Ga naar inhoud


VTi software plotseling beschadigd?


Italieman

Aanbevolen berichten

Ik zal trouwens niet meer reageren. Mijn topic staat. VTi software plotseling beschadigd.

 

Mocht er een oplossing komen, dan zal ik deze plaatsen. Ik heb mijn zegje gedaan en spaar geen aantal berichtjes onder mijn naam of zo.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


En Jurgen, ik heb jouw tutorial stap voor stap gevolgd. Er stond OpenPLI op dat ding.

Met jouw tutorial heb ik er VTi opgezet en alle 4 de kaartlezers en kaarten werkbaar gekregen met OScams en de hele reutemeteut.

 

Dus jouw tutorial klopt. Zelfs ik, als leek, kreeg het werkend. En ik heb 15 maanden genoten. Kon niet opnemen en iets anders kijken, maar dat vond ik niet zo erg.

Hulde dus. Zoals je van velen krijgt. Een handleiding die iedereen snapt.

 

Dus de basis klopt. De tutorial klopt. De software gaat aardig in de goede richting.

 

Maar er zitten blijkbaar toch scherpe randjes aan. Of het is toch een gevalletje Chinese hardware. God mag het weten.

Iets houdt niet zomaar op na 15 maanden out of the blue.

 

En zonder Minisiku kon ik dat ding nu weggooien want je kunt verder nergens terecht met zoiets. 

We zullen zien wat hier echt de oorzaak van is. Software, hardware en/of instellingen.

 

Wordt vervolgd. Maar niet zeggen dat ik 'onzin' schrijf. Dat doe ik niet.

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier is het een gevalletje gebruiker die de boel vernaggelt omdat die niet wil luisteren naar goede raad.

Punt.

 

Er zijn duizenden tevreden gebruikers van PLI en VTI.

 

Ook de hardware is in orde, maar wanneer je moedwillig de boel tegen de muur blijft rijden in plaats van de lekke band te plakken, houdt het een keer op.

Jouw box is vanaf het begin niet juist geconfigureerd geweest, door het veelvuldig hard uitschakelen van het operating systeem i.p.v. het afsluiten gaat op den duur je configuratie file naar de knoppen.

Niet alleen bij VTI maar ook bij Pli zou dit tot hetzelfde resultaat lijden.

 

En ja, je schrijft onzin wanneer je suggereert dat een condensator ervoor zorgt dat je scherm taal verbasterd wordt.

 

Ga eerst eens bij je eigen te rade, voordat je hier stelt dat een merk ontvangers of een software versie niet in orde zou zijn.

Je doet daarmee de vele mensen die die software ontwikkelen en aanpassen te kort.

36 minuten geleden, Italieman zei:

Iets houdt niet zomaar op na 15 maanden out of the blue.

Je schrijft zelf dat je elke 2 weken jouw configuratie vastliep.

Dit is niet out of de blue, je was gewaarschuwd dat jouw configuratie niet in orde was!

 

Verder, er is niets kapot, je ontvanger is nog in dezelfde conditie als toen die uit de doos kwam.

Je onwil om zelf informatie aan te dragen voorkomt dat je box weer werkt.

 

In plaats daarvan gebruik je de tijd om te jammeren.

 

Jammer!

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens... Natrappen heeft niet zoveel zin. Als jezelf gewoon niet voldoende kennis hebt en geen installatiegegevens van je installateur dan houdt het snel op... Misschien niet handig dat hij geen goede backup had en niets gearchiveerd heeft. Maar als je onwetend bent kan dat gewoon gebeuren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets tegen een muur gereden. Het WERKTE GEWOON.

Maar plotseling niet meer. Vandaar de topicnaam: VTi software plotseling beschadigd.

 

Tja, als je het normaal vindt dat een apparaat/de software kapot gaat na het overhalen van het af en toe gebruiken van een aan-/uitschakelaar aan de achterkant, dan zijn we inderdaad uitgepraat.

En nogmaals: dat schakelaartje gebruiken was een noodgreep. Dat doe je niet voor de lol.

 

En ALS dat überhaupt het probleem is, want dat weet helemaal niemand.

En nee, daar was ik uiteraard niet voor gewaarschuwd.

Staat dat soms ergens op dit forum? Niet de knop aan de achterkant gebruiken, hoor, als het even niet werkt. Want dan gaat de software kapot.

 

We weten immers niet beter dan dat dat vaak moet met apparaten. Windows? Anyone? En zo veel andere apparaten.

Het staat nota bene zelfs in de handleiding van zoveel apparaten. Werkt het even niet? Gewoon harde reset doen.

 

En ook de Humax 5200c moet, zoals ik al zei, vaak even een 'harde reset' krijgen om weer normaal te doen. Ging die echt niet kapot van.

