Ga naar inhoud


2 geluidsprobleempjes VU Duo 4K


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 probleempjes met het geluid van mijn Duo 4K, en ik wou weten of anderen dit ook al gehad hebben, om te weten of het anders is op andere images.

Zelf gebruik ik OpenATV 6.2

 

1) op satelliet : specifiek bij een paar Portugese radiostations op Hotbird.

Misschien zijn er nog meer, maar dan zijn dan zenders waar ik niet naar luister.


Het probleem: geen geluid bij rechtstreeks beluisteren, maak ik een opname van dezelfde zender, dan speelt die wel af.

Het is dus geen ontvangstprobleem, maar iets dat enkel optreedt bij live beluisteren.

 

Radio A1

of

RDPI Radio

 

Hotbird  13°E, 11334 H, SR: 27500, FEC: 3/4

 

Misschien zijn er nog van die zenders, maar bij de zenders dat ik anders beluister, kom ik dit niet tegen.

Ik heb er geen idee van wat er zo speciaal is aan die 2 zenders.

Druk ik tijdens het afspelen op de gele toets krijg ik volgend scherm, hij detecteert dus ook echt audio geluid (MPEG).

 

 

2) kabel (Telenet, Vlaanderen): opnieuw bij beluisteren onversleutelde radiozenders  (de Vlaamse Radio 1 bijv.), maar ook bij sommige onversleutelde TV zenders (al gemerkt bij één HD bijv.)

Het probleem is dan niet dat er geen geluid is, maar dat na een tijdje kijken het geluid precies compleet vervormd is.

Als ik dan eventjes weg- en terugzap is het geluid weer normaal.
Opnieuw lijkt het mij alleen bij live radio en live TV voor te komen.

Ik heb hier een stukje opgenomen, en dat zit in hapering.mp3.

Eerst speelt Radio 1 (deze van de VRT) normaal, dat deel heb ik niet opgenomen.

Eens het begint klinkt het als een soort gestotter, je hoort dat het geluid plots weer normaal klinkt, dat is op het moment dat ik eventjes wegzap naar een andere zender (in dit geval Radio 2 West-Vlaanderen), als ik dan terugzap naar Radio 1 is het geluid wel weer normaal.

 

nosound.jpg

hapering.mp3

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden zei luisteraar:

probeer eens de volgende audio instellingen

ac3 downmix off

aac downmix off

pcm meerkanaals off

3d surround off

automatische volume... off

 

Dat is in verband met probleem 1, waarschijnlijk?

Bij de Portugese radiozenders?

Dan heb ik nog altijd geen geluid, maar ik veronderstel dat je dan een aparte versterker nodig hebt?

Ik gebruik gewoon de HDMI uitgang voor beeld en geluid.

Bovendien snap ik de logica niet zo, mocht het met het downmixen te maken heben, zou het toch geen verschil mogen maken tussen live afspelen en een opname beluisteren, van dezelfde zender?

 

Met die gewijzigde geluidsinstellingen heb ik overigens geen geluid meer bij bijv. BBC Two HD op satelliet, als ik het AC3 geluidsspoor kies.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had  problemen met het geluid (via mijn soundbar) bij zenders die MPEG uitzenden. Dat heb ik opgelost met de volgende instellingen (zie bijlage).

Volgens mij moeten de audio instellingen die Luisteraar doorgeeft worden gewijzigd in: PCM meerkanaals on. 

219056294_AudioinstellingenSBS6metoptischekabel.jpg.5938cc77f9527a77a2883ed40b8ac2a7.jpg

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Tonskidutch:

we weten nog niet op welk toestel het geluid weergegeven wordt

a TV

of

b AVR receiver

of

c soundBAR

en of er meer kabels heen en weer gaan

sp-dif of hdmi 2.0

 

en mij klinkt het als of er een feedback door een surround instelling op de TV lijkt te bestaan

 

 

 

Het is rechtstreeks : VU+ Duo 4K naar TV, via de meegeleverde HDMI kabel.

Geen spdif, geen soundbar, geen extra kabels van de Duo 4K naar de TV.


Ik veronderstel dat jullie hier bezig zijn met probleem 1 (geen geluid bij live radio op Portugese radiozenders op Hotbird)?

Ik blijf met de vraag zitten wat dan de uitleg zou zijn waarom ik wel kan opnemen van een zender die geen geluid geeft, en die opname dan wel kan afspelen.

Per slot van rekening 

Die opname loopt ook op de VU+ Duo 4K, en ook de bitrate tijdens de live radio (die geen geluid geeft) toont dat er wel een bitrate is voor de audio.

Enkel live radio reageert anders, en enkel op deze zender (misschien zjin er nog meer, maar ik kan moeilijk alle radiozenders op satelliet gaan proberen).

Ik snap dus niet waarom mijn bekabeling het verschil zou maken, vermits diezelfde bekabeling wel in staat is de opname van dezelfde zender af te spelen.

En dan nog enkel op deze 2 zenders.

 

Ik zou eens willen weten of anderen met een VU+ Duo 4K geluid hebben op die 2 zenders (hopelijk hebben die dan ook een LNB voor Hotbird).

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Rivellino:

Ik had  problemen met het geluid (via mijn soundbar) bij zenders die MPEG uitzenden. Dat heb ik opgelost met de volgende instellingen (zie bijlage).

Volgens mij moeten de audio instellingen die Luisteraar doorgeeft worden gewijzigd in: PCM meerkanaals on. 

219056294_AudioinstellingenSBS6metoptischekabel.jpg.5938cc77f9527a77a2883ed40b8ac2a7.jpg

Dit menu ziet er anders uit bij mij, ik heb sommige opties niet.

Het lijkt mij ook onlogisch dat ik 3D surround door de SPDIF ga jagen, want daar hangt niet eens een kabel aan.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja moet men even wachten op iemand met die de zender ook ontvangt

op TV geluid afspelen via hdmi is in ieder geval de instelling correct, daar die TV wellicht geen echte dd of ac3 kan weergeven

en voor radio, zie je al is het een mpeg in PCM verstopt, dus Rivellino's suggestie klopt

ik kan me nog voorstellen dat het image een bug heeft

of je settings niet 100% zijn wegens missende PIDS en NIDS op die extreem lage symbol rate (kingofsat) en daarom heeft het image een probleem ermee

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien lost dat het op, maar ik gebruik de OpenATV op dit moment.

Die updates zijn toch alleen voor de VTI images, dacht ik?

En eigenlijk zou het niet logisch zijn, want het gaat hier om MPEG1 geluid, en geen AAC, maar je weet nooit dat het in één keer mee opgelost is.

Ik zou echter eens willen weten of iemand met VTI dit ook heeft.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei luisteraar:

Ik ga er van uit dat het een update is van de fabrikant dan komt

die update in alle images dus ook atv

Ik hoop het, want bijv. die FCC (fast channel change) zit niet in deze image, die zit enkel in VTI bij mijn weten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei luisteraar:

wat ik lees heeft vti die update gedaan

Ja, maar ik gebruik OpenATV, dat is niet VTI, en niemand die een antwoord kan geven of ze in OpenPLi of in VTi ook dit probleem hebben.

Ondertussen mijn OpenATV  geüpdated, merk geen verschil, nog altijd absolute stilte bij de 2 genoemde Portugese radiozenders, maar alleen als het live is.

Nu staat hij op Radio 1 (VRT), zal zien of probleem 2 opgelost is, maar ik verwacht het niet.

In de lijst van updates heb ik niets zien staan van audio overigens, dus ik denk niet dat die updates tussen OpenATV en VTI zomaar synchroon lopen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...