Ga naar inhoud


Analoge kabelradio van Ziggo kan stoppen of nog niet?


Eduard07

Aanbevolen berichten

Mogelijk.

Als je een eigen settopbox voor kabel hebt (Vu+, Dreambox, etc.) kun je volgens mij lipsync handmatig bijstellen. Bij mij is dat echter nog nooit nodig geweest. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb dit probleem ook, daarom heb ik op een andere ingang van de versterker het audio out van de tv aangesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2020 om 11:52, OFDM zei:

Als je deze rechtstreeks op de audio installatie aansluit (TV kan uitblijven) dan ontstaat er een lipsync probleem bij het gebruiken van de audio installatie voor televisie.

elke receiver sluit ik aan middels SP-Dif optisch aan de AVR voor de audio / en die audio ingang standaard op de AVR instellen via het webinterface

het beeld zelf gaat via HDMI naar TV

en dan is er nooit lipsync gedoe

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat de goede dingen aub blijven. Dus ook ook de vertrouwde FM zenders op de CAI.

Kennelijk heeft niemand een DENON AVR. Als je, zoals ik, Zone 2 gebruikt (voor de koptelefoon via BT) kun je alleen analoge bronnen beluisteren, zoals de Tuner.

Dat hebben de HDMI mobs zo bepaald. Consumentje pesten noem ik het.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan nogal wat onjuiste veronderstellingen in deze thread. Zo heeft lang niet iedereen met een Abo bij Ziggo ook een kastje. Die is voor het standaard pakket niet nodig.Verder had ik ook nog nooit van die handtekeningenactie gehoord. Daar zit ongetwijfeld ook een probleem.

 

Daarnaast kan ik mensen die een eigen antenne aanbevelen niet serieus nemen. Zo 1970!

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2020 om 14:55, Schotelspeller zei:

 

Op de kabel heb ik geen enkele storing hoor. Maar wel helaas erg groot volume verschil tussen zenders onderling. Slordig van Ziggo.

 

Dat is bij mij niet zo. En bij jou ook niet. De collega's van Chellomedia, die de aanvoer van de FM signalen verzorgen hebben er alles aan gedaan om dit te vermijden.

De bronnen zijn vrijwel allemaal digitaal, daar zitten de verschillen zoals Eduard07 al aangeeft, maar die verschillen worden automatisch gecompenseerd, niet met een Optomod maar met een automatische volume correctie met een lange integratie tijd. Er zijn regels voor de geluidssterkte (Loudness)  maar helaas houdt niet iedereen zich hieraan, denk aan de Caraïbische zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-1-2020 om 13:20, Tonskidutch zei:

elke receiver sluit ik aan middels SP-Dif optisch aan de AVR voor de audio / en die audio ingang standaard op de AVR instellen via het webinterface

het beeld zelf gaat via HDMI naar TV

en dan is er nooit lipsync gedoe

Ik zou niet weten waarom het bij anderen wel goed gaat. Snelle TV processing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Psychosammie zei:

Er staan nogal wat onjuiste veronderstellingen in deze thread. Zo heeft lang niet iedereen met een Abo bij Ziggo ook een kastje. Die is voor het standaard pakket niet nodig.Verder had ik ook nog nooit van die handtekeningenactie gehoord. Daar zit ongetwijfeld ook een probleem.

 

Daarnaast kan ik mensen die een eigen antenne aanbevelen niet serieus nemen. Zo 1970!

Nee, zonder decoder valt die optie af.

 

Een antenne 1970 lachen, de tuner ook toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, OFDM zei:

Ik zou niet weten waarom het bij anderen wel goed gaat. Snelle TV processing?

Beste OFDM,

voor Philips / Panasonic / Samsung / LG / Sony televisies heb ik toch heel vaak de lipsync problematiek met optisch SP-Dif kunnen oplossen indien er een AVR ( Yamaha / Onkyo / Denon ) gebruikt wordt voor extra ruimtelijk en beter audio geluid in de kijk en luisterkamer

 

dus waarom anderen dat probleem niet hebben kan ik niet verklaren

 

on topic:

er is hier geen analoge FM radio meer op de Kabel van Ziggo, ik kan wel nog analoge FM van de televisie toren in Maastricht West ontvangen met een simpele kamer antenne

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo heeft op al haar netwerken nog steeds analoge FM radio. In het overgrote gebied is de analoge televisie afgeschakeld. Wanneer je geen FM kan ontvangen dan is er ergens een storing of er is geen abonnement (meer). 

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Tonskidutch zei:

Beste OFDM,

voor Philips / Panasonic / Samsung / LG / Sony televisies heb ik toch heel vaak de lipsync problematiek met optisch SP-Dif kunnen oplossen indien er een AVR ( Yamaha / Onkyo / Denon ) gebruikt wordt voor extra ruimtelijk en beter audio geluid in de kijk en luisterkamer

 

dus waarom anderen dat probleem niet hebben kan ik niet verklaren

 

on topic:

er is hier geen analoge FM radio meer op de Kabel van Ziggo, ik kan wel nog analoge FM van de televisie toren in Maastricht West ontvangen met een simpele kamer antenne

 

Kan het zijn dat een AVR zelf ook wat vertraging maakt of is dat een feature?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, OFDM zei:

Kan het zijn dat een AVR zelf ook wat vertraging maakt of is dat een feature?

 

Ja, dat kan, dat hangt af van het type.
De klassieke versterkers met buizen/MOSFETS etc uiteraard niet, die zijn ontworpen voor audiofielen en die houden niet van electronische vervuiling.

De moderne AVRs hebben dat wel. De AVR gebruikt een DSP (Digital Signal Processor) voor alle processing zoals Dolby decoding en equalising.
Elke audiobron wordt eerst omgezet naar het digitale domein, dan geprocessed en weer naar het analoge domein (eindversterker) teruggezet.
Er zal dus daardoor altijd een minimale vertraging optreden, maar die is erg klein.

 

Het maakt wel de weg vrij voor de auto lipsync feature. Hoe werkt dat dat en waarom is dit nodig zul je je afvragen.
Het is nodig omdat je display (TV, projector) tijd (40-200 mSec) nodig heeft om het beeldsignaal te tonen.
Het geluid van de AVR komt dus vroeger dan het bijbehorende beeld, beeld en geluid zijn dan niet synchroon.

 

Als je de auto lipsync inschakelt dan gebeurt het volgende:
1. De AVR vraagt aan het display: wat is jouw (video) vertraging? oftewel leest de Extended EDID chip, het CEA-861 deel.
2. De AVR (DSP chip) zorgt voor de nodige audiovertraging naar de luidsprekers toe.
3. Beeld (TV) en geluid (speakers) zijn synchroon! (in het ideale geval dan he?)

 

Waarom gaat dat dan zo vaak fout?
1. De TV geeft geen informatie over de vertraging, dus kan er ook geen vertraging worden ingesteld.
2. De Extended Edid is dynamisch, verandert dus voortdurend zodra er een ander weergave profiel wordt gekozen. De AVR houdt dat niet goed bij omdat daar een HDMI handshake voor nodig is en daar houdt de kijker niet van (zwart beeld)

Gelukkig kun je de vertraging ook met de hand instellen, dus het komt altijd goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...