Geen enkele reden om te denken dat de configuratie niet in orde zou zijn. Ik doe dat al 14 maanden zo. Ging elke keer goed.

 

Ik doe helemaal niemand te kort. 

Maar wil VTi min of meer mainstream worden, dan moet-ie er ook tegen een harde reset kunnen. Of het moet niet nodig zijn...

 

Ik jammer niet. Heb alleen een duur systeem dat slechts 20 mensen in Nederland snappen. Waaronder geen dealers. Dus opsturen naar onbekenden. Zo obscuur is het eigenlijk gewoon.

 

Gewoon bizar.

 

En ja, een lekkende condensator en Chinese hardware kan veel rare dingen veroorzaken. Ik loop al een poosje mee. Heb hele rare dingen gezien.

 

Maar het verschil is duidelijk. Het forum jubelt. Sommige gebruikers, die geen programmeurs, zijn, klagen.

Lezers weten genoeg.

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, Mimisiku zei:

Jongens... Natrappen heeft niet zoveel zin. Als jezelf gewoon niet voldoende kennis hebt en geen installatiegegevens van je installateur dan houdt het snel op... Misschien niet handig dat hij geen goede backup had en niets gearchiveerd heeft. Maar als je onwetend bent kan dat gewoon gebeuren...

Lees dit topic nog eens door.

Het is de toon die de muziek maakt.

 

Italieman is verongelijkt, hij doet niets fout, alle anderen zijn het schuld.

 

Waarvan akte!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VUplus met VTi software heeft 15 maanden gewerkt zoals de meeste apparaten werken.

Af en toe een resetje. That's all.

 

Plotseling half Griekse en half Engelse menu's.

Gemeld.

Forum voelt zich verongelijkt.

 

Moet aan gebruiker liggen. Kan niet aan hardware of software liggen.

 

Apparaat doet na 15 maanden plotseling raar.

 

Moet aan gebruiker liggen. Kan niet aan hardware of software liggen.

 

Inhoudelijk gaan we er niet echt op in, maar moet schuld van gebruiker zijn. 

 

Vuplus is heilig. VTi is heilig.

 

Moet aan gebruiker liggen.

 

Ik voel de oplossing al aankomen: Ik word straks geband. Geen oplossing qua decoder, gewoon de ontvanger bannen. Dat is de makkelijkste oplossing.

Maar ik laat me weer verleiden tot antwoorden.

 

Ik stop met schrijven. Definitief. Geen woorden maar daden.

 

Minisiku gaat naar de ontvanger kijken. En adviseert straks een installateur die naar de schotels gaat kijken.

 

De rest is ruis. Als het over 15 maanden dan nog steeds werkt, dan heeft Minisiku gelijk.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Lees dit topic nog eens door.

Het is de toon die de muziek maakt.

 

Italieman is verongelijkt, hij doet niets fout, alle anderen zijn het schuld.

 

Waarvan akte!

Nee, het zijn problemen die ergernis veroorzaken.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop dan de volgende keer een ontvanger die uit de doos werkt en geen hobbydoos zoals een VU, er valt tegenwoordig al niet meer zo veel te hobbyen dus waarom zou je dan gaan klooien als je gewoon wilt kunnen kijken? Linux is gewoon overhyped door iedereen maar het motto is gemak dient de mens en daar botst het gigantish. Ik zelf heb meer dan 15 jaar met Linux gewerkt motto is meeste moet je zelf uitzoeken veel handleidingen zijn er niet leuk als je jong bent en veel van je tijd wilt besteden aan leren. Als je gewoon tv wilt kijken neem je een box waarmee dit zondermeer zonder problemen mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wilde ik ook. Maar als je Nederland, Frankrijk, Italië en Oostenrijk wil kijken, of zelfs maar 3 van die 4, dan heb je een speciale ontvanger nodig. Met speciale software. En dat lijkt een poos goed te gaan.

 

En dan ineens....

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt met 2 of 3 ontvangers is alles op te vangen. Maar dat is geen gebruiksgemak.

Leg het maar eens aan je vriendin uit...

En op (midden)lange termijn wordt je daar zelf ook zat van.

 

Speciaal daarvoor zijn er dus ontvangers met 4 kaartlezers. En alternatieve software. Dat is niet voor niets ontwikkeld.

En dat werkt. Tot op zekere hoogte, blijkt dus helaas.

En deze 'zekere hoogte' daar gaat het nu om.

 

Een satellietforum zoals dit, is er niet voor niets. Dat is voor mensen die meer willen. Gebruiksgemak. Vrijheid. Bijzonderde systemen. Systemen die meer kunnen.

Ik heb mijn hele leven mijn brood verdiend met mensen die meer willen/nodig hebben.

