Ga naar inhoud


Xs4all alweer forse prijsverhoging


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Op 6-4-2019 om 08:02 zei OFDM:

Bedoel je onbeperkt bellen avond en weekend voor een vast bedrag per maand of is het echt gratis?

 

Vanzelfsprekend wat jij zegt, want zelfs poepen en piesen kan niet gratis tenzij je het ongezien wild of in eigen tuin doet...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet inderdaad bij dezelfde provider zitten, Tonski, om gratis te bellen... dat is correct... al is dat niet helemaal waar, je kan via sip uri wel over providers heen bellen, al werkt dat niet altijd, omdat dat geblokkeerd kan worden.

Maar zo heb ik voor mijn ouders een ip telefoon gekocht en een account bij DUS.net aangemaakt... die heb ik zelf ook (naast nog 3 anderen) voor uitbellen, en inkomende gesprekken... DUS is van goede kwaliteit en zo kunnen we dus zonder tijdsbegrensing bellen... voor hun is het erg duur om mij te bellen, dus dat levert wel wat op... 

Omdat ik relatief veel met Duitsland bel, is DUS ook interessant, omdat ik nu slechts 0,9 CENT per minuut betaal naar vaste lijnen daar...

 

Je krijgt inderdaad altijd minimaal 1 mailbox bij je account... maar als je van provider wisselt, wijzigt telkens je mail adres... en omdat ik nogal eens wissel, zou het dan lastig worden, om iedere keer weer je mailadressen door te moeten geven, en als je eens iets vergeet, ben je niet meer bereikbaar via de mail. Vandaar dat ik nu mijn vaste adressen heb bij een Zweedse en een Duitse dienst... al heel wat jaren, en dat is gewoon makkelijk vind ik zelf. Het enige wat op het mailadres van de provider komt, is de rekening van hun... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, wat een bedragen. Ik betaal in Frankrijk €15,-/maand voor internet+onbeperkt bellen naar vaste nummers in zowat de hele wereld. Helaas alleen adsl, maar als op mijn adres VDSL of glas leverbaar zou zijn, dan gaat wel de snelheid omhoog maar niet de prijs. En zelfs dat is nog relatief duur, het kan ook voor €10,-/maand als je in een gebied woont waar de provider eigen apparatuur in de centrale heeft staan. Nu wordt het voor mij gehuurd bij de 'historische provider' wat €5,-/maand extra kost. Kennelijk is er onvoldoende marktwerking in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-4-2019 om 08:42 zei Tonskidutch:

je kunt niet goedkoper dan de leverancier en dat is in dit geval KPN zoals iedereen weet voor de IP-telefonie ofwel VOIP voice over Internet Protocol

XS4ALL huurt een lijn en IP voor je bij KPN

 

Helemaal waar is dit volgens mij niet. 'Tweak' werkt in veel plaatsen nu met eigen apparatuur en huurt dus niet gewoon een lijntje voor mij bij KPN. Ook het televisiepakket (dat ik overigens niet heb) is van eigen makelij. Aan de prijs van Tweak's 1000/1000Mbit pakketten kan volgens mij ook geen enkele KPN gelieerde provider tippen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er hier nog zo veel mensen een vaste lijn gebruiken,die is hier al a jaren weg maar dit terzijde.

 

Op de camping heb ik adsl en sinds kort adsl buitengebied als je ziet wat dat kost en wat je krijgt dat is echt om te huilen.

Ik haal nu maximaal 18mb en dat kost straks 42,50 dus volgende week maar eens een monteur bellen,ik zou er 30 mb bij krijgen en ik had 7 dus rond de 35 zou ik tevreden zijn.

In dat gebied hebben ze (lees KPN) de alleen heerschappij dus ik wel weg maar ik weet niet waarheen.

Ik deel dat lijntje met 4 ouderen en voor een tientje zeg ik ok maar ik wil over naar 4G intenet thuis heeft iemand daar ervaring mee.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Big fellow:

Vraag @Con eens 🙂 

 

Ik had 4G voor thuis (100GB/mnd) voor een dikke € 50,00

Ben overgestapt naar 4G unlimitid, € 35,00.

