Ga naar inhoud


Xs4all alweer forse prijsverhoging


Gerard 76

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Tonskidutch:

dat is aardig, maar het ging toch over de kosten van een internet abonnement en niet alleen over de email!

 

Bij een overstap (of juist niet overstappen) gaat het menigeen niet alleen om de kosten maar vaak om het gedoe dat er aan vast zit.
Gedoe dat je kunt verminderen door geen @provider e-mailadres te nemen, maar een provider onafhankelijk e-mailadres. Waarbij een eigen domeinnaam een optie is. 
(tonskidutch.eu is vrij en kost ex. btw €0,99)

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat steeds meer huishoudens gaan uitvinden hoe ze met de buren het internet kunnen gaan delen, digitaal is dat ook mogelijk, als je maar goede afspraken met elkaar maakt.

 

Ik weet dat het al gebeurd, het zal alleen maar toenemen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou denk ik dat men dat ook kan zien bij de providers aan de hand van de IPv6 adressen en namen van apparatuur die er aan hangen

maar ik zou er never nooit aan beginnen met internet sharen met mijn buren omdat het een extreem groot veiligheidsrisico is

 

als je al zo onveilig bezig bent kun je net zo goed het gratis wifi van je gemeente nemen ipv een illegale actie zelf ondernemen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

nou denk ik dat men dat ook kan zien bij de providers aan de hand van de IPv6 adressen en namen van apparatuur die er aan hangen

maar ik zou er never nooit aan beginnen met internet sharen met mijn buren omdat het een extreem groot veiligheidsrisico is

 

als je al zo onveilig bezig bent kun je net zo goed het gratis wifi van je gemeente nemen ipv een illegale actie zelf ondernemen

 

IK begrijp wat je bedoeld, echter als je een goede verstandhouding met je buren hebt, zoals ik dat heb, dan is dat geen probleem. Helaas gaat mijn buurman vandaag verhuizen, dus zat dit ongeveer het laatste bericht via zijn wifi zijn die ik jaren lang gratis heb mogen gebruiken. Hij was altijd vroeg weg en kwam laat thuis, ik ving zijn pakketjes altijd op i.v.m. dat het hem anders lastig werd, zelfs met halen. De buurrelatie is altijd goed geweest, even op zoek naar een andere mogelijkheid of volgende buur. *************************************************************************

aangepast door ceesv
Illegale zaken mogen hier niet besproken worden.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een betere (linux computer) router hebt, dan kan je prima je verbinding delen. Dan kan je namelijk voor iedere buur een apart netwerk aanmaken, en volledige scheiding bereiken. Op die manier kan je de veiligheidsrisicos beperken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het grootste risico is dat de buurman illegaal gaat downloaden, hetgeen je op forse kosten kan jagen, en je een veroordeling kan bezorgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je mag staat wat je kunt in de weg en dat is ook logisch

 

Citaat
1.
Met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie wordt, als schuldig aan computervredebreuk, gestraft hij die opzettelijk en wederrechtelijk binnendringt in een geautomatiseerd werk of in een deel daarvan. Van binnendringen is in ieder geval sprake indien de toegang tot het werk wordt verworven:
a. door het doorbreken van een beveiliging,
b. door een technische ingreep,
c. met behulp van valse signalen of een valse sleutel, of
d. door het aannemen van een valse hoedanigheid.

 

 

is toch duidelijk dat die buur geen abonnement heeft op zijn adres en dus wederrechtelijk en onder een valse hoedanigheid toegang heeft op een WAN verbinding

en jij wordt medeplichtig

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Het grootste risico is dat de buurman illegaal gaat downloaden, hetgeen je op forse kosten kan jagen, en je een veroordeling kan bezorgen.

Is dat niet te blokkeren met een firewall die deep packet inspection doet? (Nooit naar gezocht of er een open source pakket bestaat wat dat kan doen...)

Ik heb bij Ziggo zo'n deal waar ik nu een 500 Mbit bij krijg. Als ik van de 500 Mbit 0.1% de tijd gebruik maak is het veel, ik verwacht als ik een verbinding zou hebben van 100 Mbit, ik het grootste deel van de tijd het niet eens zou merken. Dus het maakt het bijna "logisch" dat deze verbinding gedeeld wordt... Ik zou daar zelf geen probleem mee hebben, maar ik vind mijn buren niet aardig genoeg om dit voor te stellen! haha

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je buren liften mee op jou wan ip, wanneer er ellende is, komen ze bij jou verhaal halen.

 

En om dan al het internet verkeer voor je buren aan regels te onderwerpen, daar heeft de gemiddelde gebruiker geen kaas van gegeten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ik  niet met je eens gerard ik heb hier ook 500 mb van Ziggo en wat betreft het internet is het heerlijk om direct je pagina's te openen waar je wil zijn en niet altijd maar wachten tot ie een keer opengaat met een 20 mb aansluiting en ik download wel veel  en daar is het ideaal voor als je een filmpje pakt en ong 3 min later ken je kijken 

met een aantal speedtests eens getest en ik kom altijd rond de 508 mb down en 41 up

voor mij nooit meer een mindere aansluiting

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof je pagina met 100 of 200mb niet Direkt opent? 

 

20 mb daar had ik 't niet over. 

 

Ja... Downloaden.. Maar dat zei ik toch ook? 

Dan is 't zinvol. 

 

Maar ik geloof niet dat een 4 persoons huishouden waar niet gedownload wordt niet genoeg heeft aan 100/100.

 

 

aangepast door Gerard 76
Edit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het zinvol is of niet, dat is een vraag die een ieder zichzelf moet stellen. Ik heb het nu gewoonweg, en het is wel te merken af en toe dat ik wat grotere dingen download. (Denk aan linux ISOs etc) Of 100/200/500 veel uitmaakt weet niet ik niet. Het enige wat ik wel weet is dat mijn TV 15.25Mbps gebruikt als ik Netflix UHD gebruik. Dus voor die toepassing is in theorie 50Mbps voldoende...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...