Ga naar inhoud


Opnemen Antenne-Tv


Gene 1225

Aanbevolen berichten

 

In dit topic kwam ik onderstaan antwoord tegen:

Quote

. Maar, als ik de CI+ met ingebouwde smartcard in mijn SAB Titan 4 Combo receiver stop werkt alles perfect en kan ik ook opnemen + timeshift. 

 

Mijn vraag:
wat is er nodig of moet er gebeuren om mijn VU+solo2 ook die mogelijkheid te geven. momenteel zitten er twee DVB_S modules in.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Gene 1225,

Dit kan niet met de Solo2.

De Solo2 heeft vast ingebouwde ( gesoldeerde ) twintuners voor DVB-S2 en niets voor DVB-T2 { ook niet als USB tuner }

De Solo2 kan niet ook omgaan met CI+ modules

Dus dat wordt een ander model of merk erbij zetten.

 

de SOLO2 heeft VTI 11.x als hoogste versie

aangepast door Tonskidutch
toevoeging

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+Zero 4K DVB-C/T2 variant. Simpelste variant, maar met VTi nog CI+ compatibel. Externe HDD, PVR-Kit of verbinding naar NAS.. Iets luxer de VU+ Uno 4K se met DVB C/T2 tuner...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel bekend met antenne TV in Nederland maar niet in België.
De algemene term is DVB-T, wel weer een mooie alles omvattende naam hebben ze in België weer verzonnen, zoals gewoonlijk 🙂
Dus even gezocht op :
antenne-tv.be
en jawel, ik was er al bang voor : "Antenne TV decoder met ingebouwde smartcard."
Dus je zit gebakken aan die je "krijgt" cq leent van de aanbieder.
Gelijk zo het is in nederland dus, om die reden ben ik vertrokken bij dit systeem.
Wellicht helpt je dit :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/opnemen-via-digitenne-op-hdd-recorder-485144#post868036

In nederland wordt de publieke omroep ongecodeerd uitgezonden, is dat in België ook zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat Antenne-TV ook als CI+ geleverd wordt. Die kan gewoon in je VU+. Er wordt i.d.d. géén losse smartcard geleverd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je er H265 voor nodig of werkt het nog op gewone HD boxen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee. Kan het hier niet ontvangen... Maar de genoemde ontvangers kennen H.265 en HEVC dus werken doet het in ieder geval...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik meen dat Antenne-TV ook als CI+ geleverd wordt. Die kan gewoon in je VU+. Er wordt i.d.d. géén losse smartcard geleverd..

 

De solo2 heeft inderdaad een CI-slot, maar kan die een CI+ verwerken ? Indien ja, dan zou het toestel wel geschikt kunnen zijn. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee! Dat is ie niet! Dat ding heeft geen DVB-C/T2 tuners aan boord maar 2 VASTE DVB-S2 tuners (satelliet). Is hierboven al gemeld..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee! Dat is ie niet! Dat ding heeft geen DVB-C/T2 tuners aan boord maar 2 VASTE DVB-S2 tuners (satelliet). Is hierboven al gemeld..

 

Sorry Mimisiku, ik had je antwoord uit het oog verloren. Einde van deze poging dus. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, kees321 zei:

antenne-tv.be
en jawel, ik was er al bang voor : "Antenne TV decoder met ingebouwde smartcard."
Dus je zit gebakken aan die je "krijgt" cq leent van de aanbieder.

juist voor de oudere mensen met één TV met CI+slot was de Antenne TV een oplossing in plaats van een extra decoder + afstandbediening erbij

dus ik begrijp het niet helemaal wat jij schrijft als we de keuze hebben volgens hun eigen website>>>

 

Quote

De CI+module heeft een geïntegreerde smartcard voor je tv-abonnement die je in de decoder schuift. Vervolgens sluit je 'm aan op je tv. Als je tv een DVB-T2 slot heeft, kan je de CI+module daarin schuiven en heb je geen decoder nodig. Kijk hier of je tv een DVB-T2 slot heeft. Veel kijkplezier!
 

€99 2

ciao ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom toch nog even terug, met een woordje uitleg voor een beter begrip:

Ik heb op de camping een sat-installatie : zie mijn onderschrift.

De uitbater gaat nu een nieuw digitaal tv (en internet) netwerk in gebruik nemen, en verbied vanaf 1 januari alle schotels ( uiteraard ).

Ik kan aansluiten op het netwerk ( via een DVB-C ) of overstappen op Antenne_TV ( via DVB-T) : dit laatste is de uitbater vergeten te verbieden, vandaar.

Nu wil ik toch gaan voor het netwerk: duurder, maar meer zenders...maar ik wil graag het comfort houden dat ik had met mijn VU+, vooral voor de opnames.

Maar met mijn huidige VU+ kan ik dus niets aanvangen.

En dan kom ik dit tegen:

VU+ Turbo HD

De VU+ Turbo is een USB  DVB-T2/C tuner. Dit apparaatje maakt van uw Vu+ satelliet ontvanger ook een kabel ontvanger. De VU+ Turbo is de perfecte oplossing om DVB-C/T/T2 uitzendingen te kunnen bekijken met VU+ 

 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tuner is nog maar mondjesmaat te krijgen en wordt inmiddels NIET meer geproduceerd. De tuner werkt overigens uitstekend onder VTi..

Ik weet niet of Antenne-TV DVB-T2 HEVC gebruikt. Indien 'Ja' dan werkt het nog steeds NIET op de VU+Solo2 omdat deze GEEN HEVC ondersteunt. Gebruikt Antenne-TV GEEN HEVC dan is het het overwegen waard...

Uiteraard kan de VU+Turbo WEL probleemloos voor DVB-C (kabel) gebruikt worden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, 

AntenneTv gebruikt DVBT2-HEVC . Ook dit spoor loopt dus dood als ik de twee opties wil openhouden.

Ik vrees dat mijn Vu+solo2  in de rubriek " te koop " terecht komt. 

 

Laatste vraag: zou de VU+ Zero 4K - DVB-T2/C wel een goed alternatief zijn om de twee opties open te houden ? 

 

 


 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...