Ga naar inhoud


VTi software plotseling beschadigd?


Italieman

Aanbevolen berichten

Beste Forummers,

 

Ineens begint de VU+ Ultimo4k te stotteren met time shift en wil geen beeld meer weergeven.

 

Een paar harde resets (knopje op achterkant uit) en hij geeft weer beeld.

 

Maar.... het menu is nu half Grieks/half Engels geworden. Ineens hebben sommige knoppen een Griekse naam en sommige een Engelse.

 

Software update 14.0 gedaan. En nu doet het hele apparaat niets meer. Start niet meer op.

Ook niet na harde resets.

 

Is dit een bekend probleem?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rotchinezen ook altijd. Zal wel weer een hardwareprobleem zijn.

 

Heel fijn. Ik heb er een 4TB SSD in laten zetten en een coaxiale digitale audio uitgang.

 

Allemaal gekocht op 7 september 2018. Ongeveer 15 maanden uitgehouden dus. Tsjongejongejonge...

 

Fijn, oud jaar zonder tv....

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom geen volledige flash ? koppel de SSD eerst los.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht iets te snel geconcludeerd.. Hard resetten doe je niet door de schakelaar aan de achterzijde uit te zetten. Het enige wat je ermee bereikt is een corrupt bestandssysteem. Hetzelfde als bij Windows. De box moet je eerst softwarematig afsluiten dan pas uitschakelen!

Nu mag je de box opnieuw gaan flashen.. Dan zal hij het best weer gaan doen. Het schokkende beeld bij Timeshift ligt meer dan waarschijnlijk aan een defecte SSD...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of een te grote ssd dat de box het niet aankan

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defecte SSD? Een 860 evo van Samsung? Lijkt me niet. Beetje toevallig ook dat na de harde reset het menu half Grieks/half Engels was in plaats van volledig Nederlands.

 

Enne... die knop aan de achterkant heb je regelmatig nodig hoor. Zeker 1 of 2 keer per maand moest ik zo'n reset doen omdat de boel steeds vastliep.

 

Ik weet niet wat "flashen" is, maar het zal wel betekenen dat alles opnieuw ingesteld moet worden. Fijn. Het was mij tot nu toe helemaal niet gelukt om iets op te nemen ondanks de dubbele tuner. Elke keer als ik een andere zender keek, mislukte de opname.

1 minuut geleden, bellejt zei:

of een te grote ssd dat de box het niet aankan

 Welnee. SSD was 98% leeg.

 

Gewoon Chinese kwaliteit.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad.Met een update blijft je fout erin zitten.Dus flashen met een usb stick.Dat je een harde reboot moet doen is het feit dat er wat mis is.Mislukken van opname is een verkeerde instelling als je 2 tuners hebt met elk hun eigen kabel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB-stick erin gedaan. En met de knop op de achterkant gestart. Helpt niets. Hij ziet hem niet. Geldt voor beide USB poorten.

 

 

Ik lees net dat er 2 jaar garantie op zo'n ding zit. Gelukkig maar.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, nee. Die garantie is natuurlijk af omdat ik er een coaxiale digitale audio-uitgang op heb gezet.

Dat heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar daar zullen ze het op gooien.

 

Fijn weer. Is er een ander merk dat ongeveer hetzelfde kan? Met 4 kaartlezers?

Ik heb Fransat, Tivusat, ORF en Canal Digitaal.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals al aangegeven, wanneer je een hard reset geeft met de netschakelaar loop je het risico dat je systeem corrupt wordt.

Een gevolg daarvan kan inderdaad ervoor zorgen dat je menu structuur half Engels / half Grieks wordt.

 

Op de kwaliteit van VU+ ontvangers zelf is doorgaans niets aan te merken.

De goede werking wordt grotendeels bepaald door je software keuze en de configuratie.

 

Een SSD als opslag medium voor video is overkill.

Wanneer je nog geen opnamen hebt kunnen maken, staat je ontvanger niet juist geconfigureerd.

Of je hebt geen separate kabels van je lnb naar je ontvanger aangesloten, of je hebt de tuners niet goed geconfigureerd.

 

Wanneer je de tijd neemt om deze tutorial te bestuderen kan je de ontvanger weer werkend krijgen.

 

Op dit forum kan je van de leden ondersteuning krijgen, maar roepen dat het iets met rot chinezen te maken heeft gaat je niet verder helpen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die harde reset op de achterkant deed ik niet steeds voor de lol. Dat deed ik omdat de decoder steeds vastliep. Wel zappen, maar het beeld bleef vaak zwart. Gewoon aan en uit hielp niet.

 

Dus dan maar met die knop. Tja, is niet anders.

En dat van Chinees is gewoon keihard waar. Rest van de stereoinstallatie is 15 jaar oud en niet in China gemaakt. Dit is 15 maanden en nu al kapot.

 

Alleen de Ultimo doet het niet meer en deed het dus eigenlijk nooit goed. Want als ik niet mag resetten met de knop achterop, dan heb ik binnen 2 weken geen beeld meer.

Een SSD als opslag medium voor video is overkill.

 

Dit is geen overkil. Dit zorgt ervoor dat hij geen geluid maakt en koeler blijft. Was helaas niet genoeg.

 

Mijn Ziggo HD die ik hiervoor had, die zoemde steeds. De Ultimo was stil.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, Italieman zei:

Dit is 15 maanden en nu al kapot

De software zal kapot zijn, maar die komt niet uit China.

De hardware zelf zal met grote waarschijnlijkheid in orde zijn.

3 minuten geleden, Italieman zei:

Mijn Ziggo HD die ik hiervoor had, die zoemde steeds. De Ultimo was stil.

Ik heb een klassieke HD in mijn ontvanger, die heb ik nog nooit gehoord, die is muisstil!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe software installeren, kan dat ook met een Mac?

 

Dat het menu ineens half Grieks is en half Engels kan volgens mij ook door bijvoorbeeld een lekke condensator komen.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, Italieman zei:

at het menu ineens half Grieks is en half Engels kan volgens mij ook door bijvoorbeeld een lekke condensator komen.

IK heb er nog nooit van gehoord.

OF het moet een defecte condensator zijn in de SSD.😉

 

Mijn beste advies voor je, wanneer je tv wilt kijken, volg de tutorial van Jurgen en je ontvanger gaat weer werken.

Je kan ook de USB stick via een mac voorzien van de juiste software!

Neem een kleine stick en zorg ervoor dat die in FAT32 geformatteerd is.

Tijdens het flashen geen andere apparaten op de USB aansluitingen aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...