Ga naar inhoud


NPO3 -Regio


Eduard07

Aanbevolen berichten

http://radio.nl/819286/npo-regio-wordt-het-beste-van-rijnmond-en-de-landelijke-omroepen

 

Kijk aan, Rijnmond is alweer druk bezig van die ongevraagde NPO3-Regio nog meer Randstad TV te maken.Ze gaan er nu al mee aan de haal.

 

NPO3-Regio wordt niks minder dan een politiek gekleurde zender. Ik hoop dat deze arrogante beslissing t.z.t. flink wordt afgestraft.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van het derde net een regiocaroussel maken is geen slecht plan vind ik zelf. De Nederlandse regio zenders zijn wat mij betreft constante herhaalzenders tot in het oneindige toe, met daartussen reklame dia's en wat zogenaamd nieuws, met muziek op de achtergrond. Als het regiozenders waren zoals in Duitsland, was het wat anders. Die bieden een volwaardige programmering... maar dat is niet het geval in Nederland.

Zweden heeft net als Oostenrijk het feit dat er dagelijks een aantal keer "ingebroken" wordt in het landelijke programma om plaats te maken voor nieuws uit de regio. Dat is volgens mij nog beter dan een zender met een caroussel... omdat het dan je aandacht vasthoudt... bv na het half 8 journaal op SVT1 krijg je 5 minuten het regionale nieuws uit jouw provincie te zien, en via satelliet kan je ook de andere regio's zien als je dat wil. Zo is het in Groot Brittannie ook... en dat werkt daar ook goed.

Dit systeem is volgens mij het meest kostenbesparend, en ruim voldoende om wat informatie uit de regio te krijgen... en het zou mij voorkeur genieten.

3 hoofd Zenders voor zo een klein land is behoorlijk veel... en kost behoorlijk veel geld als je het goed wil doen... Grotere landen hebben ook meestal slechts 2 netten, maar die bieden dan wel kwaliteit... Oostenrijk heeft zijn derde net als informatie en cultuurzender ingericht... waardoor 1 en 2 zich meer op entertainment kunnen richten, en uiteraard ook nog andere dingen, die je dan voornamelijk op het 2e net tegenkomt, zoals talkshows e.d.

 

Ik denk dat er in NL inderdaad wat zal moeten aangepast worden... hoe? ... misschien eens naar het oosten, noorden of het westen kijken, ik weet het niet...

 

Dat tv een politiek iets is, is altijd zo... Kijk naar het nederlandse journaal op de televisie, en de neutraliteit is ver te zoeken, alleen al aan de toon waarop iets gelezen wordt druipt de houding van de staat er vanaf...dit is goed, en dit is fout...tja...  Dat is in Duitsland wel anders, al merk je helaas soms ook wel de stroming van de regering in de berichtgeving.... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO3 als regiozender vind ik prima, maar hef dan al die individuele regiozenders dan maar meteen op.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sverige:

Zo is het in Groot Brittannie ook... en dat werkt daar ook goed.

Dit systeem is volgens mij het meest kostenbesparend, en ruim voldoende om wat informatie uit de regio te krijgen... en het zou mij voorkeur genieten.

 

Kostenbesparend? Heb je al eens bekeken hoeveel satellietkanalen er in het VK per station bezet worden gehouden? Enkel en alleen om de verschillende gebieden van een paar minuten lokaal nieuws te kunnen voorzien, want verder is het programma identiek. Erg kostenbesparend kan dat toch niet zijn.

 

Overigens is 3 hoofdzenders voor een land met meer dan 17 miljoen inwoners helemaal niet veel. Kijk bijvoorbeeld eens naar onze oosterburen. Daar hebben ARD en ZDF samen al 8 of 10 zenders, en daar komt dan die hele rits regionalen nog bovenop, wat in tegenstelling tot NL allemaal volwaardige zenders zijn. Zelfs België verslaat ons trouwens. Ja, ik weet het, dat is meertalig, maar een veel kleiner aantal inwoners moet daar samen toch een groter aantal zenders bekostigen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Donkeyman:

NPO3 als regiozender vind ik prima, maar hef dan al die individuele regiozenders dan maar meteen op.

