Ga naar inhoud


Computer helemaal van de stroom, slecht?


jepe

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Gezien mijn eigen ervaringen, zowel privé als professioneel, kan ik alleen maar de ervaringen van anderen onderschrijven, zoals big fellow.

Bij mij gaan er geen stekkers uit, de apparaten gaan gewoon in stand-by.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tripleboy heeft er duidelijk geen verstand van.

Hier op het bedrijf onlangs een noodstroom test gedaan. Even alle stroom van het gebouw af. Vervolgens starten er een paar aggregaten waarna gekeken wordt of alle systemen weer opstarten. Heeft een mooi setje defecte voedingen opgeleverd, met name camera's.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Psychosammie zei:

Tripleboy heeft er duidelijk geen verstand van.

Hier op het bedrijf onlangs een noodstroom test gedaan. Even alle stroom van het gebouw af. Vervolgens starten er een paar aggregaten waarna gekeken wordt of alle systemen weer opstarten. Heeft een mooi setje defecte voedingen opgeleverd, met name camera's.

Hola, met goede Hardware en dit sedert 1996 een probleemloze ervaring hier, op uw bedrijf mankeert duidelijk wat aan de kwaliteit van de componenten, en mogelijk ook aan uw kennis ter zaken, want wat bij u gebeurt is eigenlijk ondermaats.

 

Op mijn bedrijf is een dergelijk fiasco nog nooit voorgekomen, u moet zich schamen.

 

U heeft duidelijk werk aan de winkel, heeft u zelf die componenten gekozen, of heeft u daar geen verstand van.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Penthe zei:

Tripleboy duld geen tegenspraak, wat hij schrijft is altijd waar en iedereen anders zit fout. Daarmee moeten wij maar zien te leven toch!

Ik hoop voor jou dat de Knoopcel batterijen die je nooit vervangt niet gaan lekken van ouderdom, want dan kan je er meteen een nieuw moederbord bij gaan bestellen, dan zal je zeker "Gelijk" krijgen.

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

fbc7d78ab2cf31af.png

 

Een geladen Complementary Metal Oxide Semiconductor (CMOS) batterij is nodig om de hardware-instellingen van uw computer te behouden en voor de goede werking van het besturingssysteem. Een lege CMOS batterij kan vele symptomen, zoals waarschuwingen, verloren tijd instellingen of zelfs onverwachte systeem shut downs tonen. Zodra je de symptomen hebt herkend, kunt u de batterij zelf te controleren.

Instructies

•  Kijk voor een BIOS-waarschuwing op start-up. Als uw systeem is uitgerust met een CMOS-batterij-monitor een waarschuwing weergegeven wanneer het tijd is om uw CMOS batterij te vervangen. De meeste standaard of home computer systemen niet over deze functie, echter.

•  Kijk voor onjuiste of wijzigen van tijdsinstellingen. Een functie van de CMOS is het handhaven van het systeem de tijd. Als de CMOS-batterij wordt niet merkt u wellicht ongeldig keer laten zien in het besturingssysteem, zoals op de klok in de rechterbenedenhoek van uw monitor. Dit symptoom wordt bevestigd als de tijd wordt teruggezet nadat de computer is opgestart. Onder deze omstandigheden moet de CMOS-batterij vervangen worden.

•  Kijk voor onverwacht afsluiten van de computer of ongeldige hardware fouten. De CMOS behoudt instellingen voor de hardware van uw systeem, zoals harde schijven en RAM. Als deze opgeslagen instelling niet beschikbaar zijn tijdens het gebruik, kan de computer systeem onverwacht uitgeschakeld. Om dit symptoom controleren, controleren of alle kabels, zowel binnen als buiten de computer, zijn stevig bevestigd. Als de symptomen aanhouden, vervang dan de CMOS-batterij.

•  Controleer de CMOS spanning. Als je een voltmeter of multimeter, de directe methode voor het bepalen CMOS-batterij falen is de spanning van de CMOS-accu te controleren. De meeste nieuwe CMOS-batterijen produceren 3 volt. Als deze spanning onder 2,5, afhankelijk van het systeem, problemen kunnen optreden. Als de accuspanning daalt tot onder 1,8 volt, CMOS-batterij defect kan raken.

