Ga naar inhoud



de vrije fries

Aanbevolen berichten

Ik denk ook niet dat het zo'n handige beslissing is van de Spaanse opdrachtgever om deze zenders in Dolby uit te zenden.
Ook bij mij heb ik een satellietontvanger die geen geluid geeft. Toch kan ik die op Dolby zetten i.p.v. Stereo maar dan heb ik nog geen geluid. Bovendien heb ik op Dolby dan weer geen geluid op NPO 1 maar wel op de overige Nederlandse zenders. Ik denk dat er vast veel meer mensen problemen met het geluid hebben.

 

En wat heeft dolby voor toegevoegde waarde? De zender 24 Horas is een nieuwszender waar continue nieuws op de zien is en met de regelmaat het weer. Nou daar heeft Dolby geen enkele toegevoegde waarde.
Ook op de zender TVE Internacional is nauwelijks muziek te horen, nu met de kerst misschien iets meer maar ook voor deze zender heeft Dolby niet echt veel toegevoegde waarde.

 

De Hotbird 13 is al een vreemde satelliet voor de Spanjaarden, als je er dan ook nog voor zorgt dat een deel van de mensen geen geluid kunnen ontvangen, zal het wel een mislukking worden om deze zenders van de Astra 19,2 naar de Hotbird te verplaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


24 Horas blijft in het Movistar+ pakket op de Astra 19.2 (is gecodeerd). TVE Internacional is in principe niet bedoeld voor Spanje zelf, maar voor Spanjaarden in het buitenland. De Hotbird zal dan ook veelal de feed voor Europese aanbieders zijn. Blijven de nationale radiozenders wel op de Astra 19.2?

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hoi,

 

France 4 en France  Ô stoppen met uitzenden

 

De Franse tv-zenders France 4 en France Ô sluiten op 9 augustus 2020. deze stap maakt deel uit van het spaarplan van de openbare omroep France Télévisions, dat van plan is om de kosten tegen 2022 met 160 miljoen EUR te verlagen.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Duitse RTL zal blijven uitzenden in SD op 19.2

 

RTL zal RTL-, Vox-, ntv-, Nitro-, RTLplus-, Super RTL-, Toggo plus- en RTL Zwei-programma's en regionale programma's via Astra blijven distribueren. Het nieuw gelanceerde Voxup-kanaal, dat op 1 december 2019 is gestart, maakt ook deel uit van de overeenkomst.

Alle stations worden tot 2024 in MPEG-2 in SD-resolutie gedistribueerd.

 

Satellietexploitant SES (Astra) bevestigde de uitbreiding van het RTL-contract

 

Als gevolg hiervan zullen satellietkijkers het volledige scala aan gratis RTL-televisieprogramma's van de 19.2  positie blijven ontvangen en 118 miljoen televisiehuizen in heel Europa bereiken.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, de vrije fries zei:

hoi,

 

France 4 en France  Ô stoppen met uitzenden

 

De Franse tv-zenders France 4 en France Ô sluiten op 9 augustus 2020. deze stap maakt deel uit van het spaarplan van de openbare omroep France Télévisions, dat van plan is om de kosten tegen 2022 met 160 miljoen EUR te verlagen.

Is dat alleen op satelliet of ook op DVB-T2 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Eutelsat 9B - 9° Oost:

 

via deze satelliet zijn diverse transponders via de italië beam gestart.

deze transponders maken van de zelfde frequenties gebruik die ook door de nordic beam worden gebruikt

 

door gelijktijdig gebruik van de zelfde transponder via zowel de italië als de nordic beam vallen de signalen  van beide transponders hier tegen elkaar weg , waar door geen signaal van o.a.  de volgende transponders

12111  v en 12149 v 

 

E9-B-Ku-band-Nordic-Baltic-Downlink.jpg

E9-B-Ku-band-Italy-Downlink.jpg

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Ik neem aan dat je bedoeld in Nederland. Is dat ook aan de westkust zoals bijv. Zeeland?

hoi,

 

dit geld voor grote delen van west europa .

zelfs uit croatie komen berichten dat beide beams elkaar storen

 

enkele berichten uit de diverse internetforums:

 

Slovakia: interference XTRA transponders in MEDIASET transponders in Croatia (Signal degradation by ~12 dB)

 

Germany/NRW: 12111 V kein Signal. Aktuell lässt sich am Standort leider der Nordic Beam nicht mehr empfangen mit 125 cm


Oberbayern: Hier unten ist der 9B Nordic/Eastern mit 1,8m unmöglich

 

Dresden: Auf den doppelt belegten Transpondern löscht sich das Signal gegenseitig aus

 

10km östl.v.Leipzig in Sachsen: Auch mit 180cm in deiner unmittelbaren Nachbarschaft ist der gleiche Effekt zu beobachten.
Die gleich belegten TPs sind hier nicht auszulesen

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste is het vreemd dat ze de Nordic beam weergeven tot 48dBW en de Italië beam maar tot 51dBW. Als ze de Italië beam ook tot 48dBW zouden weergeven, komen de footprints heel dicht bij elkaar.
Ten tweede maak je het probleem met een flinke grote schotel alleen maar erger. 48dBW ontvang je met een schotel van 60cm. Als je een schotel van 75cm gebruikt zullen de twee beams elkaar veel minder storen dan met schotels van 180cm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...