Ga naar inhoud


Vanaf 2019 ook DAB+ in Zweden


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Noordzee,

Aanbevolen berichten

Bij mensen als Psychogammie kun je niet argumenteren. Het is net als de voorstanders van Trump duidelijk te maken dat ze uit de rails gelopen zijn.

Dat willen ze niet horen en ze geloven Trump zijn leugens werkelijk zelf.

Zeg je dat DAB+ een enorme verbetering ten opzichte van FM is dan wordt dat gelijk als fake news bestempeld en dan ben je uitgepraat.

 

Voor mij is DAB+ een enorme stap vooruit. Je hebt er geen abbonement voor nodig in de vorm van een duur mobiel abbonement en heeft veel bijkomende voordelen in de vorm van metadata: Verkeer, weerbericht, programma informatie om maar wat te noemen.

Dat het nodig hebben van een antenne als ouderwets verklaard wordt daar schiet me echt niets meer te binnen.

En als ik via mijn telefoon naar internetradio luister dan is het echt gauw gredaan met de accu capaciteit. Ik heb geen zin om de hele dag met accu-banks, USB snoeren en auto-adapters te moeten zeulen en hannesen. Een DAB+ radio heeft tenminse een redelijk tot behoorlijk speaker in tegenstelling tot een smartphone. Als je dat geluid uit die lullige speakers van een smartphone wel goed noemt dan heb je toch echt professionele hulp nodig.

Ik heb namelijk weinig zin om de hele dag met een headset op mijn harsens te moeten rondzeulen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Sterker nog, boven een grens zal een toename van de bitrate niet meer tot een significante geluids kwaliteit verbetering leiden.

 

Luisteraar zou er goed aan doen zich te verdiepen in het onderwerp en de techniek.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien gewenst vertaal ik het naar nederlands. 

32kbs levert nog audio

 

High Efficiency AAC (HE-AAC) is a version of the MPEG-4 AAC audiocoding standard that is especially developed to give a low bit rate after encoding. HE-AAC can encode 5.1 surround sound at a bit rate of only 128 kbps and consumer-grade stereo at 48 kbps or even at a bit rate of 32 kbps with still good quality.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je gaat weer niet in op je bewering over bitrate en leeftijd.

Zoek in het woordenboek eens de betekenis van ruis op.

Je veroorzaakt nogal wat ruis!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei ceesv:

Je veroorzaakt nogal wat ruis!

Even offtopic op verzoek Moderator

Indien twee hoogopgeleide personen met elkaar communiceren en een

minder opgeleide hoort dat gesprek zal die zeggen dat versta ik niet en

ondervind het als ruis.

@ceesv bedoel je deze betekenis ?

Je mag ook jou betekenis bekend maken dat verminderd ook de ruis

 

Ik wil echt niet beweren dat hier minder opgeleide personen zijn

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je gaat weer niet in op jouw bewering dat oudere mensen dab met 32 kb kunnen luisteren.

Drs. IJserbout probeert je dat duide lijk te maken.

Ook je laatste bijdrage hierboven is weer ruis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ceesv:

Je gaat weer niet in op jouw bewering dat oudere mensen dab met 32 kb kunnen luisteren.

Mij bewering was anders

Een oudere persoon (die heeft slechtere oren) komt met 50kBs uit omdat zijn gehoor bereik kleiner is.

IJserbout zegt dan NEE 50kBs gaat niet je krijgt dan effeccten.

Ik antwoord met uittreksel wiki 50kBs geeft een goed stereo geluid

bij 38kBs is kwaliteit matig maar gaat ook nog.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mij niet bekend, dat er DAB+ radiozenders zijn, die hun bitrate verlagen vanwege het feit dat ze toch alleen maar oude luisteraars hebben.

Het is te zot voor woorden.

 

Er zijn wel DAB+ radiozenders met lage bitrate die uitsluitend gesproken woord al dan niet in mono uitzenden. De kwaliteit is dan voldoende voor gesproken woord.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Juist bij een slechter gehoor is een luisteraar gebaat bij een kwalitatief betere geluidsweergave.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...