Ga naar inhoud


heeft telenet fta zenders op de kabel


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Hereberie2010:

Ik vraag mij af wat de reden is dat er voor Brussel een ander (groter) analoog aanbod is. Is het kabelabonnement daar misschien duurder?

Hier in de Westhoek heeft  Telenet het analoog aanbod stelselmatig verminderd met als reden het digitaal aanbod vergroten en meer bandbreedte voor het internet.

 

omdat de bandbreedte in Brussel groter was (UPC/Indi) waardoor ze meer zenders konden aanbieden net zoals in Limburg.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden zei digitaal kijker:

omdat de bandbreedte in Brussel groter was (UPC/Indi) waardoor ze meer zenders konden aanbieden net zoals in Limburg.

Maar is dat nog altijd zo na "de grote netwerf"?

Ik dacht dat dan overal de volle bandbreedte beschikbaar zou zijn?

Indertijd spraken ze van "tot en met 650 Mhz", maar ik denk dat het ondertussen al heel de bandbreedte is (tot 860Mhz), want als ik op mijn VU+ Duo 4K zoek naar zenders per 1 Mhz, dan zie ik toch ook muxen in de 600, maar ook in de 700 die het toestel als actief ziet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-10-2019 om 08:09 zei zzzzzz:

Maar is dat nog altijd zo na "de grote netwerf"?

Ik dacht dat dan overal de volle bandbreedte beschikbaar zou zijn?

Indertijd spraken ze van "tot en met 650 Mhz", maar ik denk dat het ondertussen al heel de bandbreedte is (tot 860Mhz), want als ik op mijn VU+ Duo 4K zoek naar zenders per 1 Mhz, dan zie ik toch ook muxen in de 600, maar ook in de 700 die het toestel als actief ziet.

veel bandbreedte word gebruikt voor het internet die tot 1Gbps gaat ;) en telefoon dat er ook nog eens opzit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei digitaal kijker:

veel bandbreedte word gebruikt voor het internet die tot 1Gbps gaat ;) en telefoon dat er ook nog eens opzit.

Telefoon neemt toch niet veel bandbreedte...

En ik vraag mij ook af of je een mux als zijnde "in gebruik" zou vinden als je een scan doet per 1000 Hz op je Linux ontvanger, als die frequentie voor internet gebruikt wordt.

De frequenties die voor analoge TV gebruikt worden, ziet die ontvanger ook niet als zijnde "in gebruik".

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

telefoon neemt helemaal geen bandbreedte want is ip telefoon over de internet verbinding (Qos genaamd). De verandering is gewoon om die verslindende analoge bandbreedte te gebruiken voor die 1 GB te kunnen aanbieden en om hun CEO nog wat meer te betalen en grotere aandelenwinst uit te betalen.Op kosten van 180.000 gebruikers waarvan 90 % ouderen en gepensioneerden zijn.Goedkoop kijken is dus einde verhaal.

Hopelijk stappen er velen over naar alternatieven waarvan TV vlaanderen wel eens de goedkoopste oplossing zou kunnen worden.Of orange

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei bellejt:

telefoon neemt helemaal geen bandbreedte want is ip telefoon over de internet verbinding (Qos genaamd). De verandering is gewoon om die verslindende analoge bandbreedte te gebruiken voor die 1 GB te kunnen aanbieden en om hun CEO nog wat meer te betalen en grotere aandelenwinst uit te betalen.Op kosten van 180.000 gebruikers waarvan 90 % ouderen en gepensioneerden zijn.Goedkoop kijken is dus einde verhaal.

Hopelijk stappen er velen over naar alternatieven waarvan TV vlaanderen wel eens de goedkoopste oplossing zou kunnen worden.Of orange

 

die snelheid is er al bij telenet dus die analoge moeten daarvoor niet verdwijnen, is gewoon omdat analoog een verouderd systeem is en er al veel landen de analoge afsluiting gemaakt hebben of bezig zijn.

analoog blijven behouden is ook geen oplossing want de tv zenders worden ook alsmaar beter in kwaliteit wat meer plaats inneemt.

waar moeten ze die blijven zetten als ze nog digitale zenders in SD en HD willen aanbieden, internet en telefoon over die zelfde kabel.

ze moeten gewoon mee met de tijd, spijtig voor die 180.000 klanten, en misschien meer op een 2de tv in de kinderkamer bv. 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

betaal je meteen weer een decoder meer.Marketing om lekker te verdienen.Ga dan gewoon op dvb-c met vrije decoder en abonnement .Ongeacht het aantal gebruikers op hetzelfde adres.Helaas heeft de firma een reputatie tegen die er is als geldwolf want is steeds duurder geworden met minder kanalen en trukjes om cash te krijgen.Hun defekte modem vervangen kost je zelfs 89 euro op afspraak.Rest my case :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei bellejt:

betaal je meteen weer een decoder meer.Marketing om lekker te verdienen.Ga dan gewoon op dvb-c met vrije decoder en abonnement .Ongeacht het aantal gebruikers op hetzelfde adres.Helaas heeft de firma een reputatie tegen die er is als geldwolf want is steeds duurder geworden met minder kanalen en trukjes om cash te krijgen.Hun defekte modem vervangen kost je zelfs 89 euro op afspraak.Rest my case :)

die modem kan je kosteloos omruilen in een service center 😮 

en het aanbod dat nu analoog is kan je als je tv het ondersteunt bekijken zonder digibox of CI module, wie meer wilt betaald er gewoon voor, de zenders krijgen ze ook niet gratis.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

decoder wel ,  modem niet omdat ze die koppelen aan je huisadres en ip adres en ze erop staan dat er een technieker langskomt.Kwestie van te kunnen aanrekenen denk ik.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei bellejt:

decoder wel ,  modem niet omdat ze die koppelen aan je huisadres en ip adres en ze erop staan dat er een technieker langskomt.Kwestie van te kunnen aanrekenen denk ik.

toch zijn er gekende gevallen dat je zelf uw modem mag omruilen in een telenet center en die zelf aansluiten gratis zonder extra kosten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...