 

Rechtstreeks uit de doos en plug en play, ja, daar heb je geen forum voor nodig. Geen speciale ontvangers. Geen speciale software.

 

IPTV heb ik ook aan geroken. Werkt half. Is niet dezelfde ervaring. De app is alweer gestopt als je begrijpt wat ik bedoel. Sinds een week of zo.

 

En gewoon ontspannen zappen, opnemen, laat staan Italiaanse ondertiteling bij Flikken Maastricht op Rete4. Dat gaat naar mijn weten niet met IPTV.

 

Is niet dezelfde ervaring.

Het is jammer. VTi is wel dichtbij. Maar omdat zoiets nooit een eigen servicepoint kan hebben en er nog scherpe randjes aan zitten, is het nog niet echt af. Tenzij je een techneut bent. Dan werkt het waarschijnlijk perfect.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Italieman zei:

Het ding is inmiddels met de post mee. Maar voor nieuwelingen: wees dus gewaarschuwd; als je VTi niet per se nodig hebt, begin er dan niet aan tenzij je je verveelt en erg van programmeren en sleutelen houdt.

Dat ben ik niet met je eens.

Ik had in de zomer 2018 nog nooit een Linux receiver van dichtbij gezien... Omdat mijn Technisat kapot ging, was ik mij aan het orienteren naar een nieuwe... Op dit forum zitten erg veel fans van Linux receivers, en ik heb goed gelezen en heb wat vragen gesteld... dan een Ultimo4K gekocht, en aangezien VTI Duits is, én bovendien speciaal voor de VU+ receivers ontwikkeld is, koos ik daarvoor... Voor iemand die het nooit eerder gedaan heeft, is dat prima gelukt... uiteraard met behulp van de tutorial op dit forum, en ook de duitse vu+ site... Met de softcam voor mijn kaarten (ORF, CanalDigital SE en HD+) heb ik hier uitstekende hulp gekregen... alles loopt nog steeds foutloos, en ik ben uitermate tevreden.

Ik raad iedereen VTI aan, omdat het duidelijk is wat mij betreft.

Die redenering dat je van programmeren moet houden kan ik dus niet onderschrijven.

Feit is en blijft dat een Technisat receiver eenvoudiger is... die komt uit de doos en werkt bij wijze van spreken... Door de keuze van de standaard skin van VTI is de layout echter even duidelijk als wat Technisat te bieden heeft...  Ik heb mijn sat receiver ook gewoon om TV te kijken... en het is niet de bedoeling om daarmee te gaan klooien... en dat heb ik gekregen.

Wat jij schrijft, waren mijn bedenkingen voordat ik begon, niet VTI maar algemeen Linux... Ik had voor mijn verdieping in de materie zelfs nog nooit over VTI of wat dan ook gehoord...

Ieder mag uiteraard zijn eigen mening hebben, die al dan niet door ervaring onderbouwd is... Mij maakt het niet uit wat iemand vindt of denkt en beoordeelt... maar het is unfair om dingen te zeggen die niet per definitie de waarheid zijn, al mag dat voor jou wel zo lijken.

 

Overigens... VU+ is made in Korea... komt niet uit China..... al heeft het productieland erg weinig met de kwaliteit te maken, als het merk zelf de nodige kwaliteitseisen heeft.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt jouw systeem dus ook nog niet zo lang werkend. Zomer 2018 lees ik. Ruwweg net zo lang als ik.

Tot en met gisteren, 15 maanden lang, was ik ook tevreden. En toen crashte het.

 

Als jij nooit zwart beeld ziet na het zappen, dan heb je dus verstand van die Oscam programmeren. Het werkend krijgen was mij ook gelukt. Maar daarna schijn je van alles te moeten doen en in te moeten stellen met, ik citeer Mimisiku, 'fluwelen handschoentjes'.

 

Ik had geen idee dat af en toe zwart beeld na het zappen betekende dat de instellingen niet goed stonden.

Mijn ervaring is dat losse kastjes dat vaker doen.

En als gewoon aan/uit dan niet werkt, dan gebruik je dat knopje op de achterkant.

 

Wist ik veel dat dat een doodzonde was voor VTi.

 

En nu opnieuw aan de praat krijgen, lukt dus niet meer op de één of andere manier. Helaas.

Ik weet ook helemaal niet zeker of het puur aan de software ligt.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Italieman zei:

Ik zal trouwens niet meer reageren. Mijn topic staat. VTi software plotseling beschadigd.

 

 

12 uren geleden, Italieman zei:

Ik stop met schrijven. Definitief. Geen woorden maar daden.

 

 

Echt standvastig ben je ook niet bepaald met je gedane beloftes....😆

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...