Ga naar inhoud


aanpassing deuropener naar smartphone


Jetje

Aanbevolen berichten

Goedenavond beste mensen

Een vraag?

Mijn zoon is zwaar invalide (dwarslaesie nivo c5) heeft geen hand functie.

Hij heeft jaren geleden twee radiografische deuropeners met afstandbediening (handzenders) gekregen deze worden gebruikt

door zijn ouders en zorgverleners om de deuren te openen hij kan ze zelf niet bedienen.

Hij wil graag een app op zijn smartphone welke hij met zijn duim kan bedienen zodat hij zelf de deuren kan openen.

Mijn vraag is kan het huidige systeem aangepast worden voor zijn smartphone 

Graag advies

Groet Jetje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan moet je sowieso het merk en type deuropener achterhalen om erachter te komen of deze extern zijn aan te sturen.

Misschien dat er een schema is te achterhalen via het grote www.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege reclame kan ik de link posten maar op de betreffende site staat een verhaal over een Geze TSA 160 deuropener die met een z-wave maakcontact aangestuurd wordt.
Er zijn dus mogelijkheden. Je hebt dan wel een Domotica systeem nodig maar dan heb je ook veel meer mogelijkheden. Staat ook op die site beschreven.

Ff googelen dus.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom of er een contact aanwezig is, zoja, dan neem

je een ESP01-1 (deze heeft een omschakelbaar  potentiaalvrij

contact) met een voedingsadapterje en met 2

snelkoppelingen op je bureaublad kun je dan de deur open

of dicht sturen. Hiervoor heb je geen Domotica nodig,

wél wifi.

In de snelkoppeling: http://IP-ESP/control?cmd=gpio,15,1

en de andere: http://IP-ESP/control?cmd=gpio,15,0

Dan ben je 7 euro kwijt per deur.

 

Maar feit blijft dat het merk en type boven water komt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan. Het voorbeeld van Domotica was dat bijvoorbeeld bij een brandalarm de deuren direct geopend worden. Is toch wel fijner dan eerst je telefoon opzoeken :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vilans deuropener

Citaat

Deuropeners zijn er in verschillende uitvoeringen:

Met drukknoppen of schakelaars. Deze deuropeners bevinden zich meestal aan de wand.

Met (draadloze) bewegingsmelders (elektronisch oog).

Met (losse) afstandsbediening.

Met omgevingsbediening, bijvoorbeeld via een smartphone.

 

linkje...

https://www.hulpmiddelenwijzer.nl/hulpmiddelen/deuropeners/

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt. Maar een nieuwe deuropener is ook heel duur. En dat zal de bedoeling niet zijn van @Jetje

Er zit op de bestaande deuropener(s) waarschijnlijk wel een aansluiting voor een drukknop, dat is immers de eenvoudigste vorm van bediening. Met een Wifi of Z-Wave maakcontact moet er dan dus wel iets te maken zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zijn duur ja, daar heb je gelijk in!!!

maar kun je via het wmo loket van je Gemeente aanvragen (de link staat ook op diezelfde pagina regelhulp)

het gecertificeerd bedrijf dat uw deuropener monteert en voor u de app installeert op uw mobiel telefoon staat garant!

 

als je geen WMO ondersteuning krijgt, is het bedienen van een zelfbouw deuropener natuurlijk altijd mogelijk

de domotica aanleggen en inrichten is natuurlijk het allermooist voor iemand met dwarsleasie maar dat is echt een heel stuk duurder dan een nieuwe deuropener

dat domotica aanleggen zal jetje niet zelf kunnen, vermoed ik

 

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring weet ik dat je van de WMO ondersteuning vaak niet veel hoeft te verwachten. Is geloof ik wel gemeente afhankelijk. Maar proberen kan zeker geen kwaad.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator
Op 4-8-2018 om 19:05 zei iemand:

je creeert dan wel een afhankelijkheid van wifi en andere werkende infra etc.

lijkt leuk, maar me niet een verstandige keus.

Hoezo niet?

 

De keuze is tussen niet kunnen bedienen en via een app wel kunnen bedienen. Dan lijkt mij dat de moeite van het uitzoeken en in elkaar zetten meer dan waard. Tuurlijk heb je gelijk dat de netspanning het moet doen en je wifi, maar hoe vaak valt jouw wifi uit en de rest van je infra?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je ervan afhankelijk bent is een UPS de oplossing.

Zijn ook de kosten niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast vraagt TS om bediening per smartphone, dus denk ik dat hij de beperkingen kent (en die zijn er weinig).

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...