Ga naar inhoud


lcd4linux niet te vinden in webinterface mis ik iets ??


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Heb uiteindelijk lcd4linux onder openpli werkend gekregen

methode

installeer uit de feed lcd4linux

ga naar map /etc/enigma2

copyeer lcd4config.jouboxtype naar lcd4config   in mijn situatie de file lcd4linux.vuultimo4k

start via menu->software lcd4linux tool inschakelen op yes dan druk opslaan daarna herstartdisplays

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zoals ik ben duik ik dieper in de marerie

thema vti openpli

In mijn ogen kan je voor lcd4linux beter openpli gebruiken omdat

openpli het programma onderhoud 5 dagen geleden was nog een aanpassing

hier een stukje text uit de bitbake file voor lcd4linux voor enigma2

SUMMARY = "LCD4Linux plugin"
AUTHOR = "IHAD joergm6 <joergm6@www.i-have-a-dreambox.com>"
HOMEPAGE = "http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=165337"
MAINTAINER = "PLi team"
LICENSE = "NPOSL-3.0"
LIC_FILES_CHKSUM = "file://usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/LCD4linux/L

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, luisteraar zei:

Zoals ik ben duik ik dieper in de marerie

thema vti openpli

In mijn ogen kan je voor lcd4linux beter openpli gebruiken omdat

openpli het programma onderhoud 5 dagen geleden was nog een aanpassing

Het zou zo maar kunnen zijn dat die aanpassing die bij open pli 5 dagen geleden heeft plaats gevonden niet nodig is bij VTi of bij VTi al maanden geleden heeft plaats gevonden.

 

Jou conclusie is op zijn zachtst gezegd niet onderbouwd met feiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

Het zou zo maar kunnen zijn dat die aanpassing die bij open pli 5 dagen geleden heeft plaats gevonden niet nodig is bij VTi of bij VTi al maanden geleden heeft plaats gevonden.

De versie waarop ik het getest heb was ouder dan een week van jou weer een niet onderbouwde conclusie.

Dit weekend ga ik weer alle images updaten en recompileren

thema lcd4lunux is denk ik hier  afgesloten

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Het zou zo maar kunnen zijn dat die aanpassing die bij open pli 5 dagen geleden heeft plaats gevonden niet nodig is bij VTi of bij VTi al maanden geleden heeft plaats gevonden.

 

Jou conclusie is op zijn zachtst gezegd niet onderbouwd met feiten.

Zijn we nou hier om elkaar te helpen, of zijn we hier om elkaar de vliegen af te vangen?

Wordt nou wel een beetje vervelend ceesv dat jij een vti aanhanger bent is mij wel duidelijk, dat je niet veel op hebt met de bijdrage van luisteraar idem.

Ik ben blij met zijn dingen die hij hier plaatst ik kan er een hoop van leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uren geleden, luisteraar zei:

In mijn ogen kan je voor lcd4linux beter openpli gebruiken omdat

openpli het programma onderhoud 5 dagen geleden was nog een aanpassing

Vriendje Stokvis, voor de goede orde.

 

Luisteraar heeft in dit onderwerp eerst lopen beweren dat het helemaal niet werkte.

Dat is door meerdere leden tegen gesproken, die gebruiken die optie gewoon.

Daarna wilde luisteraar bewijs, waarna die riep dat het echt niet werkte.

 

Toen dat weerlegd werd is hij eindelijk zelf het gaan proberen, en o wonder, bleek het toch te werken.

 

Na deze lijdensweg beweert hij nu dat je beter openpli kunt gebruiken omdat die volgens hem onderhoud plegen.

Zijn argument voor openpli is dat er 5 dagen geleden een update geweest is, en bij VTI niet.

 

In mijn ogen is het feit dat openpli iets moet updaten, geen onderbouwd argument voor een betere kwaliteit van openpli.

 

Tenslotte is mijn persoonlijke mening, dat VTi speciaal voor Vu+ ontvangers is geschreven, en dat het daarom een voordeel heeft t.o.v. andere software voorbVu+ ontvangers.

 

Dat blijkt onder meer door de stabiele software en dat er niet elke dag updates voor de software nodig zijn.

Bij andere images zie je soms dat na een update er juist problemen ontstaan.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Misschien toch iets nuanceren.

Software die door ontwikkelaars specifiek voor VU+ apparaten wordt geproduceerd zou een voorsprong kunnen hebben t.o.v. die door Open PLI ontwikkelaars wordt gemaakt of bijgewerkt.

 

Voor LCD4LINUX gaat dit niet op omdat deze door geen van beiden specifiek is ontwikkeld.

