Ga naar inhoud


VTi software plotseling beschadigd?


Italieman

Aanbevolen berichten

Het lijkt mij sterk dat de Ultimo4k na 15 maanden de geest geeft... Ik heb de mijne ook ca 1½ jaar in gebruik... Eigenlijk nooit problemen gehad... Nooit de schakelaar achteraan moeten gebruiken omdat hij vastliep etc etc... Als je dat al zo vaak moest doen, is er al vanaf het begin iets niet goed... 

Ik heb er VTI op staan, en er zit een normale Harddisk van 2TB in... die hoor je vrijwel niet als hij draait omdat ik iets wil opnemen...

Ik zet de receiver wel altijd echt uit, 's avonds... dus deep standby heet dat in het engels dacht ik.

Ook heb ik weinig toeters en bellen geinstalleerd... volgens mij verstoren al die extraatjes wel de stabiliteit.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Haal de SSD eens los en probeer het flashen nog een keer. SSD's zijn geen ster in veel consequtive writes.... Die gaan heel wat vaker stuk als gedacht.... Ik zou er gewoon een WD Red in stoppen... Of nog handiger een NAS. Die kan in een (meter)kast...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ontvanger herkent de USB sich niet, heb je de procedure gevolgd?

Heb je de ontvanger spanningsloos gemaakt met de netschakelaar, de USB stick, op de juiste wijze geformatteerd en de software uitgepakt?

Heb je alle USB apparaten verwijderd?

Heb je na het insteken van de USB sticj de ontvanger ingeschakeld met de netschakelaar, en na de tekst op het display de juiste toets op de ontvanger gedrukt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Italieman zei:

Elders op het forum heeft/had iemand ook een kapotte Ultimo en op het Duitse forum ook.

 

Ja, je hebt ook kapotte volvo's en mercedessen die net uit de garage komen...

Een kapotte ultimo zal uiteraard wel aan de orde zijn.

Maar als je al van het begin problemen hebt gehad, was er toen al iets niet goed... of heb je te veel zitten experimenteren met allerlei add ons die niet vlekkeloos samenwerken.

Ik zou eerst eens proberen om het systeem zo kaal mogelijk te installeren... Inderdaad, de SSD er uit en een gewone er in, alleen maar om een defect van de box uit te sluiten... Zet je dan je SSD er weer in en hij doet het niet meer, heb je de boosdoener te pakken

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik toevallig een Mercedes. En die roest net als een Renault 4 uit de jaren 70.

 

Anyway, ik heb de stick opnieuw geformatteerd met de nieuwste software Die erop gezet. Nu werkte het wel. Toen kreeg ik de kans om de instellingen te herstellen. Dat had ik beter niet kunnen doen. De menu's zien er nu anders uit, geen Grieks, dit keer maar Nederlands afgewisseld rare tekens, met steeds "II" in een soort Times New Roman.

 

Ik zal wel alles opnieuw gaan installeren als dat lukt.

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben toch gezegd NIET herstellen want dan raap je de oude fout weer op.Schrijf je instellingen ergens op en begin gewoon blank zonder enige restore.Zolang je geen initialisatie doet van je HDD bewaar je alle opnames.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk is er voor die Mercedes ook een onderzet-bodem voor net zo weinig als bij het R4-tje incl. montage.

 

Maar waarom ga je instellingen herstellen van een systeem dat moeilijk doet?

De software, VTI of PLi, of, of, heeft overigens niks te maken met de HD/SSD indien die normaal herkend is. Die staat in de tuner zelf.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde herstellen omdat ik geen chocola kan maken van de tunerinstellingen van VTI. Er worden tuners getoond tot P. Er zitten 2 tuners in. Maar ik kan niet zien welke.

 

Ik loop via tuner A alle 8 de LNB's af maar hij voelt nergens iets op.

Ik probeer het met Disecq 1,2, dan 1,1 dan 1.0.

 

Er zijn ook veel te veel instellingsmogelijkheden en variabelen.

 

Het wordt gewoon oud en nieuw zonder tv want ik krijg het echt niet ingesteld.

Alle 4 de kaartlezers ziet hij ook niet.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oud en Nieuw zonder TV is helemaal geen ramp.. Integendeel :) 

Maar dat terzijde... Een 850 Revo kent ook zo zijn problemen. Een SSD is helemaal niet ideaal als opnamemedium. Het is wel stil en koel, maar voor veel lees/schrijf acties is eMMC minder geschikt. Hij kan dus wel degelijk stuk zijn... Die dingen hebben 3 jaar garantie dus gewoon claimen.

 

Voordat je gaat flashen gewoon de settings bewaren en je oscam? configuratiebestanden bewaren...