•  Noteer de CMOS-instellingen voordat u de batterij verwijderen. Wanneer uw CMOS batterij is verwijderd, zal de hardware-instellingen opgeslagen in de CMOS verloren. Als u deze instellingen wilt opnemen, start uw computer en voer de BIOS utility. Op de Delete of F10 op de meeste systemen zal beginnen de BIOS utility. Noteer alle aangepaste instellingen, zoals de harde schijf configuratie, CPU-snelheid aanpassingen en externe poort deactivering.

•  Zet de computer uit en verwijder vervolgens de externe deksel met een kruiskopschroevendraaier. Bevestig een antistatische polsband clip om de case behuizing. Dit zal eventuele statische elektriciteit te ontladen en het behoud van gevoelige elektronica van de computer. Haal de stekker van het netsnoer uit het stopcontact.

•  Zoek de CMOS-batterij op het moederbord. Verwijder eventuele randapparatuur kaarten of kabels die obscure toegang. Met behulp van een juwelier platte schroevendraaier, langzaam los te wrikken terug de metalen bedrijf clip terwijl het opheffen van de CMOS-batterij met een vingernagel.

•  Controleer de spanning van de CMOS-batterij. Bepaal positieve en negatieve polariteit door de plus of negatief teken op de top van de batterij gegraveerd. Stel de voltmeter naar het laagste bereik boven de 3 volt. Breng de positieve multimeter leiden tot de positieve kant en de negatieve draad op de negatieve kant. Lees het voltage. Als de meter leest minder dan 2,5 volt, overwegen ter vervanging. Als het leest hieronder 1,8 volt, vervang dan de CMOS-batterij.

•  Plaats een nieuwe of functionerende CMOS-batterij door stevig op het in de batterij behuizing tot het metalen bedrijf klem vastklikt. Vervang alle verwijderde perifere kaarten of kabels. Plaats de computer zaak en sluit het netsnoer.

•  Start de computer en voer de BIOS. Selecteer "load standaard BIOS-instellingen" en dan opnieuw configureren van de aangepaste instellingen die u naar beneden eerder schreef. Instellingen op te slaan en de BIOS utility.

 

PattaTech.

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tripleboy zei:

met goede Hardware .....  op uw bedrijf mankeert duidelijk wat aan de kwaliteit van de componenten, en mogelijk ook aan uw kennis ter zaken....

Heb je eigenlijk mijn bericht gelezen over de dure schades die werden veroorzaakt door het afschakelen....? Ik kan je een ding vertellen, die componenten zijn van de hoogst mogelijke kwaliteit, en toch gebeurt het.....?

Ik heb veel meer ervaringen met kwalitatief zeer hoogwaardig materiaal wat toch niet tegen afschakelen en inschakelen kan, maar die heb ik dus maar niet gedeeld... En in mijn beroep wordt het ook over het algemeen gewoon geloofd dat af- en inschakelen van apparatuur vermeden moet worden, om de levensduur te verlengen...... Maar gelukkig voor jou heb je deze ervaring (nog) niet, en probeer je iemand te overtuigen van zijn ongelijk. Dat gaat je bij mij niet lukken, want ik heb gewoon veel te veel ervaring hierin.

 

Je mag aan alles twijfelen, ook "mijn kennis van zaken", maar gelukkig twijfelt mijn baas er niet aan, en mag ik toch daar blijven werken....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Big fellow zei:

Heb je eigenlijk mijn bericht gelezen over de dure schades die werden veroorzaakt door het afschakelen....? Ik kan je een ding vertellen, die componenten zijn van de hoogst mogelijke kwaliteit, en toch gebeurt het.....?

Ik heb veel meer ervaringen met kwalitatief zeer hoogwaardig materiaal wat toch niet tegen afschakelen en inschakelen kan, maar die heb ik dus maar niet gedeeld... En in mijn beroep wordt het ook over het algemeen gewoon geloofd dat af- en inschakelen van apparatuur vermeden moet worden, om de levensduur te verlengen...... Maar gelukkig voor jou heb je deze ervaring (nog) niet, en probeer je iemand te overtuigen van zijn ongelijk. Dat gaat je bij mij niet lukken, want ik heb gewoon veel te veel ervaring hierin.

