Ga naar inhoud



de vrije fries

Aanbevolen berichten

Op 16-1-2020 om 10:54, Sprietje zei:

 

Vreemd, ik kan Mezzo nog steeds ontvangen met het Rijk abonnement.

Ook heb ik geen nieuwsbrief van CD ontvangen waarin dit aangegeven is terwijl ik maandelijks de nieuwsbrief krijg.

Zijn er anderen die Mezzo inmiddels niet meer kunnen ontvangen?

 

De zender Mezzo is sinds vanochtend niet meer te ontvangen met het Rijk abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De thema zenders klassieke muziek zijn schaars geworden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gisteravond was er nog een klassieker te zien voor de fijnproever, Doornroosje, ofwel the sleeping beauty, op ROH, maar dat soort programma's is eens in de zoveel weken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ceesv zei:

De thema zenders klassieke muziek zijn schaars geworden.

De doelgroep van kijkers zal wel nog kleiner zijn, en verder krimpende.

 

De makers van deze muziek zouden er juist alles aan moeten doen om deze content in heel veel huishoudens gratis beschikbaar te stellen. Als de beslissers dan een A1 event liever aan een dvd maker verpatsen ipv aan het publiek te denken,  dan heb ik een vermoeden over de toekomst......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit stond er in de nieuwsbrief:

 

Mezzo is als zender na 14 januari niet meer te ontvangen met Rijk-abonnement.

 

Dus met een hoger abonnement wel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-12-2019 om 08:50, Sprietje zei:

Ik denk ook niet dat het zo'n handige beslissing is van de Spaanse opdrachtgever om deze zenders in Dolby uit te zenden.
Ook bij mij heb ik een satellietontvanger die geen geluid geeft. Toch kan ik die op Dolby zetten i.p.v. Stereo maar dan heb ik nog geen geluid. Bovendien heb ik op Dolby dan weer geen geluid op NPO 1 maar wel op de overige Nederlandse zenders. Ik denk dat er vast veel meer mensen problemen met het geluid hebben.

 

En wat heeft dolby voor toegevoegde waarde? De zender 24 Horas is een nieuwszender waar continue nieuws op de zien is en met de regelmaat het weer. Nou daar heeft Dolby geen enkele toegevoegde waarde.
Ook op de zender TVE Internacional is nauwelijks muziek te horen, nu met de kerst misschien iets meer maar ook voor deze zender heeft Dolby niet echt veel toegevoegde waarde.

 

De Hotbird 13 is al een vreemde satelliet voor de Spanjaarden, als je er dan ook nog voor zorgt dat een deel van de mensen geen geluid kunnen ontvangen, zal het wel een mislukking worden om deze zenders van de Astra 19,2 naar de Hotbird te verplaatsen.

 

 

Wat merk ik vandaag, ik heb geluid op beide zenders in HD. Ze hebben de nieuwe zenders een maand uitgezonden zonder dat ik en vele anderen er geen geluid bij hadden. Ik weet niet wat ze veranderd hebben maar nu is het dus beter om de zenders 24 Horas en TVE Internacional in HD te bekijken. Ik had het al voorspeld dat doorgaan op de oude voet zonder geluid geen zin had voor de meeste Spanjaarden en dat ze het nog wel zouden veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. inbedrijfstelling E5WB

    INBEDRIJFSTELLING VAN DE NIEUWE SATELLIET EUTELSAT 5 WEST B
    Geachte distributeur,
    De Eutelsat 5 West B (E5WB) -satelliet, die in oktober werd gelanceerd ter vervanging van de Eutelsat 5 West A (E5WA) -satelliet, zal in de nacht van 20-21 in gebruik worden genomen januari. De services die momenteel op E5WA worden uitgezonden, worden in 2020 in verschillende fasen naar E5WB overgedragen.

    VERZEKERDE SERVICE CONTINUITY

    Door een storing op een zonnepaneel zal het niet mogelijk zijn om de volledige capaciteit van E5WB die oorspronkelijk gepland was, te benutten. De satelliet zal echter nominale vermogensprestaties leveren en zal naar verwachting zijn verwachte levensduur bereiken.

    Om de continuïteit van het FRANSAT-pakket te waarborgen, werd een progressief overdrachtsplan opgesteld met de migratie van een deel van de diensten op EW5B en het tijdelijke onderhoud van de andere diensten op E5WA, samen met E5WB op de orbitale positie 5 ° West.

    Zo zal vanaf 21 januari een eerste reeks services, waaronder het blok gratis DTT-kanalen, worden overgedragen naar E5WB, op 6 februari gevolgd door de meerderheid van de gratis gratis tv en radio.

