Ga naar inhoud


VTi software plotseling beschadigd?


Italieman

Aanbevolen berichten

de problemen bij het zappen en zwart scherm heeft niks met de box te maken maar met een verkeerde instelling van je softcam.Ook de reden waarom je niet kan kijken en opnemen tegelijk.

Raad: maak simpelweg een tekeningetje welke LNB op welke positie is aangesloten op je switch.Stel alles gewoon rustig in zoals je het getekend hebt en binnen de kortste keren heb je weer de FTA zenders per LNB.Daarna softcam installeren en juist configureren.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, bellejt zei:

de problemen bij het zappen en zwart scherm heeft niks met de box te maken maar met een verkeerde instelling van je softcam.Ook de reden waarom je niet kan kijken en opnemen tegelijk.

Raad: maak simpelweg een tekeningetje welke LNB op welke positie is aangesloten op je switch.Stel alles gewoon rustig in zoals je het getekend hebt en binnen de kortste keren heb je weer de FTA zenders per LNB.Daarna softcam installeren en juist configureren.

Dat is aardig bedoeld, maar dat kun je dus niet meer zien omdat de boel is ingebouwd, afgewerkt en geverfd.

Daarom probeer ik per satelliet via de decoder de poort te ontdekken. Dat werkt niet en dat vind ik zeer zwak van VTi.

Je moet er ook niet vanuit gaan dat dat steeds nodig is. Sommige schotels hangen aan een schoorsteen.

Die decoder moet dat gewoon kunnen zien door het allemaal langs te lopen.

Konden mij vorige decoders ook.

 

Ik laat gewoon de dealer komen en die kan met een multimeter de boel gaan doormeten, welke poort welke lnb is.

 

En daarna stuur ik de decoder op naar Mimisiku want elke keer is het weer wat anders.

Als het dan werkt, mooi. En dan maak ik een backup. De vraag is alleen voor hoe lang het dan weer werkt.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een dergelijke opstelling archiveer je na montage welke LNB welke satelliet 'ziet'. Nog netter is om op de coax kabel een 'ruitertje' te plaatsen met de satpositie. Het zijn gewoon gangbare voorbereidingsstappen. Het is gewoon vergeten. Jammer, maar om daar nu een halszaak van te maken... Nu wordt het uitzoeken.. Alle kabels loshalen en één voor één aan de 'out' kabel naar de VU+ verbinden. Dan een automatische scan doen... Aan de hand van de kanalen die gevonden worden weet je welke satelliet het is... De tuner in de VU+ zet je gewoon op 'eenvoudig' en één satelliet dus zónder DiseqC. De LNB zet je op 'Universal'... Een langdradig klusje, maar het werkt altijd....

 

En uiteraard de VU+ volledig stroomloos maken voordat je LNB's gaat aansluiten....

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag de dealer lekker doen. Het is ook allemaal al meerdere keren los geweest en er zijn twee verschillende dealers bij geweest.

1 ervan zei nog dat hij voor een andere poort had gekozen in verband met bereikbaarheid. Het zal.

 

Het zou gewoon ook via de ontvanger moeten kunnen.

 

Ik heb het via de ontvanger geprobeerd. En dan voelt dat ding niets. Probleem is dat de dealer geen fan is van VTi, dus die zal alleen de poorten gaan doormeten en vervolgens werkt er dan nog niets want de ontvanger voelt op geen enkele ingang iets. Ik weet dan alleen welke LNB welke ingang heeft.

 

En dan mag jij opnieuw de software doen en kijken of de boel werkt. Tegen die tijd is het februari.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jammer dat ik geen auto heb (en geen rijbewijs daarvoor).. Ben redelijk geïntrigeerd geraakt. Ben er zeker van dat het puur configuratie is... Maar je box is welkom... Ik zie het wel.... Kan ik meteen ervaring extra opdoen. Als mijn DM8000 de geest geeft wordt het dezelfde box als jij nu hebt.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hem ook alvast wel opsturen. Ik heb er toch niets meer aan. PM je adres maar.

En heb je een voeding die je kunt gebruiken?

 

Dan maak je in het menu en dan moet de sat-dealer dat maar zo gaan aansluiten.

LNB 1 - Hotbird 13

LNB 2 - Astra 19

LNB 3 - Astra 23

LNB 4 - Astra 28

LNB 5 - 5 west

LNB 6 - 5 west (2de schotel omdat 5 west op de Bigast Cahors in de zomer niet bleek te werken door een boom verderop)

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al met Italieman in conclaaf... Begrijp zijn frustratie op zich wel... Ga het voor hem proberen op te lossen. In ieder geval VTi, OScam, en de tuners... Zijn schotelconstellatie kan ik lokaal weinig aan doen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ding is inmiddels met de post mee. Maar voor nieuwelingen: wees dus gewaarschuwd; als je VTi niet per se nodig hebt, begin er dan niet aan tenzij je je verveelt en erg van programmeren en sleutelen houdt.

 

Ook als het lijkt te werken, gaat het toch mis en kun je niet kijken en je ontvanger naar een vreemde sturen in de hoop dat het allemaal goed komt.

