Ga naar inhoud


VTI optie 'HDMI-IN' vraag


Jürgen

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Old Satterhand zei:

En het is toch leuk om uit te vinden of het ook met OpenPli werkt?

het image maakt niet uit

eenopname.ts kun je op elke doorsnee windows 10 pC afspelen met de windows eigen mediaplayer en/of met VLC.exe

m.b.t. die test met opnemen van de pC netflix app naar die HDMI-iN zoals ik dat gister middag vroeg: m'n familie met mijn Ultimo4K heeft dat gisteren voor me getest, dat gaat ook!

aangepast door Tonskidutch
HDMI-iN

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uren geleden, Jürgen zei:

Overigens heb ik nog wel een probleem met het achterelkaar opnemen van een aantal afleveringen van een serie.

Na circa 100 minuten komt een melding in beeld of ik nog verder wil kijken waardoor de opname wel verder gaat maar zonder dat de serie verder afspeelt.

Ik ben alleen nog niet achter of die melding door Netflix wordt gegenereerd of dat die van de Apple TV 4 afkomstig is.

 


Mooi dat het ook onder OpenPli functioneert.

 

Nog even over het probleem met het opnemen van een serie met meerdere afleveringen, zoals eerder beschreven.

Die melding ‘Ben jij er nog’ of ‘nog verder kijken’ komt van Netflix af.

Helaas loopt de serie dan niet door maar de opname wel.

Schijnbaar is er al iets voor bedacht om dit tegen te gaan want voor Chrome is dan de extensie Chrome-extensie ComfyFlix bedacht maar daar heb ik niets aan als ik de opname via Apple TV 4K heb opgestart.

 

Ik ga vandaag eens een film opnemen, wellicht heb ik dan het problemen niet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem is niet met de Timer op te lossen.

De opname op de VU+ loopt wel door, al dan niet met de Timer opgestart maar het probleem ligt bij Netflix, zie bijgaande link.

M.a.w., als na het afspelen van een of meerder afleveringen geen toets op de AB is aangeraakt dan verschijnt deze melding en zou je die moeten bevestigen maar die zie je immers niet want je wilt de serie tijdens het opnemen niet op de tv in beeld hebben.

 

https://help.netflix.com/nl/node/114059

 

https://www.gewoonvoorhem.nl/netflix-melding-ben-je-er-nog/

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opnemen van een Netflix film met een speelduur van 1u47m is geen enkel probleem.

 

Het ononderbroken opnemen van een hele Netflix serie of een aantal afleveringen geeft nog problemen zoals al eerder in dit topic beschreven.

 

Ik ben in elk geval blij dat ik films kan opnemen om later als het uitkomt en ik geen of slecht Internet heb te kunnen bekijken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

het image maakt niet uit............

 

Helaas moet ik melden dat de opname met OpenPli niet lukt, niet met de Apple4K in 1080p50 of 720p50 mode, noch met andere, niet HDCP beveiligde media players.

De opname loopt wel maar de content is een zootje met flarden van zowel de laatst gekeken zender als de HDMI bron.

 

Om een hardware probleem uit te sluiten heb ik de laatste VTI v15 geinstalleerd.

Daar werkt de opname (met dezelfde instellingen) naar behoren, zowel 1080p als 720p. Maar de opnames zijn altijd 720P met een framerate van 30 fps.

Dus prima voor netflix en Youtube content, waarbij moet worden aangetekend dat dan de bron het beste ook op die framerate moet worden ingesteld.

Het werkt niet alleen met de ATV maar ook met de Shield. En dus met elke HDMI bron in 1080 en 720 mode.

 

Wat de VU Ultimo 4K hier uithaalt is een kwajongens streek. Dit is niet toegestaan door de HDMI en HDCP mobs.

VU heeft een licentie om de box als repeater te gebruiken, maar opname van de (tijdelijk) gedescrambelde  content hoort daar uiteraard niet bij, maar is technisch wel mogelijk.

 

Voor de liefhebbers nog een Mediainfo van een van de gelukte opnames van de NVidia Shield:

Algemeen
ID                                       : 0 (0x0)
Volledige naam                           : \\VUULTIMO4K\Harddisk\movie\20201019 1628 - HDMI IN - instant record.ts
Formaat                                  : MPEG-TS
Bestandsgrootte                          : 359 MiB
Duur                                     : 5 min 1s
Totale bitratemodus                      : Variabel
Totale bitrate                           : 9 988 kb/s

Video
ID                                       : 17 (0x11)
Menu-ID                                  : 1 (0x1)
Formaat                                  : AVC
Formaat/Info                             : Advanced Video Codec
Formaatprofiel                           : Baseline@L3.1
Formaatinstellingen                      : 2 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC               : Nee
Formaatinstellingen, RefFrames           : 2 frames
Format settings, GOP                     : M=1, N=30
Codec-ID                                 : 27
Duur                                     : 5 min 1s
Breedte                                  : 1 280 pixels
Hoogte                                   : 720 pixels
Beeldverhouding                          : 16:9
Framerate                                : 30,000 FPS
Color space                              : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bit depth                                : 8 bits
Scansoort                                : Progressief

Audio
ID                                       : 18 (0x12)
Menu-ID                                  : 1 (0x1)
Formaat                                  : AAC LC
Formaat/Info                             : Advanced Audio Codec Low Complexity
Formaatversie                            : Version 2
Muxingmodus                              : ADTS
Codec-ID                                 : 15-2
Duur                                     : 5 min 0s
Bitrate-modus                            : Variabel
Kanaal(en)                               : 2 kanalen
Channel layout                           : L R
Samplerate                               : 48,0 kHz
Framerate                                : 46,875 FPS (1024 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Video vertraging                         : 102 ms

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat de opnames via de HDMI ingang max 720P zijn is al eerder vastgesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-10-2020 om 09:54, Jürgen zei:

 

Die melding ‘Ben jij er nog’ of ‘nog verder kijken’ komt van Netflix af.

