Ga naar inhoud


Telenetkaart laten werken met Oscam, lukt dit?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, pollegazon zei:

 

 

Nu ken ik nog wel mensen die dat hebben.

 

Vraagje @ Chukky

 

Wat als straks het analoog signaal wordt afgeschakeld, gaat dat sd-signaal nog bruikbaar zijn met deze Deltacam ?

Analoog heeft niets te maken met deze delta cam. Analoog is hier ook nooit gecodeerd geweest. 

Ik denk wel dat deze delta cam idd binnenkort onbruikbaar wordt voor telenet omdat een codering wordt weggenomen , die codering werd gebruikt op oudere boxen . De Delta cam werkt op gecodeerde HD kanalen en SD kanalen .Sinds kort is er op 290mhz voor gans vlaanderen een ongecodeerd SD pakket gekomen met ongeveer 30 zenders . ( omdat dus idd analoog tv  vanaf 20 december 2020stelselmatig uitgezet zal worden .

aangepast door chukky2
Foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 6-2-2020 om 18:47, chukky2 zei:

Analoog heeft niets te maken met deze delta cam. Analoog is hier ook nooit gecodeerd geweest. 

Behalve de Filmnet zenders dan, hee.

Die waren wel analoog gecodeerd.

Maar dat is al lang geleden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh, Filmnet. Ooit een printje voor geknutseld. Werkte totdat ze overgingen op S.O.S. (Sound On Sync). Werkte met een Dallas Secure Chip. Nooit commercieel gehackt....

 

IMG_1118.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2020 om 22:17, chukky2 zei:

Ja dat zou kunnen . Heb hier een delta cam ( geprogrameerd  voor telenet)  en de ci + module met telenet kaart en dat gaat dan wel

 

Ik wist niet dat dit hier mocht besproken worden.

 

Heb dus dergelijke kaartjes ook. Het grote voordeel ervan is dat deze niet de beveiliging hebben dat de gemaakte opname ook enkel op het opnemend toestel kan afgespeeld worden.

De VU+ gebruik ik min of meer enkel om FTA uitzendingen te bekijken. 

Ik heb een Loewe tv met DR+ functie en interne HDD. Met zo'n twee delta cams erin, kan ik de bewuste opnames ook afspelen op de Loewe tv in mijn slaapkamer. Systeem werkt reuze goed.

 

Nu heb ik ooit gelezen dat deze delta cams hun TN firmware gebaseerd is op de firmware en keys van hun allereerste HD digiboxen. Blijkbaar worden die eind maart op non-actief gezet. De kans is dus bijzonder groot dat die delta cams niet meer gaan werken.

Ik was dus op zoek naar een systeem om terug dingen op te nemen die ik eender waar in huis kan bekijken. Precies wegens bovenstaande reden weiger ik Telenet decoders in huis te zetten. Zij gaan niet bepalen wat ik met mijn apparatuur kan en hoe lang.

 

Als mijn vermoeden klopt, ga ik straks de versleutelde kanalen enkel nog maar kunnen decoderen met een CI+ module met de door jullie gesuggereerde beperkingen.

 

Maar wat met de publiciteit van de nieuwe Vu+jes? "Gelijktijdig decoderen van 2 CI+ streams"

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen insider wat die Delta CAMs betreft. Het blijft een kat en muisspel. De uitslag is op voorhand bekend (de kat wint uiteindelijk altijd). Met de VTi firmware van de VU+ modellen kun je 'achteraf' decoderen. Dus vermits je over voldoende vrije tuners beschikt kun je meerdere opnames blijven maken. Deze worden gedecodeerd zodra je de ontvanger in standby schakelt. Dit achteraf decoderen moet wel redelijk snel na de opname(s)  gemaakt zijn geactiveerd worden. De gebruikte ECM's zijn grofweg maar 48 uur geldig... Als de sleutels veranderd zijn is decoderen niet meer mogelijk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik eens bekijken wat dat achteraf decoderen kan toen. Tnx voor de tip in alle geval!

 

Niemand die weet hoe het bij de 4K vu+en zit?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vermoed, dat die menupunten zichtbaar worden wanneer je een passend CI module in de ontvanger steekt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, ik weet genoeg ivm de mogelijkheden. 

Even afwachten wat onze DeltaCams gaan doen deze lente en we zien dan wel verder... Een mens moet voorbereid zijn 😃

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Unicam Evo Deltacrypt Rev. 4.0 dood op Telenet? Einde van het mooie verhaal?😔 Want support moet je blijkbaar niet meer verwachten.

 

laatste update dateert van 12/2018. En versie 03/04/2014 was exclusief voor TN modules.

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...