Ga naar inhoud


Analoge kabelradio van Ziggo kan stoppen of nog niet?


Eduard07

Aanbevolen berichten


17 uren geleden, cookie monster zei:

Da' analoge middengolf of korte golf geluid , nog steeds beestig leuk :)

Digitaal , ga ik enkel via internet :)

Voor de rest , da' ze bij Ziggo analoog er uit willen gooien , besparing ??

Ik heb sinds een paar maanden een DAB+, internet en FM radio. Die is aangesloten op internet en voorzien van  zelfgemaakte DAB+ antenne. Ik luister nog naar alle drie de mogelijkheden. Wat ik me wel afvraag bij die Ziggo petitie, hoe werd die verspreid, via de pers of on line?  Is die uitsluitend on line, dan kunnen de luisteraars die het digitale tijdperk gemist hebben die niet invullen. Ook zie ik soms bij petities, dat je je naam en soms ook adres moet invullen en dat schrikt nogal wat mensen af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, astro iris zei:

Ik heb sinds een paar maanden een DAB+, internet en FM radio. Die is aangesloten op internet en voorzien van  zelfgemaakte DAB+ antenne. Ik luister nog naar alle drie de mogelijkheden. Wat ik me wel afvraag bij die Ziggo petitie, hoe werd die verspreid, via de pers of on line?  Is die uitsluitend on line, dan kunnen de luisteraars die het digitale tijdperk gemist hebben die niet invullen. Ook zie ik soms bij petities, dat je je naam en soms ook adres moet invullen en dat schrikt nogal wat mensen af. 

Dit is een online petitie site waar iedereen een petitie op kan starten en zich anoniem kan laten bijschrijven

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, astro iris zei:

Wat ik me wel afvraag bij die Ziggo petitie, hoe werd die verspreid, via de pers of on line?

Ik zit bij Orange (telefonie (vast & mobiel) & Internet) , dus …. ;)

 

Maar nu serieus: Digitaal & plaatsbesparing , klopt !!!!

Digitaal , beter geluid ?? Analoog heeft toch ook z'n charmes :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, astro iris zei:

En daar zit nu het probleem, deze 100.000 hebben geen internet en kunnen dus ook petitie niet invullen.

Hier zit een dermate omvangrijke aaname dat ik hem nauwelijks kan geloven 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanname dat er van die 100.000-den veronderstelde bezitters van een analoge FM tuner nog geen 2000 internet hebben en de rest niet, lijkt me desalniettemin hoogst onwaarschijnlijk. Zeker in Nederland. Zelfs een telefoonabonnement bevat doorgaans een internetbundel, en overal is gratis wifi. Zelfs buiten in binnensteden. 

Het lijkt me meer voor de hand liggen dat er nog slechts een handjevol die-hards op oude analoge tuners naar fm luistert.

Edit: momenteel staat het aantal ondertekenaars van de petitie op nog geen 1300. En hij loopt al sinds november vorig jaar.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

En hij loopt al sinds november vorig jaar.

Op 16-1-2020 om 12:05, Eduard07 zei:

De petitie die eind december is gestart

aha

wel je ziet; er luistert geen hond meer naar analoge radio...

 

om nog even op de test (analoog FM via coax) terug te komen mijn antennestekkertje is zoek

de Denon AVR X2000 heeft een apart formaat/afmeting stekker

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

aha

wel je ziet; er luistert geen hond meer naar analoge radio...

 

om nog even op de test (analoog FM via coax) terug te komen mijn antennestekkertje is zoek

de Denon AVR X2000 heeft een apart formaat/afmeting stekker

Ik had hier inderdaad even weer moeten checken. Maar goed, voor de essentie van het verhaal maakt het weinig uit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2020 om 01:08, Codx zei:

In tegenstelling tot analoge tv wat 10 jaar terug al overbodig was, ben ik van mening dat Ziggo de analoge kabel radio nog 5 jaar aan mag blijven.  Internet radio is geen waardig alternatief,  FM bied niet hetzelfde aanbod ook niet bij het gebruik van een buiten antenne en DAB+ klinkt nog steeds beroerd en heeft slechte dekking. Dan blijft over luisteren via de digitale Ziggo box en dat is het enige alternatief,  alleen niet handig als men de TV niet aan wil. 

 

Bovendien Ziggo heeft de apparatuur al om het werkend te houden en het is niet dat het ze extra geld kost.  Ook de beoogde uitbreiding van Docsis 3.1 streams om de upload snelheden te verhogen is nog steeds mogelijk zonder die 20,5 Mhz (87.5-108 mhz) in gebruik te nemen.    Het kan zijn dat ze er vanaf willen of simplificeren van de infrastructuur in de regio headends maar er is geen technische noodzaak om het uit te schakelen. 

Het is technisch onmogelijk om Docsis 3.1 te introduceren met behoud van FM radio.

 

De huidige kabel TV versterkers hebben een downstream van 85 tot 860 MHz en upstream van 5 a 15 tot 65 MHz. In de versterker zitten diplexfilters die dit scheiden.

 

In de nieuwe versterkers wordt de upstream verhoogd naar 200 MHz en downstream wordt 250 tot 1300 MHz. Je kunt niet een stukje van de 10 tot 200 MHz in de diplexfilters weer omdraaien (of tegen een onacceptabel verlies aan upstream bandbreedte + filterkosten).

 

Ik zie drie alternatieven en ik denk dat het beter is daarop te concentreren:

 

Ziggo zou met een blokomzetter in de woning een FM pakket kunnen uitzenden in de nieuwe downstream band en dit als geheel converteren. Dan behoud je de FM tuner.

Maar ik ken zulke omzetters niet en ik verwacht niet dat Ziggo dit gaat laten maken voor de kleine doelgroep.

 

Er bestaan standalone DVB-C radiotuners met een display. Op die manier kun je de radiozenders gewoon uit de huidige digitale pakketten beluisteren zonder TV scherm.

 

De FM tuner op een goede (buiten)antenne aansluiten. Dit wordt in Duitsland aangeraden.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevoeging op mijn eerder aangegeven oplossing. Er worden op Duitse sites twee DVB-C kabelradio tuners aangegeven:

 

De Technisat Cablestar 100 en via Vodafone de Vistron VT855. Beide apparaten hebben een eigen display.

 

Voor wie al een settopbox heeft wordt als voordeligere optie aangegeven deze te gebruiken maar ik zie een probleem. Als je deze rechtstreeks op de audio installatie aansluit (TV kan uitblijven) dan ontstaat er een lipsync probleem bij het gebruiken van de audio installatie voor televisie. Hiervoor dient de audio uitgang van de TV gebruikt te worden die weer gelijkloopt met het beeld. En dan moet de TV weer aanblijven voor radio... Kan dit anders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit probleem niet merk-afhankelijk zijn? Wij hebben de kabeltuner ook op de versterker aangesloten en nog nooit een lip sync probleem vastgesteld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...