Ga naar inhoud


VTi software plotseling beschadigd?


Italieman

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer je de tijd neemt om de aanwijzingen van de tutorial te volgen, gaat de boel weer werken.

Je hebt 6 LNB's, dat zal je de ontvanger moeten uitleggen, iets wat voor de 2e tuner nog niet goed was ingesteld in de afgelopen jaren.

Eerst zal je nu moeten kijken welk protocol jouw LNB switch verstaat, Diseqc 1.1 of 1.2

Daarna zal je in de ontvanger voor de 2 fysieke tuners, A en B , die satelliet posities aan een diseqc positie moeten koppelen.

 

Daar is kennis voor nodig, die kan je hier opdoen.

Wanneer je gerichte vragen stelt, en een beetje geduld kunt opbrengen, wordt je door vrijwilligers op de goede weg geholpen.

 

Er zit op dit forum voldoende kennis op die klus te klaren, maar je zal dan ook die adviezen ter harte moeten opnemen.

Roepen dat volgens jou het allemaal Chinese troep is en dat een condensator de fout veroorzaakt gaat je niet verder helpen, die opmerking doet op zijn minst hier de wenkbrauwen fronsen.

 

Je hebt een paar opmerkelijke modificaties en component keuzen gedaan.

Een SSD is niet het geschikste component om video weg te schrijven, daarvoor is een langzame 5.200 rpm harddisk een veel betere keuze.

Ook je hardware modificatie voor het digitale audio geluid is een hobby modificatie die zeldzaam is.

Een dure voeding maakt je ontvanger niet per definitie beter, zeker niet bij een die digitale signalen verwerkt.

Het regelmatig hard uitschakelen van je ontvanger met de netschakelaar zorgt ervoor dat ondertussen je gehele software corrupt is,

 

Wil je dat niet inzien, is een Ziggo box voor jou een betere oplossing.

Je zult dan wel moeten leven met de beperkingen van zo een oplossing.

 

Op dit moment moet je ontvanger geconfigureerd worden, begin met te kijken welk diseqc protocol je diseqc schakelaar gebruikt/geconfigureerd heeft.

Kijk welke satelliet positie op welke diseqc positie aangesloten is.

 

Die gegevens heeft je ontvanger nodig om de juiste satelliet te koppelen aan een zenderlijst.

 

 

Heb je hier geen geduld voor, zal je op je leverancier moeten wachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er geen enkel signaal binnenkomt dan zou de datum op 1-1-1970 staan en de tijdzone gist ie dan maar...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via PM nog even contact met Italieman. Heb ook een tekening gestuurd hoe zijn LNB's aangesloten moeten worden... Denk dat de frustratie een beetje heeft toegeslagen (komt ook op een onhandige tijd). Hij heeft redelijk wat geld uitgegeven en verwacht dat het werkt. Op zich geen rare gedachte, maar een 'dure' bak impliceert geen feilloze werking. Ook die moet 100% correct geinstalleerd zijn (worden)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weet jij of die Disqc schakelaar 1.1 of 1.2 geconfigureerd is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al erg veel tijd in gestoken en de software is zelf gestopt en raar gaan doen.

 

Dat aan en uit zetten met de knop op de achterkant moest steeds, omdat ik vaak zwart beeld had van het zappen van de ene kaart naar de andere kaart.

Gewoon aan en uit hielp niet. Ik vond het ook niet leuk maar bij de Humax 5200c moest dat ook vaak. 2 weken niet gebruikt? Altijd harde reset...

 

Ik heb 2 screenshots gestuurd van de instellingen. Kun je ook zien dat de tijd op 17.42 staat.

Maar ik weet niet of die foto's zichtbaar worden

 

Ben met Disecq 1.0 alles langgeweest. Net naar de tuin gelopen. Er staat Disecq 1.2 op de switch.

Ik zal zo NOG een keer alles weer langsgaan met Disecq 1.2 en met inputs 1-8.

 

Maar ik ben het echt zat nu. En ja, dit gebeurt me alleen steeds bij Chinese spullen. Alleen Apple en Logitech (ook in China gemaakt) gaat het goed. Verder is het altijd zoals je zelf zegt 'wenkbrauwen fronsen'.

 

Lees de reviews op * maar eens over de Cross Classic Century pen sinds ze die in China maken. Een en al ellende en op * is een levendige handel in New Old Stock USA made cross pennen.

 

Dus zelfs een pen maken gaat al niet. Een auto ook niet. Landwind? Weet iemand het nog?