    De andere diensten zullen op E5WA worden onderhouden en zullen het onderwerp zijn van een tweede migratieplan op E5WB, waarvan de planning binnenkort door FRANSAT zal worden gecommuniceerd.

    WELKE IMPACT OP FRANSAT TV-ONTVANGST?

    Vanaf 21 januari ontvangt de satellietantenne die op 5 ° West is gericht gelijktijdig tv- en radiodiensten die worden verspreid via E5WA en E5WB in collocatie.
    Voor deze bewerking is geen enkele ingreep op het gerecht nodig als deze correct is gericht. Geen manipulatie zal ook nodig zijn op de decoder omdat de frequenties waarop de kanalen worden uitgezonden identiek zijn.

    Als de schotel niet correct is gericht, kunnen ontvangstproblemen zoals pixelvorming of signaalverlies op bepaalde kanalen optreden.

    Als een verslechtering van de ketens van de vrije TNT en andere services van de repeaters KB01, KB03 en KC04 wordt opgemerkt, betekent dit dat de rotatieas van de kop (LNB) van de antenne precies opnieuw moet worden aangepast volgens de E5WB-parameters voor polarisatieaanpassing op de pagina "Assistentie". De laatste verschillen inderdaad licht met + 3,5 ° afwijking (tegen de klok in wanneer ze tegenover de parabool staan) in vergelijking met die van E5WA.
    Dus als de rotatiehoek van de LNB al slecht was aangepast in vergelijking met de initiële parameters van E5WA, dan zou de toevoeging van een afwijking van + 3,5 ° extra veroorzaakt door E5WB een verslechtering van het signaal kunnen veroorzaken.

    Als een verslechtering op de 24 France 3 Regions-kanalen of op bepaalde optionele tv-kanalen wordt waargenomen gedurende meerdere dagen op rij en op dezelfde periode van de dag (bijvoorbeeld alleen 's ochtends of alleen' s avonds), betekent dit dat de as antennehoogte (de oriëntatie ten opzichte van de horizon) moet strikt worden aangepast aan de hand van de parameters voor 5 ° West-hoogteaanpassing op de pagina "Assistentie". Inderdaad, de E5WA-satelliet wordt nu in een hellende baan gebruikt, wat betekent dat deze overdag enigszins schommelt op de Noord / Zuid-as.
    Maar de hellingsgraad is zo laag dat de impact zeer marginaal zal blijven op de antennes van 60 tot 90 cm correct in hoogte gericht, met een maximale helling van 0,25 ° in januari 2020 (wat een verlies van 0,08 dB veroorzaakt voor een 60 cm antenne of 0,1 dB voor een 90 cm antenne).

    In deze twee gevallen en voor een optimale ontvangst van FRANSAT, raden we u aan de antenne-instelling systematisch op zijn 3 assen aan te passen (hoogte, azimut en polarisatie van de LNB-kop) en een veldmeter te gebruiken.
     
     
    •  

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zonet nog even de multistreams getest van 5W, zie geen verschil in ontvangst, alle zenders komen hier nog goed binnen (frans + italiaans).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jean-Claude zei:

heb zonet nog even de multistreams getest van 5W, zie geen verschil in ontvangst, alle zenders komen hier nog goed binnen (frans + italiaans).

Hetzelfde bij mij : ongeveer 13.8 dB op alles (bij bewolkt weer) muz van de FR3-zenders die 15 dB bereiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

VRT NWS

 

wie maandag 27 januari naar radio- of televisieprogramma's van VRT luistert of kijkt, zal merken dat die er anders zullen uitzien. Dat komt door een vakbondsactie.

 

Televisie:

Voor de televisiekijker heeft de actie  behoorlijk wat impact. Enkel het programma "Thuis" zal op het vaste tijdstip worden uitgezonden.

 

 "Het Journaal" zal opvallend korter zijn.  

 

Op Canvas is er geen "Terzake" of "De afspraak". 

 

Voor het overige zullen herhalingen worden uitgezonden. Tussen de programma's door zullen ook boodschappen van de vakbonden aan bod komen.

 

Radio:

Op de radiozenders van de VRT (Radio 1, Radio 2, Studio Brussel, MNM en Klara) is er heel de dag muziek te horen met om het uur korte nieuwsbulletins.

 

Het muziekaanbod zal wel op elke zender verschillend zijn.

 

Online:

Op de VRT NWS-website zullen kortere en minder berichten verschijnen.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...