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die SSD is niks mis. Die doet het ook weer gewoon. 

Instellingen kon ik niet bewaren. Helaas. Moest pure cleane installatie doen anders bleven er rare tekens in de software.

 

Het probleem zit hem in de software.

 

1. Software gaat zomaar flippen.

2. Er is geen chocola te maken van die tunerinstellingen. A t/m P terwijl er maar 2 insteektuners in de achterkant zitten. Waarom ziet dat ding niet welke tuners zijn ingestoken zodat je met de variabelen van die 2 kunt spelen???

En tig instellingen en variabelen.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tuners geeft hij aan in de Menuoptie Informatie->Mijn ontvanger

Klaarblijkelijk heb je gewoon 2 FBC tuners. Waarom fit je zo op de firmware? Je weet neem ik aan zelf wat je koopt en waarvoor? Je lijkt een beetje op de vent in de reclame. "doe maar een kapseltje, doe maar een huisje"

En die 4TB SSD was ook niet goedkoop....

Tuner A-H is tuner 1 en Tuner I-P is tuner 2.. Zo moeilijk is dat toch niet?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist het tegenovergestelde gedaan van 'doe mij maar een kapseltje'.

Specifiek voor VUplus gekozen. Specifiek deze voor 4 kaarten.

 

SSD 400 euro, coaxiale digitale uitgang 150 euro, zelfs een Farrad voeding van 500 euro.

Ja, 2 FBC tuners. De x versie.

 

Dat tuner A-H tuner 1 is en I-P tuner 2 is, lees ik nu voor het eerst.

Maar dan nog krijg ik het niet ingesteld.

 

Op geen enkele van de 8 ingangen voelt ie iets. Niet met disecq 1,1, 1,2 of 1.0. En verder zijn er gewoon teveel variabelen.

Van Tuner B kan ik instellen 'gelijk aan A'. Dat lijkt met C tot en met H niet.

Moet je dan tuner C weer helemaal instellen en dan tuner D zeggen, gelijk aan C? Steeds om en om?

Maakt ook niet uit trouwens, want op dit moment is er gewoon geen beeld.

 

Die firmware is trouwens geen firmware maar VTi-ware. Die is gecrasht. En dat is erg jammer. Vooral dat dat tijdens de feestdagen gebeurd.

Hiervoor had ik een Vantage 8000s en daarvoor een Mediamaster 9500s. Die kreeg ik altijd zo ingesteld.

 

Maar dit absoluut niet.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je stelt Tuner A in op de instellingen van je schotelpark. Tuner B-H zijn virtuele tuners gekoppeld aan tuner A. Voor tuner B geldt hetzelfde.

Dus als voorbeeld:

Stel je hebt de 4 satellieten Astra1, Astra2, Astra3 en HotBird

Dan wordt tuner A

eenvoudig

DiseqC A/B/C/D

Poort A...Astra1

Poort B...Astra3

Poort C...Astra2

Poort D...HotBird

Ervan uitgaande dat je de LNB's op deze posities hebt gezet

Ik heb het gevoel dat je meer kwaad bent op jezelf dan op je hardware. Voor een hobbyontvanger moet je als gebruiker wel wat inlees/leerwerk verrichten. En uiteraard archiveren wat je hebt. De instellingen kunnen heel complex worden. Je mag nog blij zijn dat je geen UniCable LNB's gebruikt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stond eerst niet met poorten, maar gewoon LNB 1, LNB 2 of zo. Ik weet het niet meer precies.

Ik heb 6 LNB's en een switch voor 8.

 

Waarom zou ik kwaad zijn op mijzelf? Alles werkte, 15 maanden lang, behalve dat ik de tweede tuner nooit ingesteld heb gekregen.

Maar toen ging de software vanmiddag ineens over op half Griekse tekens en half Engels. Dat is flauw en raar.

 

De tweede tuner heeft nooit gewerkt. Dat was alles.

Daar heb ik toen op het forum 250 euro voor geboden dat iemand dat zou installeren dat die 2de tuner wel zou werken. Niemand hapte. Prima, maar zo simpel is het dus niet, anders hadden mensen wel gehapt.

 

Ik dacht inderdaad dat ik de boel had gearchiveerd. Ik kan het niet meer vinden. Maar dat werkt maar ten dele.

1. Als de software is gecrasht, zoals bij mij, dan moet je toch weer helemaal opnieuw beginnen.

2. De instellingen zijn nu anders dan eerst omdat het nieuwere software is. Dus dat blijft ook niet hetzelfde.

 

En ik ga verder helemaal geen ingewikkelde instellingen meer inprogrammeren, want dat moet blijkbaar elke 15 maanden allemaal opnieuw. Geen zin in.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...