Ga naar inhoud


configuratie van tuner A en B


georges

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn kennis even overschat en nu is de configuratie van mijn VU+ULTIMO om zeep.

Er zitten 2 tuners (S) in het toestel. Voor ASTRA1 en ASTRA3.

Kan iemand de nodige gegevens opsommen om de ultimo terug aan de praat te krijgen?

Met dank bij voorbaat.

Georges.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp dat je voordien geen backup van de configuratie hebt gemaakt want dan had je de goede configuratie via deze weg terug kunnen zetten.

 

Ik weet ook niet welke Image (software) jij gebruik maar als je b.v. de laatste software van OpenPLI opnieuw installeert dan worden de instellingen voor de beide Tuners opnieuw automatisch geconfigureerd en opgeslage.

Voorwaarde hiervoor is echter dat de schotel goed is afgesteld op Astra 1 en 3.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad gelukt. Maar blijkbaar is er meer aan de hand.

Een tuner, B, doet het niet. Tuner A is highlighted en tuner B is dof of ontbreekt.

De zenders van TVV doen het ook niet, wel de FTA.

Ik zal nu de verschillende onderdelen van de verbinding met de schoten moeten nazien, denk ik.

Of is er een andere wijze om er achter te komen wat fout zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt vermeodelijk nog geen softcam geinstalleerd.Mss eens je parameters hier zetten en ook of je met aparte lnb's werkt of een dubbele van TVV.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de Softcam (Oscan) zou tijdens de nieuwe installatie van OpenPLI automatisch moeten zijn geconfigureerd en zonder eigen inspanning moeten werken.

Hiervoor is het wel noodzakelijk dat tijdens de installatie de juiste procedure wordt gevolgd dus bij de verschillende stappen Ja of NEE bevestigen.

 

Ik zou nog eens opnieuw installeren en dan kijken of Tuner B het nog steeds niet doet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de RC 7.1 plaatst dan is de installatie toch écht een kwestie van goed lezen wat er tijdens de installatie wordt gevraagd. Dat geldt ook voor het plaatsen van extra plugins / applicaties. Oscam is er daar één van want die wordt niet meer default geïnstalleerd. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei John van Dreumel:

... Oscam is er daar één van want die wordt niet meer default geïnstalleerd. 

 

Hier heb je helemaal gelijk in..... daarom schreef ik er ook als toevoeging dat je de noodzakelijke stappen als dan niet moet bevestigen dus ook de extra Plugin voor het plaatsten van Oscan.

Goed dat jij er nog even op attendeert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu blijkt dat er toch nog iets verkeerd zit, maar wat? Ik laat de ultimo een programma van VTM opnemen en even later wil ik kijken naar de duitse versie van eurosport1. En dat lukte niet. Ik onderbreek het opnemen en dan kan ik terug kijken op eurosport. Na de aankoop van deze ontvanger kon ik meerdere programma's opnemen en ondertussen kijken. Dus moet er ergens toch iets niet juist ingesteld zijn. Heeft iemand een idee, wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal er maar een tuner of antenne kabel werken, of verkeerd geconfigureerd zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad scheelt er iets, maar wat?

Ik heb de kabel van tuner A verwijderd en daardoor viel 1 satelliet uit.

Daarna heb ik de kabel van tuner B verwijderd en dan was de andere satelliet uit.

Een ding weet ik zeker dat de twee kabels in orde zijn. 

Even mijn installatie beschrijven:

Vanuit de  twee LNB's vertrekken telkens 3 kabels, telkens één naar drie splitters van waaruit telkens een kabel naar de ontvanger.

De derde kabel is voor een tweede tv.

Hoe moet ik dat nu interpreteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je tuner configuratie (in disecq) staat vermoedelijk verkeerd.Mss helpt het als je dit leest

 

http://www.luxsat.eu/handleidingen/Vu_plus manual/Index_VuPlus_05.html

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...