Ga naar inhoud


heeft telenet fta zenders op de kabel


Aanbevolen berichten

De leveringsvooraarden zijn voorwaarden die onderdeel zijn van de overeenkomst tussen jou en Ziggo. Zeg je de overeenkomst op, dan bestaat die niet meer en zijn er dus ook geen leveringsvoorwaarden meer van toepassing. Ziggo kan dan alleen nog macht op je uitoefenen via de wet. Gewoon blijven kijken naar iets wat gratis geleverd wordt lijkt me moeilijk illegaal te noemen, maar een gevoelig artikel in het Wetboek van Strafrecht is het artikel dat je je niet met een technische ingreep toegang mag verschaffen tot een dienst. Kortom, blijf je passief TV kijken dan lijkt me dat ze je weinig kunnen maken, ga je actief dingen doen, dan wordt het link.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Door te gaan kijken wordt je weer (niet betalende) klant!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hier je contract beëindigd, schrijven ze zelf dat je nog een poos signaal zal hebben.

Mag je dan al of niet kijken?

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan moet je even de leveringsvoorwaarden doorlezen.

 

In het geval van Ziggo staat daar het volgende.

 

Uit hun (Ziggo) voorwaarden:

 

De Klant is ervan bewust dat het niet is toegestaan
om op welke manier dan ook (de inhoud van) de
Dienst te gebruiken zonder daarvoor benodigde
toestemming of Abonnement te hebben en dat
Ziggo en/of de aanbieders het recht heeft/hebben
om de kosten achteraf in rekening te brengen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doordat je iets uit de winkel afneemt wordt je klant, wat is daaraan onduidelijk?

Wanneer jij een restaurant binnenloopt, en je tegoed doet aan het lopend buffet wordt is het je toch ook duidelijk dat je daarna dat restaurant geld verschuldigd bent?

Wanneer jij thuis begint met het afnemen van een signaal kan je (komt niet vaak voor) een rekening gepresenteerd krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv ik denk dat je gelijk hebt uit fatsoen doe je dat al  niet eigenlijk ben je moreel  verplicht de kabelaar te melden dat je signaal hebt zonder abo en dat je dat niet wenst ivm verleiding. 😂

mijn  buurman heeft een boomgaard en zet iedere dag een bakje kersen voor mij bij de deur heb er nooit om gevraagd. 

nu komt die na een maand ik krijg van jou x euro voor de kersen. 

een discussie die oneindig kan worden. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij ben je appels met kersen aan het vergelijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet toegestaan zijn, maar kan een vorm van reclame zijn.

als men per toeval die zenders ziet, kan het zijn, dat het een klant wordt biij het wegvallen van het signaal.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei ceesv:

Volgens mij ben je appels met kersen aan het vergelijken.

 

 

Al heeft de kabelprovider natuurlijk ook zijn verantwoordelijkheid. Zoals in onderstaande hypothese...

 

Stel mevrouw X laat iedere week drie dozen mora kipsatés aan huis leveren. Op een dag heeft zij hier haar bekomst van en ze verwittigt de leverancier dat het niet meer hoeft. Ze zegt met andere woorden haar abonnement op de kipsatés op. Alleen - de satéboer blijft doof voor haar verzoek en ook nadien staan ook nog week na week die satés voor de deur.

 

Vraag: mag ze die opeten, moet ze die laten staan (waarna ze gaan rotten) of moet ze die terugsturen naar de verzender. Volgens sommige wetgevingen mag je - als iets ongevraagd geleverd wordt - dat product behouden. Weet helaas niet hoe het er in Nederland aan toe gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Belgie is dit juist.Zodra iets stopgezet wordt is de leverancier verantwoordelijk voor het niet meer aanbieden van de content of goederen.Er zijn diverse rechterlijke uitspraken hierover waar zelfs de leverancier is veroordeelt voor het blijven aanbieden. Goederen die na het stopzetten geleverd worden mogen zelfs gebruikt worden zonder gevolgen.MAW als je iets ongevraagd krijgt is het je recht er naar te kijken of te gebruiken zonder verdere kosten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zo bekijk ik het ook...   je hebt legaal een abonnement afgesloten, je hebt betaald voor wat je hebben wilde.

Op een bepaald moment beeindig je, volgens de geldende regels dat abonnement... maar ze blijven "leveren"... tja, dat is dan niet mijn probleem vind ik.

Dat ga ik ook niet melden.... Kom je in de supermarkt, je biedt alles netjes aan bij de kassa, en daar scannen ze bepaalde dingen niet (die jij wel hebt aangeboden) dan is dat ook niet mijn probleem... dan ga ik gewoon naar huis.  Dat is niet stelen...  er staat nergens geschreven dat je moet gaan smeken om te mogen betalen... je moet alle goederen op de band leggen staat er vaak...  willen hun het niet aanrekenen is dat niet jouw probleem.

Blijft je smartcard actief is dat gewoon een meevaller... je besteelt in dit geval niemand, of anders gezegd, het bedrijf had anders ook geen geld van jou ontvangen.

Artikels die je toegestuurd krijgt, maar die je niet besteld hebt (denk aan Kerstkaarten van zogenaamde liefdadigheids organisaties), mag je ook gewoon houden... er mogen nog zoveel rekeningen bijzitten... Jij hebt geen contract afgesloten met dat bedrijf. Je hebt dus ook geen enkele betaalverplichting.

Dat zou wel mooi zijn...  heeft je huis een telefoon of kabel tv aansluiting, en jij neemt geen van beiden af.... en het kabelbedrijf zet plots een signaal op jouw aansluiting, zou je moeten gaan betalen... Haha....  niet dus.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heeft dat nu met kipsaté van doen?

 

FTA is wellicht noch het deel SD zenders analoog

die uitschakelen zou betekenen dat er iemand heen moet rijden met auto en de verdeelkast moet openen om die SD af te koppelen

alle Digitale zenders worden ook digitaal , dus op afstand beheerd en zijn met een instructie weg hetgeen betekent dat geen reistijd en of arbeidsuren gerecupereerd moet worden

 

dus FTA is dat wat straks sowieso weg gaat vallen aan uit te schakelen analoge SD zenders

 

en wat wil je/jij blijven lopen zeiken over het afschakelen van die signalen op een commercieel netwerk

geniet het zolang je kunt

geen hond gaat rekeningen stellen en administratie kosten veroorzaken

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En verder heeft Ziggo het juridisch dichtgetimmerd in hun voorwaarden, ze kunnen op basis daarvan het genoten "goed" in rekening stellen.

Vergelijk het met de flappentapper, wanneer jij voor 200 pint maar er komt 500 uit is dat bedrag ook terug opvorderbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...