 

Je mag aan alles twijfelen, ook "mijn kennis van zaken", maar gelukkig twijfelt mijn baas er niet aan, en mag ik toch daar blijven werken....

Tja, hier stond je gewoon op straat, goedgelovige baas heb je daar, zeker als je nog niet eens fatsoenlijk hardware kan uitschakelen, en dat moet toch af en toe gebeuren hoor.

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Big fellow zei:

k heb veel meer ervaringen met kwalitatief zeer hoogwaardig materiaal wat toch niet tegen afschakelen en inschakelen kan, maar die heb ik dus maar niet gedeeld... En in mijn beroep wordt het ook over het algemeen gewoon geloofd dat af- en inschakelen van apparatuur vermeden moet worden, om de levensduur te verlengen...

 

 

Op het werk gebruiken we ook hoogwaardige kaarten ( >100.000 Euro voor één kaart)

Er zijn er die onder spanning gehouden worden.

Als er ergens een kaart sneuvelt en de back-up neemt over dan moet de defecte kaart vervangen worden door de kaart onder spanning.

Dan moet die kaart wel van spanning. uitgetrokken worden en  eer deze op de juiste plaats zit duurt toch ook even.

 

De kaart wordt dus onder spanning gehouden om er zeker van te zijn dat ze werkt.

 

Bij de recentere systemen liggen de reserve kaarten gewoon in het magazijn, maar daar heeft elke kaart zijn back-up kaart die onmiddellijk overneemt bij problemen

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Tripleboy zei:

Tja, hier stond je gewoon op straat, goedgelovige baas heb je daar, zeker als je nog niet eens fatsoenlijk hardware kan uitschakelen, en dat moet toch af en toe gebeuren hoor.

Maar goed dat ik daar dan niet werk. Hardware afschakelen kan prima, onder gecontroleerde omstandigheden, echter alleen wanneer daar een noodzaak toe is. Dus niet afzetten omdat er een power switch op zit....

 

17 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Op het werk gebruiken we ook hoogwaardige kaarten ( >100.000 Euro voor één kaart)

Er zijn er die onder spanning gehouden worden.

Als er ergens een kaart sneuvelt en de back-up neemt over dan moet de defecte kaart vervangen worden door de kaart onder spanning.

Dan moet die kaart wel van spanning. uitgetrokken worden en  eer deze op de juiste plaats zit duurt toch ook even.

De meeste kritische systemen zijn redundant (N+1 of N+2) uitgevoerd, en is hot-swap gewoon standaard. De meeste kaarten hebben wij ook gewoon beschikbaar, maar CPU borden die gaan normaal gesproken niet tegelijkertijd dood, dus is een korte tijd wachten helemaal geen probleem. In mijn eerdere bericht heeft mijn (ex) collega gewoon vreemde dingen gedaan, zonder enige aanleiding. (Ik denk dat hij dacht dat hij een mogelijk probleem kon resetten door dat systeem uit te zetten? Maar ik zou het eigenlijk echt niet weten!)

 

Die kaarten zijn, als je er en-sec naar kijkt, helemaal niet opgebouwd uit zodanige componenten dat ze zo verschrikkelijk duur moeten wezen (vanwege de Bill Of Materials dus). Maar het gaat bij ons heel vaak om kaarten met specifieke applicatie software, of custom chips, die alleen de OEM beschikbaar heeft... En omdat het ontwerp tijd en geld kost, en de productie aantallen zeer laag zijn, zijn de kosten gewoon absurd hoog. Er zijn nu systemen die zo "obsolete" zijn dat we ze gaan vervangen tegen prijzen die in de vele miljoenen lopen. Echter dat is op termijn "goedkoper" dan iedere keer een duur onderdeel te vervangen. (En de betrouwbaarheid is echt aan het achteruit gaan!) Maar ja, kritisch voor het bedrijf, zonder die systemen maakt de baas geen geld ;-) . Dus het is het gewoon "waard"....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...