Ga naar inhoud


Blijft NPO FTA na overstap dvb-t2 voor E2 boxen


luisteraar

Aanbevolen berichten


De nieuwe DVB-T2 uitzend techniek is al een vorm van encryptie omdat de meeste TV's en mediaboxen het nieuwe HEVC265 niet kunnen ontvangen.

Diegenen hebben een kastje nodig, geschikt voor nieuwe DVB-T2 uitzend norm, voor de FTA ontvangst van de NPO.

Bij Digitenne klanten is dat geen probleem want die krijgen van KPN zo'n decoderkastje.

 

Alleen de aller nieuwste TV bezitters kunnen rechtstreeks naar de niet gecodeerde DVB-T2 HEVC265 uitzendingen blijven kijken.

 

Alleen de vraag blijft of NPO nog wel FTA blijft uitzenden? Wel conform de huidige regelgeving, echter tijden veranderen.

Het content moet tegenwoordig worden beschermd dus het is best mogelijk dat ook de NPO, na regelwijziging, achter de decoder van KPN verdwijnt of, zoals in België bij de VRT, geheel van DBT2 verdwijnt.

 

De toekomst zal het leren.

 

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NPO blijft ongecodeerd.

P.S. Er zit een zoekfunktie op dit forum. 😉

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat werken.

Nieuwsgierig als ik bn heb ik bij een aantal satshops gekeken en als ze een ultimo verkopen,verkopen ze ook meestal een t2 tuner

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uur geleden zei luisteraar:

ik dan komend jaar nog de npo's  fta ontvangen via dvb-t2

Als je in Nederland woont, ja.

Vermits je ontvanger snel genoeg is om HEVC 265 te decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan software matig of hardware matig decoderen, de vraag is hoe je HD ontvanger hiermee omgaat.

 

Een UHD ontvanger zou wel snel genoeg moeten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2018 om 15:23 zei Satneef:

Gaat werken.

Nieuwsgierig als ik bn heb ik bij een aantal satshops gekeken en als ze een ultimo verkopen,verkopen ze ook meestal een t2 tuner

 

 

Toch zou ik graag een bevestiging van iemand willen hebben met zo'n VU+ t2 tuner dat ze daarmee nu de Duitse H.265 zenders mee kunnen ontvangen. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland draait DVB-T2 H.265 HEVC nog niet. De eerste regio (Groningen/Drenthe) gaat over op 2 oktober 2018. Je kan het nu dus nog niet testen in Nederland. Wel al met Duitse zenders als Das Erste als je vlakbij de oostgrens woont. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei luisteraar:

wat ik op duiste fora lees komt vu+ met t2 tuner overweg met freenet (duitse dvb-t2) 

Blijkbaar kan je in Duitsland ook een freenet ci modulle kopen. 

 

Bedankt voor het nazoeken. Mooi nieuws.

 

En ja, er is ook een Freenet DVB-T2 CI-moduul te koop in Duitsland. Die kan je gebruiken voor de gecodeerde zenders. De publieke zenders zoals Das Erste en ZDF zijn FTA te ontvangen. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...