En veel dealers die ook schotels plaatsen, houden niet van VTi en zijn dus ook minder bereid tot ondersteuning.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt er nu van omdat OpenPli als een soort van Windows voor STB's wordt gepromoot. 'Iedereen' kent deze layout en helaas maken veel satboeren er dankbaar gebruik van. Lekker easy, ff OpenPli erop, wizardje standaard doorlopen en klaar. €10 extra beuren, kniebuiging en achteruit de trap af..

Gelukkig ken ik genoeg satboeren die wel eer van hun werk hebben en precies doen wat de gebruiker wenst. Dus ook VTi of wat dan ook installeren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit natuurlijk een groot verschil tussen VTi erop zetten (het zit er bij mij ook op) en het (duurzaam) werkend krijgen.

 

Daar kan een dealer niet aan beginnen. Kost veel te veel uren.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Italieman zei:

Het ding is inmiddels met de post mee. Maar voor nieuwelingen: wees dus gewaarschuwd; als je VTi niet per se nodig hebt, begin er dan niet aan tenzij je je verveelt en erg van programmeren en sleutelen houdt.

 

Ook als het lijkt te werken, gaat het toch mis en kun je niet kijken en je ontvanger naar een vreemde sturen in de hoop dat het allemaal goed komt.

En veel dealers die ook schotels plaatsen, houden niet van VTi en zijn dus ook minder bereid tot ondersteuning.


@Italieman, stop nu om deze onzin steeds opnieuw te verkondigen, intussen weten wij het wel en je hoeft het niet steeds opnieuw te verkondigen.

Ik en velen met mij gebruiken VTI al jaren op de de bijna alle VU+ apparaten en dat zonder noemenswaardige problemen.

 

Dit zegt meer over jouw ondeskundigheid en vooral onvermogen om naar de forumleden te willen luisteren en bereidwilligheid om naar hen te luisteren dan over de VTI software.

 

  • Like 2

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het gezegde is als je met een mercedes wil rijden dan kost dat nou eenmaal meer dan een geitje.En als je van een handleiding niks verstaat moet je nou eenmaal leergeld betalen en je oren openzetten en leren en lezen. Iets te kakken zetten dat door miljoenen goed gebruikt wordt zonder problemen is triestig maar kan soms wel begrepen worden.Het erover doorbomen echter niet

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog: de installatieprocedure voor OpenPli en VTi is exact gelijk! Het apparaat bepaalt hoe het moet. Eenmaal geflashed bepaalt de ingeladen firmware hoe je hem bedienen moet. Het is de GUI (grafische 'schil') waarmee je als gebruiker werkt. Functioneel is er geen enkel verschil! Alleen de knoppen om er te komen verschillen.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jürgen zei:


@Italieman, stop nu om deze onzin steeds opnieuw te verkondigen, intussen weten wij het wel en je hoeft het niet steeds opnieuw te verkondigen.

Ik en velen met mij gebruiken VTI al jaren op de de bijna alle VU+ apparaten en dat zonder noemenswaardige problemen.

 

Dit zegt meer over jouw ondeskundigheid en vooral onvermogen om naar de forumleden te willen luisteren en bereidwilligheid om naar hen te luisteren dan over de VTI software.

 

Het is geen onzin.

 

Het zijn feiten. Forums zijn er ook om gebruikservaringen te delen. Mijn ervaringen zijn negatief. Punt uit.

Ineens stortte de boel ineen terwijl het 15 maanden werkte.

 

Dat is een feit. Geen onzin.

Ik moet mijn ontvanger naar een vreemde sturen want je kunt bij geen dealer terecht.

Dat is een feit. Geen onzin.

 

Daarvoor waarschuw ik. Terecht.

 

Je hebt het zelf over ondeskundigheid. Precies. Ik ben ondeskundig op dit gebied. En als je niet deskundig bent voor VTi; lees tijd en zin hebt om een halve programmeur te worden, dan moet je er niet aan beginnen.

 

Er zijn genoeg mensen die het met me eens zijn. Die lezen in stilte. Voor hen schrijf ik.

Je kunt luisteren en lezen, maar dit wil nog niet zeggen dat je het snapt. Of dat het dan ineens wel werkt.

VTi is niet zo gebruiksvriendelijk. Dat denken sommigen alleen maar omdat ze de ins en outs weten.

Het is mijn eerste ontvanger sinds 1997 die ik niet aan de praat krijg.

 

Het is gewoon zeer tijdrovend.

 

Er is ook Boele die nu een probleem heeft. Slechts 3 of 4 antwoorden heeft omdat de meeste het ook niet begrijpen.

 

Je kunt het niet leuk vinden om te horen, omdat je wil dat veel meer mensen het gaan gebruiken. Maar daarvoor is het gewoon te ingewikkeld.

 

Mensen die half geïnteresseerd zijn, zoals ik, en dat zijn er velen, daarvoor is het gewoon niet geschikt.

Vergeet niet dat het probleem nog steeds niet is opgelost.

Het is maar de vraag of het ooit weer werkt.

 

Half Griekse/half Engelse menu's ineens. Na nieuwe software allemaal IIII in times new roman in het menu.

 

Brrrrrr.....

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...