Ga naar inhoud


SatelliteMagazine en SatellietForum.com. stoppen op 1 febr. na 20 jaar


Sprietje

Aanbevolen berichten

Camperaars, kampeerders of campers verzameld u en doneer...

alles wat velen plezierde en ten einde gaat of komt is jammer.

maar er is geen "markt meer voor" een tijdschrift met obsolete technology, dat is de strekking van de reclamemakers die in dergelijke tijdschriften adverteren voor hun firma's

 

of dat juist is of niet... het geschied

 

de reclamewereld heeft een veel te grote macht

singles day in Japan : 1 Miljard binnen 85seconden verhandelde goederen

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uur geleden zei Michel:

Ja hoor, als hij zich aan de regels houd wel ;)

 

Zoals spellingsregels?

  • Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-12-2018 om 10:46 zei Psychosammie:

De opkomst van 5G maakt die oude technieken ook overbodig.

Alsof 5G alles zomaar kan vervangen. Ik denk zomaar aan bijv. een intercontinentale verbinding voor een nieuws- of sportfeed. Die vind je niet via iptv en daarin hebben nog veel hobbyisten interesse, alsook in de techniek die de ontvangst ervan mogelijk maakt. Ik wil maar zeggen dat je satelliettv nooit zal kunnen afschrijven, niet voor professionele doeleinden en ook niet voor de hobbyist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft allemaal te maken met kosten voor infrastructuur. Aparte infra voor sat, aparte voor telefonie, aparte voor kabel TV en we hebben internet. Als je al die architecturen kunt inwisselen voor 1 dan kan dat een hoop kosten schelen.

 

Laten we wel zijn, Sat kakt blijkbaar al in, lineair TV kijken zakt in, glasvezel schiet niet op want aanleg veel te duur, ziggo maakt geen haast met betaalbare snelheid want geen concurrentie. Dus laat de alternatieven maar komen.

 

2 uur geleden zei Zilverhippie:

Ik wil maar zeggen dat je satelliettv nooit zal kunnen afschrijven, niet voor professionele doeleinden en ook niet voor de hobbyist.

 

Ik zou er mijn zakgeld er niet om durven verwedden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat satelliet voorlopig nog zal blijven want ik heb weinig vertrouwen in 5 G ze zijn daar nog volop testen mee aan het doen, tuurlijk zullen forums minder worden omdat de hobby uitdunt en meer thuis wordt gedaan en men schrijft dat niet meer op forums, iets wat ook niet mag. Doem denken is gevaarlijk en inderdaad er zoveel moois op de schotel wat vrij te ontvangen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het rustiger wordt op de formis komt ook omdat de "magie" van het kijken via satelliet weg is.

 

In het begin kon je naar zenders kijken die mensen die via de kabel keken niet konden zien.

Later met de luxscrip decoders verscheen plots het beeld van de commerciele zenders, ook hier in België.

Met de D2-mac ontvangers en een geprogrameerd kaartje kon je naar de (Vlaamse) filmzenders kijken in een heel goede kwaliteit.

Later had je de Nokia mediamaster nodig om naar filmnet te kunnen kijken.

Weer later had je weer een ander ontvanger nodig en programeerbare kaartjes  om naar de gecodeerde zenders te kunnen kijken.

 

Telkens moest er een nieuwe ontvanger gekocht worden en weer een andere wereld te laten open gaan.

 

Die tijd is voorbij en op de kabel zitten interresante zenders die niet via satelliet te zien zijn.

 

Je kan het vergelijken met de ondergang van de muziek verkoop.

Met de komst van de CD werd de ondergang ingezet.

Een CD stak je in een toestel en er kwam muziek uit. Er was nog weinig magisch aan.

De soms prachtige hoesjes van een LP stelden niets meer voor in het kleine formaat van een CD hoesje.

Toen dan ook nog de mp3 werd uitgevonden ging het helemaal bergaf.

Zoeken naar zelfzame plaatjes was zo goed als voorbij. Alles was te vinden op het internet.

 

Magie weg...en verkoop weg.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei jeevanhoof:

Dat het rustiger wordt op de formis komt ook omdat de "magie" van het kijken via satelliet weg is.

 

In het begin kon je naar zenders kijken die mensen die via de kabel keken niet konden zien.

Later met de luxscrip decoders verscheen plots het beeld van de commerciele zenders, ook hier in België.

Met de D2-mac ontvangers en een geprogrameerd kaartje kon je naar de (Vlaamse) filmzenders kijken in een heel goede kwaliteit.

Later had je de Nokia mediamaster nodig om naar filmnet te kunnen kijken.

Weer later had je weer een ander ontvanger nodig en programeerbare kaartjes  om naar de gecodeerde zenders te kunnen kijken.

 

Telkens moest er een nieuwe ontvanger gekocht worden en weer een andere wereld te laten open gaan.

 

Die tijd is voorbij en op de kabel zitten interresante zenders die niet via satelliet te zien zijn.

 

Je kan het vergelijken met de ondergang van de muziek verkoop.

Met de komst van de CD werd de ondergang ingezet.

