Ga naar inhoud


CCCam valt steeds uit.


Zorba

Aanbevolen berichten

Sedert geruime tijd doet zich het volgende voor: De Cccam valt na enkele uren uit en is niet meer te heropstarten ,ik heb reeds open pli 7.1 en 6.1 en 5.1 erop geplaatst en steeds doet zich dit voor.

Na een nachtje slapen is er echter geen vuiltje aan de lucht en werkt alles terug ook internsharen ,tot hij na enkele uren terug uitvalt, ik gebruikt officiele kaarten van tv vlaanderen en Canaal digitaal en die werken dan ook niet meer zodat ik indien ik wil kijken mijn Cam moet gebruiken i.p.v. det cardsloten.Ik heb nog twee receivers en daar doet het probleem zich niet voor als ik in deze de kaarten stop nl:  Xtrend en Dreambox met de zelfde image en Cccam als in de Vu duo2.Het lijkt of er warmte me gemoeid is? dat de cccam uitvalt ,weet iemend wat hier de reden kan van zijn ,vroeger nooit problemen gehad met de vu

Zorba

 

VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


CCcam 2.3.0 loopt vast op de lange ECM's van Viaccess die M7 simultaan uitzend.

Helaas geef je niet aan welke versie van CCcam je gebruikt.

Ofwel een goede CCcam.prio installeren, maar beter nog om OScam te installeren. CCcam is inmiddels hopeloos verouderd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi deze CCcam.prio in de map /var/etc en hertart je softcam of ontvanger en je probleem zou opgelost moeten zijn.

CCcam.prio

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zorba

Uiteraard! Kijk maar even naar OScam Home Sharing. Stamt uit 2014 (zelf geschreven)

En uiteraard werkt de oplossing van Codx ook....

 

Wel verbazend dat je daar nu pas problemen mee ondervind.. Dit probleem speelt al jaaaaaaaren.. Sinds de introductie van Viaccess ORCA bij M7

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Mimisiku:

Wel verbazend dat je daar nu pas problemen mee ondervind.. Dit probleem speelt al jaaaaaaaren.. Sinds de introductie van Viaccess ORCA bij M7

 

Dit probleem doet zich alleen maar voor als er niet tijdig een geldig kaartantwoord komt, en CCcam viaccess ECMs gaat proberen. Dus het kan zijn dat zijn kaart niet werkt of de box op een zender staat die alleen in viaccess uitzendt.  

 

De prio zorgt er voor dat de viaccess id's genegeerd worden.   Trouwens CCcam 2.3.2 heeft geen last meer van dit probleem, alleen die heeft wel moeite met kaarten lezen soms.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je het ip adres op vast staan ? met de ontvanger die je kaarten doorstuurt 

 

10.jpg

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bijvoorbeeld deze

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heel de dag bezig om oscam goed te krijgen voor intern sharen maar nog steeds geen beeld blijkbaar vul ik iets verkeerd in bij readers of users ,weet iemand de handleiding van Mimisiku staat.Heb hier een handleiding maar is niet duidelijk voor mij wat ze bedoelen met groepen,

 

Zorba

 

VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

De groep is niets meer dan de aanwijzing waarop de 'reader' werkt. Bij mij staat alles op groep 1... Werkt prima...

Je kunt iedere 'reader' (lees kaart) een eigen groep geven. Zo kun je makkelijker per clientbox bepalen wie wat mag zien.. Bijvoorbeeld als je een gezin hebt met (kleine) kinderen...

Die handleiding kan ik zelf ook niet meer vinden.. Waarschijnlijk gewist bij de forum updates.... Ik zie hem bij OScam niet meer terug...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zorba, ik weet net welke Image jij nu gebruikt maar misschien is het een optie om VTi te installeren.

Daarmee heb je de mogelijkheid om de PlugIn OscamButler te gebruiken.

Binnen deze PlugIn heb je de mogelijkheid om een Oscan-server met verschillende protocollen aan te maken, daarmee kun je een basis leggen die je daarna gaat tunen, zie bijlage.

Je kunt dan weliswaar niet gelijk onmiddellijk daarmee werken maar dan zijn er in elk geval al een aantal parameters voorgeconfigureerd.

 

Zo heb ik het enkele jaren geleden ook geleerd want ik begrijp heel goed dat het niet eenvoudig is om via Oscam een een werkende Homesharing te configureren.

 

Dus op zowel de server als de clien de meest recente versie Oscam uit de Feed installeren en daarna op beiden OscamButler.

Op beide apparaten OscamButler installeren en dan overeenkomstig de doelstelling configureren.

 

Übersicht.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Zorba:

Ben heel de dag bezig om oscam goed te krijgen

als ik eerlijk ben, was ik er destijds een week mee bezig (omdat ik meerdere en verschillende kaarten had)

als je alleen de TVVlaanderen hebt en Canal Digitaal is het behoorlijk eenvoudig mede omdat iedereen deze standaard kaarten heeft en dus is de configuratie ook gewoonweg te kopieren

 

overigens de client inrichten is poepsimpel daar hoeft alleen een reader aangemaakt te worden

 

[reader]
label			= knaldiguttaal
protocol		= internal
device			= /dev/sci0
mhz 			= 600
cardmhz 		= 357
caid 			= 0100
ident 			= 0100:00006a
ecmwhitelist 		= 0100@00006a:64
blockemm-unknown 	= 1
blockemm-g 		= 1
dropbadcws 		= 1
auprovid 		= 00006a
ratelimitecm 		= 4
ratelimitseconds 	= 11
group                   = 1

en zelfstudie is altijd waardevol omdat je daarmee onafhankelijk blijft

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...