 

Ik heb ook al 2 Made in Germany Loewe's gekocht een paar maanden geleden voor mijn huis in Italie dat pas begin 2022 wordt gebouwd.

Daar komen in elk geval geen VUplus decoders te staan maar het ingebouwde spul in de tvs.

IMG_4652.JPG

IMG_4653.JPG

IMG_4654.JPG

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De tijd op de ontvanger is van ondergeschikt belang, die wordt gecorrigeerd zodra je op een zender afstemt.

 

Verder zal je jezelf de vraag moeten stellen wat je nu wilt, een werkende ontvanger, of mopperen.

Stap over je eigen schaduw en los het probleem op.

Die ontvangers zijn goed, je geeft zelf de oorzaak aan van het haperen, 4 kaarten in een kaartlezer in gebruik waarvan de configuratie niet in orde is, waardoor de zaak vastloopt.

Het met de netschakelaar uit en aanzetten levert corrupte bestanden op.

 

Zie daar je probleem!

 

 

Er zijn leden, die je verder kunnen helpen, door een teamviewer verbinding op te bouwen en de ontvanger te configureren.

Je moet dan wel zelf die intentie willen hebben.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt gewoon niet. Heb alles geprobeerd met Disecq 1.0,. 1.1 en 1.2. Alles afgegaan. Het is gewoon niet in te stellen.

 

En het is totale onzin dat dit na 15 maanden opnieuw moet. Over 15 maanden weer zeker. Nee, dank je.

 

Stekker eruittrekken heb ik nooit gedaan. Alleen dat schakelaartje op de achterkant wanneer je naar een zender zapte met een andere kaart en je weer eens geen beeld kreeg.

Dat kan gewoon niet anders. Iedereen die VTI software heeft, weet dat je regelmatig zwart beeld krijgt als je naar een andere kaart zapt. Fransat nog het meest. 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik aangeboden. En het was er bijna van gekomen. Helaas ligt de frustratie te hoog en heeft hij de handdoek in de ring gegooid. De druppel was de vraag in welke stand de DIP switches staan op zijn EMP switches (die bepalen de DiseqC modus).

Hij heeft er geen zin meer in. Ik heb de intentie uitgesproken om de ontvanger te controleren nadat hij een dealer ernaar heeft laten kijken.. We gaan het zien...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb al satelliet sinds 1997. Mediamaster 95002, Vantage 8000s HD.

 

Ben alleen overgestapt op VUplus omdat die Vantage steeds een rotgeluid gaf tijdens het zappen; sloot steeds de digitale audiouitgang af.

Dacht dat het aan die specifieke decoder lag. Helaas.

 

Nu twee Vantage 8000s hier staan. Zonde. Softwarefout.

Toen VUplus met VTi. Veel gedoe. 15 maanden gewerkt. Alles werkte behalve opnemen en een andere zender kijken.

 

En vaak zwart beeld bij zappen tussen de kaarten. Zonde. Softwarefout.

En toen ineens Grieks/Engelse menu's. Zonde. Softwarefout.

En nu niet meer in te stellen. Wat je ook doet. Veel te ingewikkeld en wellicht wel een softwarefout en/of hardwarefout.

 

En dat ligt natuurlijk allemaal plots aan mij of aan een SSD of coax-digi-uitgang die er vanaf dag 1 al op zitten.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt eerst Openpli op je VU+ gehad, maar daar gaat het niet om

want we kunnen echt wel je oude berichten lezen over de liefde voor de techniek. (een bloemlezing)

 

als je niets vastlegd en geen backup maakt van een werkende situatie dan moet je het inderdaad allemaal zelf OPNIEUW uitzoeken.

en als je daar geen zin en tijd voor hebt, moet je het laten doen zoals je destijds ook aangeboden hebt aan de gek die erin trapt

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je hebt eerst Openpli op je VU+ gehad, maar daar gaat het niet om

want we kunnen echt wel je oude berichten lezen over de liefde voor de techniek. (een bloemlezing)

 

als je niets vastlegd en geen backup maakt van een werkende situatie dan moet je het inderdaad allemaal zelf OPNIEUW uitzoeken.

en als je daar geen zin en tijd voor hebt, moet je het laten doen zoals je destijds ook aangeboden hebt aan de gek die erin trapt

 

 

Ja, eerst Openpli ja. Omdat geen enkele dealer VTi voorinstalleert. Ik weet nu ook waarom.

