Ga naar inhoud


Dvb-t vmade k6 ontvanger welke antenne moet ik hebben


birdybird

Aanbevolen berichten

Werkende Wifi adapter

De verkopers van Vmade komen nu met een ander advies voor de te gebruiken Wifi adapter.
Er moet een Mediatek MT7601U chipset in zitten.
Realtek en Mediatek halen ze braaf doer elkaar.
Maar wat wil je als hun schrift er heel anders uit ziet dan het onze.
Ze adviseren om hem bij hun op Ali te bestellen en kost EUR 4,45 thuis op de mat.
Ik heb hem besteld. Over een paar weken weet ik meer.
Ik verwacht niet veel van dat Youtube en ip-tv. Het is meer om mee te spelen.
Zoeknaam:
MTK 7601 WIFI Dongle RealTec 7601 Usb Wireless Adapter RTL 7601 For Pc and Dvb-T2 Digital Tv Box
Is dus USB2.0 met antenne, 2db versterking, en 150Mbps op uitsluitend 2.4GHz

HTB1gEXRJMHqK1RjSZFgq6y7JXXaO.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Bij mij werkt het ook met de K6, let wel op dat je bij de settings ook daadwerkelijk de voeding van de antenne aan zet. Want voordat ik dat deed kon het wel de zender vinden maar bleef het signaal zwart, toen de actieve voeding van de antenne aan stond werkte het perfect (geluid is een beetje blikkerig, dat wel, maar beeld is uitstekend).

 

Nu nog uitvinden hoe ik die iptv aan de praat krijg, een url invoeren is al lastig als er geen : op je OSD zit.

 

Ook moet ik nog vinden hoe ik de gesproken ondertitels uit krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo

Vandaag de Vmade K6 uit de verpakking gehaald en via composiet op tv aangesloten. Aanvankelijk geen beeld , maar toen waren daar de vier FTA in regio Amsterdam.

Mijn antenne is een Funke V4 en dat werkt goed op derde verdieping in een flat. Hij is bestemd voor een boshuisje in de buurt van Baarn, dus dat is nog afwachten. Ik leer door dit forum over toepassingen als een programma opnemen. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Er is wel een vreemde situatie met de bijgeleverde usb wifi dongle. Die past op de (enige) USB poort aan de voorzijde, maar vreemd genoeg alleen op zijn kop. Met het draaibare deel naar beneden dus..

Ik zou graag een firmware check willen doen, is deze ergens te downloaden? Of moet ik de leverancier aanschrijven en communiceert dat gemakkelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Re citaat:"Er is wel een vreemde situatie met de bijgeleverde usb wifi dongle. Die past op de (enige) USB poort aan de voorzijde, maar vreemd genoeg alleen op zijn kop."

Pak deze wifi antenne bij het dikke gedeelte goed vast, nu kun je de antenne 180 graden roteren.

De laatste firmware voor de K6  is op het forum van Vmade te vinden. Of het echt de laatse is weet ik niet. De Admin van dat forum zie je daar nooit.
In ieder geval even checken welke firmware je nu hebt. Voor mijn T2-8943-WIF staat er in ieder geval niet de laatste, welke de verkoper in China er voor versturen er heeft opgezet. 

Vmade K6 STB upgrade process description:

http://www.v-made.tv/download/file.php?id=82&sid=876d14350fb9636fea6ed97ed3842d06

.Vmade K6 STB U disk upgrade free firmware(03/22/2019):

http://www.v-made.tv/download/file.php?id=80&sid=876d14350fb9636fea6ed97ed3842d06

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 17-7-2019 om 19:15 zei archytas:

Bij mij werkt het ook met de K6, let wel op dat je bij de settings ook daadwerkelijk de voeding van de antenne aan zet. Want voordat ik dat deed kon het wel de zender vinden maar bleef het signaal zwart, toen de actieve voeding van de antenne aan stond werkte het perfect (geluid is een beetje blikkerig, dat wel, maar beeld is uitstekend).

 

Nu nog uitvinden hoe ik die iptv aan de praat krijg, een url invoeren is al lastig als er geen : op je OSD zit.

 

Ook moet ik nog vinden hoe ik de gesproken ondertitels uit krijg.

Ook moet ik nog vinden hoe ik de gesproken ondertitels uit krijg.

Mocht het nog niet gelukt zijn: Ga naar: menu, option, "Audio Description" zet deze laatste op "Off"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Op 7-7-2019 om 13:52, GvdW zei:

Heb dezelfde receiver hier, werkt probleemloos met kleine antenne op zolder. Ontvangst FTA via Doetinchem NPO en omroep Gelderland.

 

Als het goed is, ontvang je Omroep Flevoland. En heb je geen Duitse zenders?  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...