 

Ik ben bang dat dit ook het plannetje is wat er achter zit. Van mij mag het blijven zoals het nu is, maar er moet dan wel meer geld naar de regionale omroepen, zodat ze een wat uitgebreider programma kunnen bieden. Al die zenders in stand houden voor een programma van een uurtje is ook een beetje knots.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei johnno:

Kijk bijvoorbeeld eens naar onze oosterburen. Daar hebben ARD en ZDF samen al 8 of 10 zenders

Dat zijn geen hoofdzenders... Nederland had toch ook van die afsplitsingen met politiek, uit de oude doos en dat soort dingen Sommige omroepen hadden destijds zelfs een eigen zendertje wat 24 uur per dag beschikbaar was... ik weet niet of dit nog bestaat overigens, je moet wel wat content hebben om een zender te vullen. Ik heb ze nooit gezien, omdat je overal een abonnement voor nodig had.

Die zenders zijn in Duitsland echt waardevol, en voegen wel iets toe aan het geheel... ze kosten echter heel erg weinig, er heeft ooit eens een stukje in Infosat (nu Infodigital) over gestaan.

Bovendien zijn er veel meer inwoners, die allemaal betalen...

 

43 minuten geleden zei johnno:

Heb je al eens bekeken hoeveel satellietkanalen er in het VK per station bezet worden gehouden

Zijn dat echt aparte zenders die bandbreedte in beslag nemen? waarschijnlijk wel als ik het zo bekijk...Hoeveel dat echt kost weet ik niet... of beter, hoe zwaar het op de budgetten drukt.

In Zweden en oostenrijk is dat niet zo. Daar is het alleen ontkoppeld tijdens de regio uitzendingen dacht ik.

 

In ieder geval is het in Nederland verspillend om ook tal van regiozenders in de lucht te houden, zonder dat er echt iets uitgezonden wordt als je dat op een hele dag bekijkt... hoeveel minuten "echt" nieuw programma heb je per dag? Met een paar keer per dag een journaal van 10 minuten heb je alles wel gehad...

Maar soms lees ik hier grote discussies over de verspilling door de public service in Nederland... en nu proberen ze het een beetje te structureren, en is het weer niet goed.

Uiteraard moeten de aparte zenders van de regionale tv verdwijnen, dat mag duidelijk zijn, anders is het dubbel op, en schiet je niets op.

Als je niet gaat ontkoppelen maar alles achter elkaar gaat uitzenden, krijg je wel het probleem dat er maar 1 na een journaal uitzenden of eventueel op primetime kan zitten, om kwart over 8 de rest zal in moeilijkere tijden ingedeeld worden...  ik weet overigens niet precies "wanneer" de mensen een regio omroep echt inschakelen? geen idee hoe/wanneer de nieuwsberichten geprogrammeerd staan bij hun, en of dat afgestemd is met het hoofdjournaal op de landelijke zenders.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei johnno:

Ik ben bang dat dit ook het plannetje is wat er achter zit. Van mij mag het blijven zoals het nu is, maar er moet dan wel meer geld naar de regionale omroepen, zodat ze een wat uitgebreider programma kunnen bieden. Al die zenders in stand houden voor een programma van een uurtje is ook een beetje knots.

 

En daarom willen ze het nu juist samen voegen en dat is een prima plan. Ik wil juist niet dat er extra geld naar de regionale omroepen gaat, ze hebben nu al miljoenen en maken daar een uurtje vaak on interessante televisie mee.  Hoe meer management lagen je er tussen duwt hoe meer geld er blijft plakken, facilitair hoeft het allemaal niet meer zoveel te kosten.  Van mij betreft mogen die los staande regionale TV zenders vandaag nog verdwijnen.  

 

Er wordt enorm gegraaid in die sector en daar moeten wij van af.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Codx:

 

En daarom willen ze het nu juist samen voegen en dat is een prima plan. Ik wil juist niet dat er extra geld naar de regionale omroepen gaat, ze hebben nu al miljoenen en maken daar een uurtje vaak on interessante televisie mee. 

 

Er wordt enorm gegraaid in die sector en daar moeten wij van af.

 

 

Je moest eens weten welke belangrijke rol de regionale omroepen in noord en oost Nederland hebben! 

Als er al wordt gegraaid bij de omroep, dan zijn dat de omroepen in de Randstad. Met een dubbele dekking, want die regiozenders in het westen en de NPO zijn een pot nat.

 

Jouw vooroordeel wordt in het noorden en oosten niet ondersteund door de feiten. De kijk- en luisterdichtheid  van de zenders is er hoog. En graaien is al niet meer mogelijk na de laatste bezuinigingsronde.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sverige:

Van het derde net een regiocaroussel maken is geen slecht plan vind ik zelf.

