Ga naar inhoud


VTi software plotseling beschadigd?


Italieman

Aanbevolen berichten


Soms is het zo voor de hand liggend dat je eroverheen kijkt... Heb even op de ingebouwde SSD gekeken en daar stonden gewoon 3 backups inclusief 'settings.xml'.. Hoe handig kan het zijn :)

Het is dus DisEQq 1.1 en klaarblijkelijk uncommited...

Daar ik zelf een 'klassieke' setting heb en enige andere setting nooit kan testen vraag ik ditmaal jullie hulp....

Kan iemand mij een setting geven (of een duidelijke screenshot) hoe ik de tuner in moet stellen? Heb op het i-net gekeken en zie daar verschillende approaches. Maar het moet in 1 keer goed zodat Italieman alleen maar hoeft aan te sluiten...

 

Het betreft de DVB-S2X twin FBC tuner in de VU+ Ultimo 4K

 

Hij loopt nog steeds prima....

 

Hij wil graag een DVB-C FBC tuner erbij (en die MOET in het eerste slot)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik uiteraard doorlopen... Daarom wist ik ook dat de DVB-C FBC alleen in slot A ondersteund wordt. Mij gaat het om de Diseqc instellingen.... En die vind ik niet (ja, meerdere voorbeelden, maar welke is de correcte)?

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in openvix staan mijn diseqc en sat settings  in etc/enigma2/   : file settings .Mss vind je die nog terug in de backup als je die ontzipt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik ook gevonden én uitgeprint. Maar ik moet dit straks in de GUI invoeren. En dat moet in 1 keer goed want ik kan dat (eenmaal ingevoerd) niet meer testen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

om te zien of het juist is ingevoerd kan je toch nadien via DCC de file terug uitlezen ? Als er dan voor topic starter nog iets dient aangepast dan kan hij dat al luisterend hier met ons doen.

Ps: je ziet toch in het instellingsmenu van je sats of alles goed is ingevoerd ook.Dat zie ik althans hier in de box

 

image.png.9b48f5481cebf06811f9ed5c7a0ecdc4.png

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles op de bonnenfooi ingesteld (en bij mij dus geen beeld meer). In de klassieke modus werkte alles probleemloos met OScam en de CI+ modules. Op verzoek ook meteen een DVB-C FBC ingebouwd. Zo heeft @Italieman meteen een backup voor Ziggo. Ook de picons erop (voor zover ik die had). Schakelen ging allemaal prima.

Heb ook de laatste bootloader geïnstalleerd (geen idee of het nodig was, kon het immers niet zien welke erin zat)..

In ieder geval geen rare dingen gemerkt met de box. Ga er dus van uit dat er technisch niks mis is met de box als zodanig....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dachten we allemaal al van begin.Gewoon een instelling en foute oscam bracht al die problemen.Vastlopers met 4 verschillende providers is heel kritisch als er in oscam een foutje zit.Zeker als je gewone readers gaat combineren met CI interfaces .Al dan niet CI+ kloterijen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet helemaal... Hij had ook last van compleet vastlopen. Dat had ik ook bij zijn configuratie met dubbele twin DVB-S2X FBC tuner. Pas nadat er 1 uitgehaald was liep de box stabiel. Op zijn verzoek één tuner vervangen voor een DVB-C FBC tuner als Ziggo backup...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...