Ga naar inhoud


Xs4all alweer forse prijsverhoging


Gerard 76

Aanbevolen berichten


Tja, als er een schaap over de dam is volgen er meer, maar voor 395  per jaar voor 1000/1000Mbit internet+bellen doe ik het bij Tweak waarschijnlijk nog niet zo slecht.

 

Moet er wel bij zeggen dat ik voor die prijs het bedrag jaarlijks in een keer moet overmaken.

 

Ik heb trouwens minder te klagen dan bij eerdere providers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei OFDM:

Gratis vast bellen? De hacktic tijden keren terug! Grappig omdat XS4all is opgericht door hacktic leden die er een sport van maakten op allerlei manieren gratis te bellen.

Uiteindelijk hebben ze zich in laten pakken door het destijds zo verfoeide staatsbedrijf en wordt er flink geharkt.

 

http://www.hacktic.nl/magazine/0701.htm

Gewoon via het abo. 's Avonds en in het weekend gratis. De rest van de tijd dus via de bielefoon.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Xs4all telefonie klant kun je overstappen/porteren naar een andere provider.

Ik zit zelf bij Cheapconnect. Jaarlijks een bedrag van 8, 95 voor mijn telefoonnummer en geen startkosten. Gesprekskosten 0,0238 p/m vast en 0,05 mobiel. En gratis onderling bellen.

 

Xs4all ziet telefonie als een melkkoe en het behoud van een telefoonnumer kost minder dan 10 euro en Xs4all rekent 60 euro (12x5 euro).

aangepast door Zatter

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt niet goedkoper dan de leverancier en dat is in dit geval KPN zoals iedereen weet voor de IP-telefonie ofwel VOIP voice over Internet Protocol

XS4ALL huurt een lijn en IP voor je bij KPN

 

het is overigens een prijsverhoging van niks niet eens een eurocent per dag

 

kijk maar eens wat all-in-one abo's in het buitenland kosten zoals bij vodafone.de dan zakt je broek af

 

en je zit er 2 jaar aan vast

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

All in one is iets wat ik niet wil hebben...  Volgens mij kan je IP-telefoon beter onafhankelijk boeken, omdat dat voordeliger is,  en Televisie via satelliet is ook voordeliger, omdat het in principe kostenvrij is, behalve dan je HD+ kaart als je de commercielen in HD wil hebben...

En dan zie ik toch geen slechte prijzen als ik dat in een vergelijkings site bekijk... Dat geldt in ieder geval voor een snelheid van max 50 down, die ik nu ook heb, dus geen supersonische glasvezel dingen, want dat heb ik gewoon niet nodig...

Het is volgens mij niet mogelijk om zo "Pauschal" te zeggen dat het ergens goedkoper of duurder is... je moet altijd dezelfde dingen vergelijken, en dan ook vergelijken wat je daadwerkelijk zou afnemen...

 

Prijsverhogingen van 8 of 9 % zonder aantoonbare reden vind ik toch niet kunnen...  dan zou ik toch wel eens onderzoeken of het elders niet voor minder geld kan....

Daarom ben ik al jaren gelden gestopt de mail diensten van de providers te gebruiken... door onafhankelijke maildiensten is het makkelijker te switchen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Sverige:

Het is volgens mij niet mogelijk om zo "Pauschal" te zeggen dat het ergens goedkoper of duurder is.

dat is correct!!!

3 minuten geleden zei Sverige:

Daarom ben ik al jaren gelden gestopt de mail diensten van de providers te gebruiken

en dat ook!!! maar die krijg je er altijd bij

 

VOIP is overigens een wassen neus of sigaar uit eigen doos als je het mij vraagt, dat hebben alleen kletstantes nodig die ook bij dezelfde provider zitten want dan kost het niets

maar je vastrecht betaal je toch bij elke provider

 

het maakt mij 5 euro uit als ik geen bellen erbij neem bij xs4all en dat is precies wat het me kost om mobiel te bellen met een sim only

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Zatter:

Als Xs4all telefonie klant kun je overstappen/porteren naar een andere provider.

Ik zit zelf bij Cheapconnect. Jaarlijks een bedrag van 8, 95 voor mijn telefoonnummer en geen startkosten. Gesprekskosten 0,0238 p/m vast en 0,05 mobiel. En gratis onderling bellen.

 

Xs4all ziet telefonie als een melkkoe en het behoud van een telefoonnumer kost minder dan 10 euro en Xs4all rekent 60 euro (12x5 euro).

Niet alleen Xs4all ziet telefonie als een melkkoe. De tarieven van Ziggo zijn nagenoeg gelijk opgegaan en ze gaan elk jaar een cent per minuut omhoog. En ondanks dat hier wordt gezegd dat je niet pauschal kunt zeggen of iets duur is: Mobiel bellen kost maar een halve cent per minuut bij een heel normale bundelprijs. Daarmee is vast bellen duidelijk een melkkoe.

 

Ik overweeg nu ook om de avond weekend bundel op te doeken en met Whatsapp te gaan bellen. Na een aantal telefoontjes verbaas ik mij over de verbeterde verbindingskwaliteit. Of ik laat mij terugbellen door mijn ouders die nog wel een bundel hebben.

 

Voor cheap connect zou ik een omzetter moeten plaatsen naar analoge lijn en moet ik mijn nummer meenemen. Werkt voip of zo'n omzetter wel op een KPN experiabox?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei OFDM:

Vastrecht telefonie is 1 euro bij KPN en Ziggo. Het aanhouden van de lijn kost dus bijna niets en raad ik in ieder geval aan voor noodgevallen. 

 

Wat bedoel je daarmee? Ik zie nergens een mogelijkheid om voor 1 euro telefonie aan te houden, zowel niet bij KPN als bij Ziggo. Vroeger moest je vastrecht betalen op een ADSL lijn als je geen pots of idsn telefonie van KPN meer wilde maar dat is wat anders.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Codx:

 

Wat bedoel je daarmee? Ik zie nergens een mogelijkheid om voor 1 euro telefonie aan te houden, zowel niet bij KPN als bij Ziggo. Vroeger moest je vastrecht betalen op een ADSL lijn als je geen pots of idsn telefonie van KPN meer wilde maar dat is wat anders.

Dan zie je door de website bomen het bos niet maar vast bellen kost zowel bij Ziggo als KPN al vele jaren 1 euro (voor het hebben van een nummer).

 

Bij Ziggo moet je het schuifje vast bellen aan uit bewegen en naar de eindprijs kijken, precies een euro verschil.

 

Het is een slimme truc want de winst zit in de torenhoge minuutprijs (of het afkopen via een onbeperkt bundel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei OFDM:

Bij Ziggo moet je het schuifje vast bellen aan uit bewegen en naar de eindprijs kijken, precies een euro verschil.

 

 

Ja maar dat is iets anders dat wat jij schrijft. Dat is een optie naast een bestaand internet of TV abonnement bij die provider. Dat heeft helemaal niks met het vastrecht te maken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Codx:

 

Ja maar dat is iets anders dat wat jij schrijft. Dat is een optie naast een bestaand internet of TV abonnement bij die provider. Dat heeft helemaal niks met het vastrecht te maken.

Klopt wat je zegt. Misschien kun je helemaal geen aansluiting meer krijgen zonder een gekoppelde dienst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...