Ga naar inhoud


baan van de Zon volgen


MrDish

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Je kan het jezelf gemakkelijk maken en in een sterrenkijker winkel een motor met sturing kopen voor het volgen van hemel lichamen.

Je hebt een equatoriaal statief met een volgmotor nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mr Dish, heb je hier ook een doel mee?

Ik volg de zon wel eens om de tijd in te schatten, maar sinds er klokken zijn, is dat eigenlijk niet meer nodig.

Uit mijn landbouwervaring weet ik een beetje het weer in te schatten, maar ben benieuwd in hoeverre je het volgen van de zon wilt koppelen aan zaken op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Alziendoog:

Mr Dish, heb je hier ook een doel mee?

Ik volg de zon wel eens om de tijd in te schatten, maar sinds er klokken zijn, is dat eigenlijk niet meer nodig.

Uit mijn landbouwervaring weet ik een beetje het weer in te schatten, maar ben benieuwd in hoeverre je het volgen van de zon wilt koppelen aan zaken op dit forum.

Yep ,

wokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je dan de zon volgen met een draaibaar systeem? Hier heb je de zon toch niet voor nodig, doch alleen de posities van de satellieten die je wilt ontvangen.

Dat je de zon wilt gebruiken als uitrichthulp snap ik. Wellicht snap ik niet wat een Jaeger 1224 of een actuator is. Ondanks alle gein over wokschotels, waar ik zelf ook wel aanleiding toe gegeven heb, ben ik echt benieuwd waarom je de zon wilt volgen.

Om te wokken zeg je, maar kun je dat ook uitleggen zonder al te technisch te worden?

 

Groet,

Alziendoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Alziendoog:

Wil je dan de zon volgen met een draaibaar systeem? Hier heb je de zon toch niet voor nodig, doch alleen de posities van de satellieten die je wilt ontvangen.

Dat je de zon wilt gebruiken als uitrichthulp snap ik. Wellicht snap ik niet wat een Jaeger 1224 of een actuator is. Ondanks alle gein over wokschotels, waar ik zelf ook wel aanleiding toe gegeven heb, ben ik echt benieuwd waarom je de zon wilt volgen.

Om te wokken zeg je, maar kun je dat ook uitleggen zonder al te technisch te worden?

 

Groet,

Alziendoog.

ja ,ik wil de zon volgen.

het gaat nu niet om de satellieten ,dat is voor mij Nu bijzaak,maar om het draaibare systeem met behulp van de Pc.

anders stond het wel bij schotels (toch) 

En het is géén Gein over wokken met schotels.

als ik je een plaatje laat zien van het internet ,is het plaatje compleet wat ik bedoel.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even een vraagje, waarom wil je dat via een pc laten lopen?

Het enige wat je nodig hebt is een statief wat bij oost-west draaiing de baan van de zon volgt, dat is mechanisch, daarnaast een synchroon motor, met vertragingskast die de rotatie van de aarde compenseert.

Die motor zorgt voor de beweging van het statief.

 

Wat voor rol zie je voor de pc?

 

leesvoer voor zelfbouw en aanschaf van zo een systeem.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=zonnepaneel+volgsysteem

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei ceesv:

Even een vraagje, waarom wil je dat via een pc laten lopen?

Het enige wat je nodig hebt is een statief wat bij oost-west draaiing de baan van de zon volgt, dat is mechanisch, daarnaast een synchroon motor, met vertragingskast die de rotatie van de aarde compenseert.

Die motor zorgt voor de beweging van het statief.

 

Wat voor rol zie je voor de pc?

 

leesvoer voor zelfbouw en aanschaf van zo een systeem.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=zonnepaneel+volgsysteem

 

wat jij nu opnoemt heb ik ,en dat moet via een pc ,anders werkt het niet.

en die post bij windows  over de Epic  Launcher zit in dat pakket.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...