Ga naar inhoud


Dvb-t vmade k6 ontvanger welke antenne moet ik hebben


birdybird

Aanbevolen berichten

Via een bekende Duitse internetsite heb je keus uit tientallen FTA DVB-T2-ontvangers. 

Tussen de 20 euro en de 30 euro ben je dan klaar incl. verzendkosten. 

Bekende merken daar zijn Strong, Technisat, Philips en XORO. 

Die ontvangers gaan zeker werken. 

 

Wat ik me bij topicstarter birdybird afvraag is of er wel een goede kabel gebruikt wordt. 

Sommige oude HDMI-kabels blijken namelijk niet goed te werken. 

 

 

 

  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden zei Noordzee:

Wat ik me bij topicstarter birdybird afvraag is of er wel een goede kabel gebruikt wordt. 

Sommige oude HDMI-kabels blijken namelijk niet goed te werken.

 

Dat is inderdaad een hele goede, er zit ook scart- of composietvideo-uitgang op, kan je die eens proberen?\

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 uur geleden zei birdybird:

De funke v3 werkt op de slaapkamer. 

Radio doet het maar de tv-zenders niet.

Ik krijg no service in beeld.

Terugsturen????? Als dat kan ????

 

15533545554461442165236.jpg

Wanner ik naar het beeld kijk denk ik niet dat de HDMI kabel defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet het meest waarschijnlijke, maar bij sommige klanten (op een ander forum) heeft het vervangen van de HDMI-kabel geholpen. 

Want hij geeft aan dat hij wel radiozenders kan ontvangen... 

 

Maar de grootste winst valt te behalen door een betere opstelling van zijn antenne, of nog beter: een buitenantenne. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.
Gezien onderstaande feedback, die ik op internet vond zou ik het toch zoeken in een firmware update.
 
 
Hetzelfde als de andere guy van Tsjechië, EU-"De Vmade K6 kan niet decoderen elke DVB-T2 H.265/HEVC stroom in de EU/Tsjechische omroep. Gewoon "Geen Service" is weergegeven op de screen." Nutteloos stuk van elektronica voor 21.60 €. IK ben zeer ontevreden dat u selling goederen naar EU die niet in EU landen werken!
  • UTB8_zMcptnJXKJkSaiyq6AhwXXa9.jpg
01 Mar 2019 08:45
Seller’s Reply
Beste, wees geduldig, de ingenieurs studeert deze kwestie nu en zal u helpen lossen het zo snel mogelijk. Als het niet werkt, het zal worden terugbetaald aan u.
01 Mar 2019 08:45
Additional Feedback
Vandaag IK ontvangen mail met de nieuwe firmware, IK geïnstalleerd en het apparaat lijkt goed werkt. Dus de nieuwe feedback voor het apparaat is 4 sterren-en voor de verkoper 5 sterren. Bedankt voor het oplossen van het probleem.
11 Mar 2019 15:25
 
De Vmade K6 kan niet decoderen elke DVB-T2 H.265/HEVC stroom in de EU/Tsjechische omroep. Gewoon "Geen Service" wordt weergegeven op het scherm. De verkoper was heel responsieve en stuurde me 2 firmware updates binnen een week, maar het niet helpen, de K6 dus blijft een nutteloos baksteen voor 22 EUR.
  • UTB815fhIVfFXKJk43Otq6xIPFXav.jpg
25 Feb 2019 12:36
Seller’s Reply
Beste, Allereerst hartelijk dank voor uw steun, IK wens u een gelukkig winkelen. Ten tweede, IK ben sorry voor het ontbreken van de machine. Stuur de firmware upgrade u wilt, dan zal IK de ingenieur vragen als hij kan upgraden.
25 Feb 2019 12:36
Additional Feedback
De verkoper stuurde me een andere interim firmware update (gecodeerd ITALIË) dat het probleem opgelost. De K6 kan nu decoderen DVB-T2 H.265/HEVC streams in de EU/Tsjechische omroep. Dus IK zou willen veranderen de feedback 4 sterren.
02 Mar 2019 04:07
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 23-3-2019 om 15:42 zei ceesv:

Is die ontvanger geschikt voor H-265 en 10800P

Dus het antwoord hierop is kennelijk nee, in de uitlever toestand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nieuwe firmware gekregen.

Ik heb beeld. Maar kan mbv epg geen programma's opnemen....ook youtube app werkt niet. Ik weet niet of ik een refund kan krijgen. De andere passieve antenne werkt ook alleen op de slaapkamer. 

Ik wacht op antwoord van de verkoper het is daar +8 uur later.

Dm8000
T90,4 x quad lnb, 3 x diseq 1.0.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik voor in de woonkamer een buitenantenne. 

Of zet anders de binnenantenne voor het raam. (zo hoog mogelijk) 

 

En om op jouw vraag in de topic-titel terug te komen: 

Koop een Funke V5, die werkt veel beter dan de Funke V3. De Funke V5 is ook buiten te plaatsen.

 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Noordzee:

Gebruik voor in de woonkamer een buitenantenne. 

Of zet anders de binnenantenne voor het raam. (zo hoog mogelijk) 

 

En om op jouw vraag in de topic-titel terug te komen: 

Koop een Funke V5, die werkt veel beter dan de Funke V3. De Funke V5 is ook buiten te plaatsen.

 

 

 

Ok bedankt. Kan dat met een gewone coaxkabel?

Dm8000
T90,4 x quad lnb, 3 x diseq 1.0.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar gebruik wel een geschikte coaxkabel voor DVB-T van 7 mm dik.  

 

Ik mag helaas geen link geven, maar er is ook een buitenmontageset te koop voor de Funke V5, Daarbij zit een kabel van 10 meter lang inbegrepen. Even zoeken op internet.  

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaringen:

Deze vmade ontvangers  zijn heel kieskeurig in wifi-sticks. 

Tot nu toe altijd een firmware upgrade nodig voor dvb-t2 hevc ontvangst.

Youtube werkt maar biedt volgens mij geen meerwaarde. onhandige bediening.  Je bent beter af met een chromecast.

De iptv heb ik nog niet geprobeerd , net als opnemen.

Wel even opletten hoe de usb stick geformatteerd is natuurlijk ! Dat kan uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vmade K6 is de verkeerde keuze. In de specificaties staat ook geen H.265.

Let er op dat er beslist H.265 bij staat.

Ik had de Vmade T2-M9 besteld. Die is blijkbaar al weer uitverkocht en ik heb nu de nieuwste gisteren gekregen.

Dat is de Vmade T2-8943 WIF

Met scart, hdmi 1.4 en achter een tweede USB 2.0 poort

Daar staat beslist H.265 bij!

Kost zo'n 20 a 22 EUR

Denk er om dat er geen KPN kaart in past dus deze is uitsluitend voor de FTA zenders NPO1, 2 en 3 en een lokale.

Vandaag getest en werkt.

Deze 8943 is wifi voorbereid (heeft de drivers aan boord) en werkt uitsluitend samen met een usb wifi adapter met de RTL8188GU chip.

Die Chip zit bijvoorbeeld in deze: Comfast CF-WU757F-V2 en kost EUR 6 bij de rovers. Heeft een antenne en dat is wel fijn.

Uitsluitend de traditionele 2.4 GHz band.

Deze wifi chip is voor het eerst in december 2017 op de markt verschenen.

Je kunt dan Youtube filmpjes afspelen als je dat leuk vindt.

Teletext doet het ook.

Als antenne gebruik ik de König-DVBT-OUT112  met een bijgeleverde 12V adapter op de coax.

aangepast door fieldwalker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...