Ga naar inhoud


Hoe IPTV binnenbrengen...


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik ben weer blij gemaakt met een dooie mus! (typisch TVV/CD:(

Ik zie op het web dat CD/TVV nu Schlager TV in hun lijst hebben, jammer genoeg via IPTV ( via internet).

 

Ik heb 4 Vu+Duo   en ben abonee van TVV, en ik heb internet (kabel)

Maar de kabel komt niet in de woning maar in een bureel dat 40m van woning verwijderd is.

Extra draden leggen of nieuwe bekabeling is uitgesloten, hoe kan ik IPTV genieten?

Via wifi? en  draadloze router(s)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bijvoorbeeld, of een cat.7 kabeltje trekken.

Powerline adapters zijn ook nog een mogelijke oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarmee krijgt hij de zenders niet in de VU+ Duo. De IPTV stream werkt alleen via MAC authorisatie VLAN 4. De stream is ook nog eens in Verimatrix versleuteld. Als de zender via de M7 TV App wel werkt zou je het daarmee zichtbaar kunnen maken.

 

Net even getest.. Zit bij de M7 TV App...

 

 

IMG_0849.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staan die zenders niet in de fastscan lijst, of werkt dat alleen bij een M7 box?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen op die mooie M7-MZ101/201.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan moet je wel een heel erg grote liefhebber zijn van Schlager TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik d8 aan een USB wifi adaptor in een usb poort van de VU en in bureel een wireless router( Fonmodem zou eruit gaan wegens connect problemen) en tussenin een powerline adaptor....

 

Ja ik ben een fan van duitse schlagermuziek, al ruim 50jaar!!!!

 

Moet ik die link nier copieren in de zenderlijst van de Vu+???

Maar das de 2de zorg, eerst de hardware problemen oplossen en de Vu  met draadloos internet connecten

 

Vroeger speelden d' ouden van dagen met de "pietsesbak" (teerlingenbak), nu met wifiadaptors en routers???

't Kan verkeren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lezen! De streams werken NIET in de VU+ (of iedere andere Enigma2 ontvanger). Ze zijn gecodeerd. Momenteel alleen via de officiële hybride ontvangers met actief abonnement of met de Canal Digitaal App voor iOS en Androïd. Er wordt gewerkt aan een M7 App voor Samsung TV's.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 wil ook van de Sat af t.g.v. IPTV. Alleen een minimaal aanbod voor de satelliet en de rest via veel goedkoper te exploiteren IPTV.. Op zich niet erg áls het dan ook op een fatsoenlijke ontvanger werkt en er opname mogelijk is. Met de huidige 1300Mhz + ontvangers moet je niet aankomen met een 500Mhz SoC die dan softwarematig helemaal over zijn trui getrokken wordt omdat hij 'alles' moet kunnen (ontvangen, decoderen, LAN, IPTV, GUI).

Laat ze dan door VU+/Dream/Gigablue etc een gesloten M7Dos maken en dit certificeren door M7.. Dan maken ze nog een kans want die trage slakken, dáár gaat niemand meer instinken.

Canal + heeft dat eerder gedaan bij de Nokia MediaMaster 9500/dBox. Compleet met eigen bootloader. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen wil via een tablet/smartphone/pc kijken. De TS wil gewoon op zijn TV kijken. Wellicht ook voor de geluidsmogelijkheden. Is gewoon zijn wens/keuze.. Persoonlijk kan ik dat ook best begrijpen. Ik ben inmiddels ook senior en vind dat turen naar een klein scherm maar niks..

 

Nu moet je een gecertificeerde maar gecastreerd kastje gebruiken om op je TV naar je favoriete programma te kijken. Die dingen zijn zo traag als dikke stront door een trechter en hebben het bedieningsgemak van een van een telraam.... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...