Ga naar inhoud


Analoge kabelradio van Ziggo kan stoppen of nog niet?


Eduard07

Aanbevolen berichten

Op ‎4‎-‎2‎-‎2020 om 18:18, drz zei:

De gemiddelde Belg is geen "zeikende" Nederlander. De cultuur daar is veel relaxter..

 

Nou …. euh …. :ph34r:

Op ‎11‎-‎2‎-‎2020 om 11:30, astro iris zei:

Voor degene die na afschakeling geen radio meer kunnen luisteren , raadt Telenet aan om FM te luisteren, ze willen zelfs gratis een antenne leveren. Wat ze allemaal niet doen om geen (oudere) klanten kwijt te spelen.

Ik zit bij Orange , echter zonder TV , ivm radio , ik ga nog liever online dan via FM luisteren !!

Maar ok , het gaat hier om een NL provider , dus …. die moet ik dan ook niet betalen !! :D

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 11-2-2020 om 11:30, astro iris zei:

Voor degene die na afschakeling geen radio meer kunnen luisteren , raadt Telenet aan om FM te luisteren, ze willen zelfs gratis een antenne leveren. Wat ze allemaal niet doen om geen (oudere) klanten kwijt te spelen.

Ik ben benieuwd wat voor antenne dat dan wordt. In Nederland zou ik al snel denken aan een goedkoop t-snoertje van 50 eurocent...😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Eduard07 zei:

Hier staat hij ook in de meterkast, maar je moet gelijk investeren in je thuisinternet als die meterkast in de gang bij de voordeur zit om je LAN en WLAN tot aan de zolder te krijgen.

Dat kan zeker het geval zijn maar of de meterkast daar schuld aan is? Het gaat hier trouwens wel goed hoewel op zolder net genoeg is voor mijn mobiel. De PC's zijn beide met ethernet bekabeling aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, astro iris zei:

Voor mij is het een hobby, ver afgelegen FM stations kunnen ontvangen geeft een voldoening .

Ah , maar da's iets anders , dat deed ik vroeger ook , FM dx :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, OFDM zei:

Dat kan zeker het geval zijn maar of de meterkast daar schuld aan is? Het gaat hier trouwens wel goed hoewel op zolder net genoeg is voor mijn mobiel. De PC's zijn beide met ethernet bekabeling aangesloten.

Niet de meterkast. Wel de PLEK van de meterkast, en daar doelde ik ook op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Niet de meterkast. Wel de PLEK van de meterkast, en daar doelde ik ook op.

Je schreef de gang bij de voordeur, dat heb ik ook. Of spreek je over een voordeur die buiten de gevel van het huis uitsteekt?

 

Ik heb een boterzachte muur achter de meterkast wand dus het signaal in de woonkamer is keihard.

Bij mijn ouders zit de meterkast best mooi centraal in huis maar bereikt de woonkamer nauwelijks door 2 of 3 gewapend beton muren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, OFDM zei:

Je schreef de gang bij de voordeur, dat heb ik ook. Of spreek je over een voordeur die buiten de gevel van het huis uitsteekt?

 

Ik heb een boterzachte muur achter de meterkast wand dus het signaal in de woonkamer is keihard.

Bij mijn ouders zit de meterkast best mooi centraal in huis maar bereikt de woonkamer nauwelijks door 2 of 3 gewapend beton muren.

Nee, maar de meterkast staat allerminst centraal in huis, meer aan de periferie. En dan allerlei betonnen muren en vloeren. Om de zolder te bereiken meteen plug-ins en extenders nodig. Maar nu is alles mooi stabiel en met goed signaal, met name op de 5 gHz.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De petitie voor het behoud van analoge kabelradio bij Ziggo is opeens met een jaar verlengd: ipv 2020 staat er nu opeens 2021.

 

https://petities.nl/petitions/analoge-fm-radio-via-de-ziggokabel-moet-blijven?locale=nl

 

Het lijkt me dat de reden is dat het aantal ondertekenaars tot nu toe teleurstellend is. "Honderd duizenden" is toch een beetje overschat.

 

Wat de opstellers wellicht over het hoofd zien, is dat de licentie van Ziggo om analoge kabelradio uit te zenden dit jaar afloopt.

Het zou me zeer verbazen als Ziggo nogmaals om een verlenging zouden vragen voor deze (achterhaalde) techniek.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...