Helaas loopt de serie dan niet door maar de opname wel.

Schijnbaar is er al iets voor bedacht om dit tegen te gaan want voor Chrome is dan de extensie Chrome-extensie ComfyFlix bedacht maar daar heb ik niets aan als ik de opname via Apple TV 4K heb opgestart.

 


Het is uiteindelijk toch gelukt om Netflix series onafgebroken op te nemen want ik heb de Netflix vraag’ Ben jij er nog’.toch via Google Chrome kunnen omzeilen.

Hiervoor heb ik de voor Chrome beschikbare extensie ‘Never Ending Netflix’ aan de browser Chrome toegevoegd..

Nu start ik op mijn laptop (MacBook Pro) Google Chrome op en start ik daarop een Netflix serie op.

Via AirPlay stuur ik het beeld naar de Apple TV 4 en daarna neem ik de hele serie achtereenvolgens zonder tussentijdse interrupties op zoals eerder al beschreven.

 

 

  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag een HDMI kabel op HDMI-IN aangesloten vanaf mijn AppleTV (niet de 4K). Gewoon om te testen. Het is de HDMI kabel die bij de AppleTV geleverd is. Netflix gestart en op opname gedrukt. 10 minuutjes laten lopen. Resultaat is beroerd, hakkelend geluid en verknipte beeldvlakken c.q. 'Prut'. Ook geprobeerd met OpenPli 7.3. Zelfde resultaat... Is er een HDCP 2.0 killer nodig?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, die slechte ervaring heb ik niet.

Ik gebruik overigens ook de ATV4, dus niet de 4K.

 

Meestal kon ik een hele film van circa 2 uur gewoon volledig opnemen en zonder storingen afspelen.

Soms stopte de opname vroegtijdig.

Waar ik pas later achter kwam was dat bij geen één van de opnamen het geluid tot het einde hoorbaar was, meestal al na 50 á 70 minuten stopte het geluid terwijl de opname doorliep.

 

Even ter info.

Ik gebruik het goedkoopste Netflix abonnement (€ 7,95) en dat betekent met de laagste resolutie, ik dacht SD.

Het daarop volgende abonnement wordt in HD uitgezonden en het duurste wordt in 4K uitgezonden.

 

Nu lijkt het mij dat het opnemen in HD of zelf 4K meer problemen kan opleveren dan in SD., maar dat is maar een aanname die ikzelf niet kan onderbouwen.

Maar misschien is dit toch wel de reden dat de opnamen bij jouw wat minder functioneren,.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 4K Netflix en kan aangeven dat er niet gespaard wordt op bandbreedte.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

#jurgen, enne hoi mimisiku, youto hier. Op open pli zit een menu optie hotkey, dan kan je een willekeurige knop van je afstandsbediening een andere functie geven. Daar kan je de hdmi-in  functie activeren. Dit doe ik al jaren. Ik heb ook een mutant hd2400 en die heeft ook hdmi-in. Mijn probleem is bij de mutant maar ook bij mijn vu box dat ik probeer om van mijn oude videocamera, die met de cassettebandjes, wil opnemen naar de hdd. Maar het geluid lukt niet. Beeld wordt opgenomen, geluid niet. Volgens een core member van pli komt dit omdat het een analoog geluid signaal is en niet digitaal. Misschien weet iemand hier er een oplossing voor. Deze cassettes laten omzetten bij een winkel kost 2,35 per minuut. Cassettes zijn 45 minuten. Katzjing kassa. Her er nog steeds geen oplossing voor. Dus via hdmi-in videocamera opnames kopiëren wel beeld, geen geluid. Mvg, Youto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maak voor dat analoge geluid een nieuw topic aan, dit vervuilt het topic.!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Youto

HDMI IN als bron kiezen is absoluut geen probleem. Noch in OpenPli, noch in VTi. Het probleem is dat de opname soms plotseling afbreekt... Heb dat met meerdere tests ervaren. Het is dus niet stabiel en dat is erg jammer... Zo valt een handige functie te vervallen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#ceesv, okee, nieuw topic maken hoeft voor mij niet. Ik wilde mijn ervaring met de hdmi-in functie mededelen. Het heeft mi. wel een beetje met dit onderwerp te maken. Ik had er geen vragen en/of oplossingen bij moeten zetten om het topic schoon te houden. Daar heb je gelijk in. Maar mijn ervaring met opnemen via hdmi-in, in mijn geval dan een videocamera aangesloten op de hdmi-in wel beeld, geen geluid, lijkt mij wel in dit topic thuishoren. Maar zoals je kan zien pas 7 berichten, hier ben ik nieuw, bij open pli ben ik al jaren, dus zo leer ik alleen maar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...