Een CD stak je in een toestel en er kwam muziek uit. Er was nog weinig magisch aan.

De soms prachtige hoesjes van een LP stelden niets meer voor in het kleine formaat van een CD hoesje.

Toen dan ook nog de mp3 werd uitgevonden ging het helemaal bergaf.

Zoeken naar zelfzame plaatjes was zo goed als voorbij. Alles was te vinden op het internet.

 

Magie weg...en verkoop weg.

 

mvg

 

 

Mooi verhaal Jee, maar je moet het toch niet overdrijven.

 

Magazines komen en gaan en hoe meer info je vindt op internet over het sat gebeuren, hoe minder je nood hebt aan magazines - waarvoor je ook nog eens moet betalen.

 

Wat forums betreft, idem dito. Er zijn een paar goeie Duitse forums en die halen grote cijfers, hier in de lage landen is dat minder - omdat de doelgroep kleiner is.

 

Dat heeft niet echt te maken met verval of groei van sat kijken.

 

Je kan het vergelijken met lineair tv kijken. Steeds minder mensen kijken LIVE naar programma's, maar als je de cijfers erbij neemt, kijken er evenveel mensen tv als vroeger.

 

Alleen, met de komst van "uitgesteld" kijken, wordt er steeds meer zelf beslist wanneer je naar iets kijkt. En dat is volgens mij een goeie evolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel wat je bedoeld en alles heeft zijn tijd.

Er komt wat en iedereen vliegt erop, en na een tijdje sterft het langzaam uit.

 

Hoeveel computertijdschriften zijn er nog?

10 - 20 jaar terug had iedereen zijn mond vol over processoers, harde schijven en al die andere zaken die met computers te maken hadden.

De hedendaagse jeugd weet nog amper hoe je "illegaal" kan downloaden.

Een pc loopt eens vast of start niet op en ze hebben een groot probleem.

Wel vinden ze alles terug op youtube.

 

Net zo wat audio betreft.

Met de opkomst van de transistor versterkers kwamen ook de audio tijdschriften.

In mijn jeugd konden we uren bezig zijn met het beluisteren van een nieuwe versterker van een kameraad.

Versterkers werden zelf gebouwd.

Nu zijn de mensen niet meer gïntresseerd in kwaliteitsvolle muziek en dan bedoel ik wel het geluid.

En daarmee zijn ook de audio tijdschriften verdwenen.

 

Ik loop al vele jaren mee op mijn werk en rondom mij is de gemiddelde leeftijd behoorlijk naar beneden gegaan.

De jeugd heeft gewoon andere prioritijden, maar dat zeiden ze 30 jaar geleden misschien ook van de jeugd  van toen.

 

mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het een partijdig forum altijd, pro Canal Digitaal en alle rommel die men bij die club als ontvangers de hemel in prees waren zaligmakend.

Als je door slechte ervaringen met die Canal Digitaal aangeprezen ontvangers daar iets over zei werden ze pissig of dreigden ze meteen met uitsluiting.

Niet zo een gemis vind ik het dus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2018 om 09:49 zei Sprietje:

Ook onder de camperaars gaan steeds meer mensen via internet kijken. Dat is ook niet verwonderlijk want velen reizen tot Spanje en Portugal en daar kun je Canal Digitaal niet met een bescheiden schotel ontvangen. Een schotel waar het wel mee gaat is 85cm en die kost al snel meer dan €2000,-. Zodra de installatie niet goed meer werkt, denken er veel over om hun automatische schotel vaarwel te zeggen maar weten ook dat tv ontvangst via internet in die zuidelijke landen niet altijd mogelijk is.

 

Ik probeer me steeds serieus te houden als ik dat soort dingen lees...

Mensen die gaan camperen... in een tent/caravan...  en die willen dan koste wat het kost Nederlandse televisie blijven kijken in hun tent, waarschijnlijk op een megagrote uhd tv... en slepen dan schotels van 2000 euro mee, of als ik alles mag geloven, verwachten die dan snel internet??? op een camping???

En ik maar denken dat camperen de alereenvousigste vorm van een vacantie is... een tentje, ergens in een bos... en, in mij tijd dan toch, een transistor radiootje  bij je en uiteraard een goed boek.  ik word oud.....  <oops>

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en jou vrouw is Amerikaanse Sverige?

dan zal ze je het wel verteld hebben van de Motorhome kampeer plaatsen voor de werk nomaden

 

met alle gemakken voorzien / ArteHD kijken dan leer je nog eens wat :grin:

 

de Portugese en Spaanse versie van deze Nederlandse expats is de STA Caravan met een tweede eraan gekoppeld of ernaast

geoutilleerd met het fijnste

 

maar het gaat om tijdschriften die niemand meer leest

dito de kranten / dagbladen die weggeef acties hebben gehouden de hele zomer lang

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Tonskidutch:

en jou vrouw is Amerikaanse Sverige?

 

nee... je verwart met iemand anders die schreef dat hij een Amerikaanse vrouw had...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@astro iris

Jij weet klaarblijkelijk niet wat er op de markt is.

Google eens op Teleco 16186 Internet SAT 85 Twin

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...