Dus het is naar mijn mening niet direct zeggen dat dit op de één of de ander beter functioneert maar dat is zeker niet wat @luisteraarmet zijn opmerking beoogd...😉

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heet gezamenlijk uit een probleem komen.

Bij pli werkte het niet direct

Bij vti werkte het ook niet .

Heb aangegeven dat tegenwoordig de lcd skins niet meer met

lcd4linux gedaan wordt maar direct vanuit enigma2 via de skin files

die ik aangegeven heb.

Toch heb ik een manier gevonden om lcd4linux onder pli werkend te krijgen

Toen ben ik in de bron kode gaan duiken omdat lcd4linux toch wel leuke dingen

heeft zodat ik die eruit kan slopen en in de enigma2 lcdskin kan zetten (van beide het

beste er uit plukken en omzetten naar de nieuwe methode)

Toen zag ik dat het pli team de maintainer is van lcd4linux (die ook in vti zit) en trok

de conclusie neem openpli dan zit je dichter bij de bron van lcd4linux.

Onderzoek en elkaar helpen en uitzoeken valt blijkbaar niet in goede aarde.

Ik blijf lekker spelen met de lcdskins dat houd je van de straat.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: thx @ joergm6 & ju76 vom IHAD, mcbain vom CT-Board, RoooNY & plnick vom VTi Board

en de hele geschiedenis over LCD4LINUX vindt je hier met links naar de sites en belangrijke ontwikkelingen > klik (vuplus-support)

 

kun je nog eens nalezen wie de plugin en frontend hebben voortgebracht

 

11 uren geleden, luisteraar zei:

Toen zag ik dat het pli team de maintainer is van lcd4linux (die ook in vti zit) en trok

de conclusie neem openpli dan zit je dichter bij de bron van lcd4linux.

voor de goede orde je moet niet de dingen omdraaien luisteraar

 

p.s.

 

als je een foto-LCD scherm van Samsung aan je box wilt hangen als display kan dat > lees maar

 

terug naar de oplossing van de vraag

hoe krijg je hem werkende onder het nieuwe image van Openpli?

aangepast door Tonskidutch
p.s.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het ook zij het is niet mijn manier hoe bepaalde mensen hier  naar iemand anders  reageren ik denk dat dat anders kan maar goed het zei zo dat zal de hedendaagse mentaliteit wel zijn.

Feit is dat ik nog steeds niet goed begrijp wat er nu wel kan met dat lcd4linux en wat niet.

Dat zal aan mij liggen duurt bij mij vaak even voor ik het snap.

Maar is het nu zo dat je dat wisselen van  de schermen ook voor elkaar krijgt ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mag zo zijn dat je met bepaalde bijdragen blijder bent dan met andere, maar het is nu eenmaal zo dat er voor breed publiek geschreven wordt en dan worden onjuiste beweringen en of veronderstellingen en foute aannames niet gewaardeerd. Die misinformatie behoort gewoon gecorrigeerd te worden!

het werkt in Openpli en op VTI (en wellicht in alle andere images)

Dat was dus ook mijn eerste reactie op jou vraag en de onjuiste beweringen van luisteraar. (pagina 1)

 

En met alle respect, ik heb jou dat in het verleden ook al eens of vaker uitgelegd hoe je LCD4LINUX aan de praat krijgt middels het kopiëren van een juiste lcd4linuc.conf naar desbetreffende map.

 

Maar goed we zijn het in ieder geval eens het werkt in Openpli en op VTI

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vriendje Stokvis, misschien nog even afsluitend aan deze weer veel te lange discussie, althans wat mij betreft.

 

Al weet ik niet wat jij nu precies bedoeld met wisselende schermpjes en lelijke blauwe klok maar vast staat dat jij dit helemaal zelf naar eigen smaak dient in te stellen.

Hoe je dit het beste kunt doen staat op diverse sites beschreven en is al meerdere malen op dit en andere Fora uitgebreid beschreven.

 

Ook kun je dit natuurlijk door @luisteraar laten configureren want die weet natuurlijk helemaal hoe dat moet...😉

 

Vast staat in elk geval dat het werkt want dat heb ikzelf met foto’s al laten zien, maar nogmaals het is niet panklaar te vinden maar moet je het zelf naar smaak configureren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat was dus ook mijn eerste reactie op jou vraag en de onjuiste beweringen van luisteraar. (pagina 1)

Ik zou het fijn vinden te weten welke bewering op pagina 1 onjuist is/zijn dan weten de anderen het ook zodat ze er rekening

mee kunnen houden en dan wel graag onderbouwd.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...