 

En net wat je zegt, je hebt een gek nodig die voor 250 euro de boel instelt. Want het is zo veel werk dat 250 niet genoeg is.

 

Met de Mediamaster 9500s en de Vantage 8000s HD is zelf instellen gewoon gelukt. Alleen met VTi niet.

 

En nee, nog geen backup gemaakt van de werkende situatie, omdat de boel nog steeds niet goed werkte. Was dus nog niet aan de orde.

 

En liefde voor de techniek heb ik wel, hoor. Voor mooie, goede techniek. Ensemble PA1 luidsprekers, Lavardin versterkers. Omega Seamaster. Honda Monkeys, oude 911 uit 1988. Heb ik allemaal. Werkt allemaal. Al jaren.

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt natuurlijk niet allemaal aan jezelf. Dit soort selfpity leidt tot niets en is niet nodig. Goed: je hebt gebruikersfouten gemaakt in je onwetendheid. Niks erg, we zijn allemaal mensen. Je hebt gekozen voor een complexe opstelling vanwege je kijkeisen. Dat vereist configuratie met fluwelen vingers. De kleinste oneffenheid kan dan problemen veroorzaken... Met name de CI+ modules zijn tricky en moeten per provider gekoppeld worden aan de bewuste CI+ module én de services moeten in OScam worden uitgeschakeld! Echt een ruk klus, maar éénmaal goed stoort de CI+ OScam niet meer en OScam probeert die zenders ook niet meer te decoderen. Dát is de reden van je zwarte schermen tijdens overschakelen!!

Niks kapotte hardware, lekkende elco's, maar gewoon een verkeerde configuratie..

 

Als 'bewijs': ik heb hier een aantal VU+ Zero 4K boxen waarvan 1 maar liefst 4 kaarten beheert t.g.v. de andere boxen. CI+ module van M7 en een TVV kaart in een lokale box... Heel veel puzzelwerk, maar het werkt uit de kunst. En dan is de VU+ Zero 4K een heel stuk minder...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Italieman zei:

Omdat geen enkele dealer VTi voorinstalleert.

dat is pertinent niet waar, daar ik zelfs een telefoon kreeg van de verkoper die me vroeg of ik OpenPli of VTI vooraf geïnstalleerd wilde hebben.

natuurlijk doe ik dat gewoon zelf in 2 minuten werkt het

 

als ik niet weet wat aan de wok hangt en hoe de volgorde is kan ik ook dagen zeuren en zagen

of ik zoek het uit met poortnummers en LNB uitgangen en de hele spagetti aan coax

aangepast door Tonskidutch
suggestie

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zwarte schermen zou goed kunnen dat dat nog verfijnde afstemming vroeg. Dat weet ik niet.

Wat ik wel weet, is dat VTi gewoon problemen geeft. Ik ben nu tig keer alles langsgeweest op elke poort, op Disecq 1.0. 1.1 en 1.2.

Zitten maar 6 lnbs op 2 schotels. Had gewoon uitgeplozen kunnen worden door de ontvang.

 

Je moet gewoon een halve programmeur zijn, anders krijg je het gewoon niet werkend. En de dealer wilde het niet doen .

De dealers die ik heb gevonden, die ook de schotels moesten plaatsen, deden alleen OpenPli.

 

Anyway, het is gebeurd. Ik heb hier nu 3 ontvangers staan.

2 Vantages 8000 HD met een softwarefout.

En nu deze na 15 maanden die zo mal is als een tientje.

Wilde een andere ontvanger kopen voor 3 kaarten.

Mijn vriendin zei: er komt geen vierde decoder. Gelijk heeft ze.

 

Ziggo kast van Markplaats werkt met oude kaart dus tv doet het weer. Alleen geen extra Duits, Oostenrijks en Italiaans meer. Jammer dan.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat is pertinent niet waar, daar ik zelfs een telefoon kreeg van de verkoper die me vroeg of ik OpenPli of VTI vooraf geïnstalleerd wilde hebben.

natuurlijk doe ik dat gewoon zelf in 2 minuten werkt het

 

als ik niet weet wat aan de wok hangt en hoe de volgorde is kan ik ook dagen zeuren en zagen

of ik zoek het uit met poortnummers en LNB uitgangen en de hele spagetti aan coax

 

Dat kan niet want het is bijeengedaan en groen geverfd. Ik ga dat niet meer losmaken.

Echt hoor, alle 8 poorten langslopen in de drie verschillende Disecq modi is op zich het probleem niet.

Het probleem is wel dat het dan NOG niet werkt.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...