Ga naar inhoud


welke cam met open pli 6xx


alfred de witt

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei alfred de witt:

Ik heb zelf een duo 2,  solo 2 en  zero en moest de sw van de buurman zijn solo2 vernieuwen, dus nieuwste pli erop, oscam, kanalenlijst Hans, netwerk check, kaart erin van canal digitaal afgekort C+  maar geen beeld,  cccam erop, geen beeld. Zal morgen vti ermaar op zetten en kijken of dat wel werkt. 

 

@ceesv en @Mimisiku  Staat er toch duidelijk wat hij bedoelt met C+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het gaat over de canal digitaal kaart, ik heb zowel open pli als VTI geinstalleerd met oscam maar de kaart van canal digitaal werkt niet in de solo2 ontvanger. Ik heb alle mogelijke cams geprobeerd en ook prio cam in de ontvanger gezet maar geen suc6. Wat mij opvalt dat in het bekende mapje geen ccam file staat terwijl na cccam 2.30 er altijd een file hoort te staan. Ik krijg de indruk dat het met het laden van de sw niet goed gaat.  resmume, solo2 met canal digitaal kaart en alle softcams geprobeerd maar werkt niet.  De kaart werkt wel in een canal digitaal ontvanger.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de solo 2 heeft t.o.v. de andere receivers een dev/sci0 beneden dus om even te testen vul je deze reader ook bij dev/sci1 in

Citaat

[reader]
label		        = cdseca3
protocol                = internal
device                  = /dev/sci0
autospeed               = 1
###
group                   = 1
emmcache                = 1,1,0
ident                   = 0100:00006A
ratelimitecm            = 4
ratelimittime           = 9000
ecmunique               = 1
srvidholdtime           = 2000
cooldown                = 30,600

 

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alfred,  ik ben nog maar enkele weken met de solo2 met openpli aan het werk en het volgende is me al duidelijk geworden:

alles werkt prima, de kaart wordt vlot geactiveerd tot dat ik ze er uit haal en terug plaats : dan moet ik soms wel driemaal een reboot doen vooraleer de kaart weer wordt herkend. Misschien loop je tegen een gelijkaardig probleem aan. ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

de solo 2 heeft t.o.v. de andere receivers een dev/sci0 beneden dus om even te testen vul je deze reader ook bij dev/sci1 in

 

 

Tonskidutch,  ik kan met mijn laptop in de cccam file en aanpassingen doen maar wat moet ik precies met deze tekst aanvulling en in welk bestand moet ik dit zetten ?  dev/sci1  lijkt mij een directory te zijn maar wat staat daar voor file of moet ik nieuw bestand aanmaken ? 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

/dev/sci0 en /dev/sci1 staan voor je interne kaartlezers. Die gebruik je in je cccam.cfg of in oscam.server om aan te geven waar je kaart in zit.
Met OpenPLi en OScam heb je als het goed is direct een goede configuratie voor een Canal Digitaal kaart.
Als je dat geïnstalleerd heb staan je configuratiebestanden in /etc/tuxbox/config en dan zou ik graag je oscam.conf, oscam.user en oscam.server willen zien en voor je aanpassen indien je dat wenst en indien nodig.
Waarschijnlijk overbodig om op te merken dat je de kaart wel op de juiste manier in de kaartlezer hebt zitten?
In de webinterface van OScam (via browser naar <ip-adres van de box>:8081) kan je in het status scherm zien of de kaart herkend wordt (of in de live log), klik achteraan op entitlements en dan willen we graag weten wat je daar ziet.
Bij cccam kan je dat inzien bij <ip-adres van de box>:16000 of 16001 geloof ik.
Voor advies met cccam moet ik diep in mijn geheugen graven, ik gebruik al jaren OScam.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei alfred de witt:

in de cccam file en aanpassingen doen maar wat moet ik precies met deze tekst aanvulling en in welk bestand moet ik dit zetten ?

iets eerder schreef je met oscam onderweg te zijn, vandaar mijn opmerking specifiek voor het SOLO2 model en de dev/sci0

 

kopieer gewoon een werkende configuratie van het oscam subforum hier op sat4all

en dan is dat gezeur klaar

of je kaart is na vijf jaar stuk, hetgeen voorkomt

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nogmaals open pli 6.2 erop gezet, oscam en cccam en oscam voorgezet en ik zet zojuist de ontvanger aan en voila beeld.  Erg vreemd dat ik meerdere malen open pli of vti erop moet zetten voordat het eindelijk gaat werken. Ik weet nu nog steeds niet wat er precies aan de hand was en dat steekt mij ,daarnaast iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top dat het werkt, mocht je de kaart sharen over je ontvangers heb je de configuratie qua SID limiet goed staan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...