Ik vind het een slecht plan, omdat het zomaar uit de lucht komt vallen (Er is nooit onderzoek naar gedaan.) en er wordt een jeugdzender aan opgeofferd.

Het is politiek uit de duim gezogen.

 

Daarbij komt nog, dat er politiek altijd moeilijk is gedaan over omroepvernieuwing. En nu komt er ongevraagd zomaar een onbeproefd plan uit de Haagse hoge hoed. 

Alle reden om het plan met argwaan te bekijken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Codx:

 

En daarom willen ze het nu juist samen voegen en dat is een prima plan. Ik wil juist niet dat er extra geld naar de regionale omroepen gaat, ze hebben nu al miljoenen en maken daar een uurtje vaak on interessante televisie mee.  Hoe meer management lagen je er tussen duwt hoe meer geld er blijft plakken, facilitair hoeft het allemaal niet meer zoveel te kosten.  Van mij betreft mogen die los staande regionale TV zenders vandaag nog verdwijnen.  

 

Misschien heb ik iets gemist, maar volgens mij is er op dit moment nog geen sprake van opheffing van regionale zenders. Van samenvoegen is dus geen sprake, wel van het nog eens herhalen van programma's die al op andere zenders te zien zijn. En dat is in mijn ogen pas echt geldverspilling.

 

Wat die managementslagen betreft heb je gelijk. Maar die vindt je niet bij de regionale omroepen, maar bij de drie hoofdzenders in Hilversum. Al die verschillende zuiltjes die allemaal wat te vertellen willen hebben. Zonder die zuiltjes zou het allemaal veel goedkoper kunnen zijn, maar juist daar durft de politiek niet in te grijpen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2019 om 14:18 zei Sverige:

Ik denk dat er in NL inderdaad wat zal moeten aangepast worden... hoe? ... misschien eens naar het oosten, noorden of het westen kijken, ik weet het niet...

als je al naar de oosterburen kijkt moet je ook hun rechtlijnige financiering van publieke omroepen en onafhankelijkheid mbt de BUND en Länderregierungen zien als een voorbeeld voor de Nederlandse ouderwetse onwerkbare zuilen en commerciëlen. HD+ bijvoorbeeld moet je extra abonneren in Duitsland naast de Publieke omroepen. De Bundesländer in Duitsland hebben allemaal hun regiokanalen die zeer zeker hun eigen bestaansrecht kennen en hebben. ( die Dritten noemt men deze zenders)

 

En ofschoon men in Duitsland bij "die Dritten" ook moet bezuinigen is het geen opgave die gesteld wordt door een kabinet maar door een zelfstandige institutie. (de Uitzendgemachtigde NDR WDR SWR MDR SR BR HR RBB en vul verder maar aan) Gerelateerd aan het "kijk en luistergeld GEZ für ARD ZDF"

 

Een potje zitten dobbelen en budgetten heen en weer schuiven is typisch poldermodel van de Nederlandse politiek die zichzelf corrumperen met commerciële zenders.

Waar feitelijk de kijkers en luisteraars een eigen bijdrage zouden moeten kunnen toewijzen aan de regionale zenders wordt dat opgelegd door hogerhand met zeer duidelijke afhankelijkheid van de politiek.

 

Dus als je niet verder weet HOE... > dan zet die commissariaten en politieke inbreng (ook budgettair) aan de kant en vernieuw de mediawet.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lekker zit het ook niet in Duitsland en Zwitserland.

Een paar maanden geleden is een referendum in Zwitserland geweest om de omroep bijdrage

af te schaffen met uitschakeling van de openbare zenders.

De NEE stemmers voor afschaffen waren iets meer.

In Duitsland was tegelijkertijd ook zo een campagne en spraken daar over teveel geld weg gooien en

dat ze de commercielen beconcuren met omroep bijdragen.

Het ideale systeem bestaat blijkbaar niet.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is duidelijk dat er een teruggang in de lineaire TV zit, vandaar dat ook zo een bericht deels een achtergrond heeft m.b.t. de waardestelling.

het is echter niet een op een vergelijkbaar

ik reageerde op Sverige die een Duits voorbeeld aanhaalde

Zwitserland is weer een ander volkje die je niet in een zinsnede met Duitsers moet noemen. Dat nemen ze je kwalijk.

 

Eigenlijk heb je geen regionale TV in Zwitserland maar enkel Radio

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...