 

Voor mij alleen is dat meer dan zat met een down van 20Mb.

Ik kijk Netflix vaak maar geen ultra HD.

 

15 x 12 = € 180,00 per jaar besparing.

 

Heb overigens wel een goede dekking.

aangepast door Con
  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-4-2019 om 17:52 zei Sverige:

Je krijgt inderdaad altijd minimaal 1 mailbox bij je account... maar als je van provider wisselt, wijzigt telkens je mail adres... en omdat ik nogal eens wissel, zou het dan lastig worden, om iedere keer weer je mailadressen door te moeten geven, en als je eens iets vergeet, ben je niet meer bereikbaar via de mail. Vandaar dat ik nu mijn vaste adressen heb bij een Zweedse en een Duitse dienst... al heel wat jaren, en dat is gewoon makkelijk vind ik zelf. Het enige wat op het mailadres van de provider komt, is de rekening van hun... 

Ik maak al jaren geen gebruik meer van de providers als het om Email gaat, ik gebruik voor mail, yahoo, gmail en hotmail(ja bij mij nog altijd hotmail zo oud zijn die email adressen al).

 

Maarre ik las afgelopen week dat KPN Xs4all voledig gaat opheffen en ik denk dat deze beslissing ze enorm veel klanten zal gaan kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Penthe:

Maarre ik las afgelopen week dat KPN Xs4all voledig gaat opheffen en ik denk dat deze beslissing ze enorm veel klanten zal gaan kosten.

Dus bereiken zij hun doel :cool:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Con:

 

Ik had 4G voor thuis (100GB/mnd) voor een dikke € 50,00

Ben overgestapt naar 4G unlimitid, € 35,00.

 

Voor mij alleen is dat meer dan zat met een down van 20Mb.

Ik kijk Netflix vaak maar geen ultra HD.

 

15 x 12 = € 180,00 per jaar besparing.

 

Heb overigens wel een goede dekking.

Goeie actie ik ga me er eens wat verder in verdiepen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook 4G / LTE internet van Vodafone in Duitsland, bijna nooit problemen gedurende 2 jaar

op enkele keren na dat er VOIP telefoon uitval was en dan moet je per mobiel telefoon de volledig geautomatiseerde support met spraakherkenning effe bellen

 

ik was over de + -50 MB en een download limiet van 30 GB tevreden maar de extra GB die je zou nodig hebben is bij Vodafone erg duur

wat dat extra bij 4G unlimited kost/GB moet je dus goed in de gaten houden!

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei kaelem:

Goeie actie ik ga me er eens wat verder in verdiepen.

Let wel op, ik woon alleen en heb dus geen sufsurfende kinderen.

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-4-2019 om 22:20 zei Penthe:

Ik maak al jaren geen gebruik meer van de providers als het om Email gaat, ik gebruik voor mail, yahoo, gmail en hotmail(ja bij mij nog altijd hotmail zo oud zijn die email adressen al).

 

De andere (betere?) optie is een eigen domeinnaam.
Een .nl domein kost mij € 3,89 per jaar (het eerste jaar was dat €0,89) plus €0,45 per maand voor hosting. Waar nog 21% BTW bovenop komt.

Geen e-mailgedoe meer bij de wisseling van internetprovider.
Bovendien iets meer privacy dan @gmail enz..

Tip: zowel penthe.be als penthe.nl is nog vrij waarbij de eerste registratie maar €0,89 hoeft te kosten.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is aardig, maar het ging toch over de kosten van een internet abonnement en niet alleen over de email!

er is veel "reuring/röhring" op de consumentenmarkt en allemaal een beetje onduidelijk wegens de lokkertjes van alle aanbieders voor de eerste 3 of 6 maanden

 

single aanbiedingen of "all in one" deze zijn slecht vergelijkbaar en bovendien wijzigt men (de provider) eenzijdig hetgeen jou keuze tot de overstap deed beslissen zoals de service en bijvoorbeeld het zenderpakket

 

ze zijn allemaal schuldig aan beloftes maken en niet nakomen

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...