Ga naar inhoud


Opnemen Antenne-Tv


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Met mijn Vu+ Ultimo kan ik wel DVB-T2 ontvangen maar ik krijg geen beeld.

Als ik met een computer via het netwerk de stream afspeel dan heb ik wel beeld.

Dat gaat dus over nederland met de nieuwe DVB-T2.

'Keb geen idee of dit iets toevoegt aan dit verhaal, anders ter  info.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelfde reden: geen HEVC ondersteuning in de hardware! Signaal wordt gevonden door de tuner maar de benodigde decompressie functionaliteit ontbreekt..Ergo: geen beeld..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Zelfde reden: geen HEVC ondersteuning in de hardware! Signaal wordt gevonden door de tuner maar de benodigde decompressie functionaliteit ontbreekt..Ergo: geen beeld..

 

Mimisiku, is dit een reactie op het bericht van kees 321 of op mijn vraag van een vorige reply:

Laatste vraag: zou de VU+ Zero 4K - DVB-T2/C wel een goed alternatief zijn om de twee opties open te houden ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

is een prima optie voor de nieuwe DVB-T2 HEVC en ook voor KabelTV via de Coax

ze kunnen niet tegelijk gebruikt worden voor beide broadcasting systemen maar wel afzonderlijk

dus configureren voor DVB-T2 of DVB-C

 

Aha, nu zijn we er: twee mogelijkheden : kabel + AntenneTV .

Beiden worden niet samen gebruikt, dus dat is geen punt.

Blijft nog één vraag: als ik een externe Hdd  aansluit kan ik dan tegelijkertijd opnemen en kijken ( bij ieder systeem afzonderlijk natuurlijk). 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ZERO4K kan indien je één tuner hebt niet altijd opnemen en gelijkertijd iets anders kijken, dat hangt af van welke zenders op één en dezelfde frequentie staan

op diezelfde frequentie kun je dat wel zodra je iets op een andere frequentie zou willen kijken wordt deze grijs en dus niet beschikbaar aangegeven in het zenderoverzicht

daarvoor moet je die banden en frequenties nader onderzoeken van de twee systemen

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

de ZERO4K kan indien je één tuner hebt niet altijd opnemen en gelijkertijd iets anders kijken, dat hangt af van welke zenders op één en dezelfde frequentie staan

op diezelfde frequentie kun je dat wel zodra je iets op een andere frequentie zou willen kijken wordt deze grijs en dus niet beschikbaar aangegeven in het zenderoverzicht

daarvoor moet je die banden en frequenties nader onderzoeken van de twee systemen

 

Zitten op de kabel niet alle HD-zenders op één frequentie , ja toch ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-12-2019 om 18:19, kees321 zei:


In nederland wordt de publieke omroep ongecodeerd uitgezonden, is dat in België ook zo ?

 

Nee, In België (Vlaanderen) is helaas alles gecodeerd. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, kees321 zei:

Met mijn Vu+ Ultimo kan ik wel DVB-T2 ontvangen maar ik krijg geen beeld.

Als ik met een computer via het netwerk de stream afspeel dan heb ik wel beeld.

Dat gaat dus over nederland met de nieuwe DVB-T2.

'Keb geen idee of dit iets toevoegt aan dit verhaal, anders ter  info.

 

Er is een jaar geleden een nieuwe DVB-T2 tuner uitgekomen voor de VU-tuners. (Zelf heb ik die tuner draaien in mijn ontvanger.) 

 

Citaat: 

Losse DUAL insteektuner uitsluitend geschikt voor de optionele modellen VU+ Ultimo 4K, Uno 4K, Uno 4K SE of Duo 4K. Ontvangst van DVB-T2 HD mogelijk, de dual-Tuner is intern verbonden en via één aansluiting bereikbaar. Geen doorlus.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik heb in de loop van mijn inschrijving op dit forum veel steun gehad op alle vlakken: zowel als beginnend sat-kijker, als beginnend DVB-T kijker en nu naar een combinatie van DVB-T en DVB-C;

Hierdoor heb ik de VU+ decoders leren kennen, wat in het begin wat onwennig was voor iemand die nooit met een linux-toestel gewerkt heeft, maar ondertussen wil ik liefst geen ander meer.

Ik ga voor mijn laatste configuratie naar een degelijke echte sat-shop en laat de man een toestel voor mij uitzoeken of samenstellen dat aan mijn voorwaarden voldoet.

Met dank voor alle reakties. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...