Jump to content
Elske

vu plus algemeen Wanneer nieuwe model vu+

Recommended Posts

We willen een  nieuwe ontvanger halen de duo4k of de ultimo4k.

Weet iemand of er miss binnenkort opvolgers komen van deze types ontvangers? Want volgens ik heb gelezen is de ultimo4k al van 2017 en de duo4k vanaf 2018 uitgekomen.

Natuurlijk komen die er.. De markt vraagt en de techniek levert (op den duur).. Straks de Vu Duo 8K etc. Maar staar je niet blind.. Zelfs anno nu is er nauwelijks native 4K en ook geen échte 4K filmkanalen.. Tegen die tijd kost een 4K ontvanger €50 en kost een 8K de prijs van de 4K nu...

Ik zou zeker wachten op boxen met de nieuwe Broadcom BCM7218X chip. Deze heeft ondersteuning voor de AV1 video codec, de nieuwe standaard op het internet.

Mits je daar belang bij hebt, dan kun je wachten.

Voor de rest loop je achter zodra je een tuner gekocht hebt want morgen is er iets nieuws. Of anders overmorgen.

Dat was ook de insteek van mijn antwoord.. Consumenten electronica is de snelst dervende markt...

Onlangs vernomen van een rechtstreekse bron dat zij bezig zijn met nieuwe hardware. Dat zal dan, mits dat lukt, tijdens de komende ANGA getoond worden. En daarna is het afwachten wanneer dat voor het publiek beschikbaar komt. Details zijn niet genoemd.

Vijf jaar wachten is misschien wel de beste optie...🤔

16 uren geleden, John van Dreumel zei:

Onlangs vernomen van een rechtstreekse bron dat zij bezig zijn met nieuwe hardware. Dat zal dan, mits dat lukt, tijdens de komende ANGA getoond worden.

12-14 mei 2020.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By RaveMaus
      Zoals ik mijn vorig topic (Welkom VTI14...) al vermeldde, heb ik momenteel met mijn nieuwe VTI setup een probleem om de picons op mijn volledige OSD allemaal zichtbaar te krijgen.
      Hoever sta ik...

Mijn Picons haal ik van de site www.picons.eu. Op mijn vorige OpenATV installatie gebruikte ik precies dezelfde zenderlijst en picons als nu en die deden het telkens feilloos.
      Ik probeerde intussen zowat alle types picons die op die picons.eu te vinden zijn. Altijd en overal hetzelfde probleem: op het LCD4Linux schermpje zijn de picons bij elke zender zichtbaar, in de zenderlijst, EPG, taakbalk,... kortom het hele OSD van de ontvanger geeft er maar enkelen weer. Zelfs bij mijn openwebIF op de computer zijn ze allemaal zichtbaar.

Wat mij nu opgevallen is: alle bestandsnamen van de gedownloade picons beginnen met 1_0_1. 
      De SD kanalen die nog voorkomen in mijn lijst, beginnen ook telkens met 1_0_1 en laat nu net die het wel prima doen. De referentie van de HD kanalen begint telkens met 1_0_19 en die werken niet. Dat zijn natuurlijk 95% van mijn vaak gebruikte zenders.

Blijkbaar heeft het OSD van VTI daar problemen mee. De piconfolder van LCD4Linux verwijst naar precies dezelfde locatie als de piconfolder in VTI zelf: usr/share/enigma2/picon/, dus dat is OK.

Een gekende bug in VTI???

Bestaat er nu eventueel een picon lijst waar de HD picons wel met die 1_0_19 beginnen?

tnx
      Gert

• By Denisdaf
      VU+ Verschillende ontvangers.
      Open Pli er op. Ik wil graag de zenderlijst editten. Ttz, ik wil de zenders in de lijst een andere preselectie geven.
      Hoe doen we dat?

Bedankt en hopelijk is iedereen verder ok.

• By Mike34
      Mijn box draait op OpenPLi 6.2-release (2019-01-16-release-6.2). Werkt verder prima. Instellingen voor opname lijke allemaal goed te staan (vergeleken met een andere, wel werkende box). Ik neem op naar mijn Synology NAS. Mijn andere box doet dat prima en ik kan de opnames van die box wel afspelen op mijn Zero.

Op het moment dat ik via de Zero wat opneem krijg ik geen foutmelding en lijkt hij gewoon op te nemen.
      Wanneer ik later de opname terug wil kijken staat deze wel in mijn opnamelijst maar heeft hij 0 seconden opgenomen.

Heeft iemand een idee?
    • By Donkeyman
      Mijn Ultimo 4K geeft geen geluid meer bij weergave van streams. Via de gele toets heb ik geprobeerd om wat instellingen te testen, maar zonder resultaat. De Solo2 geeft wel geluid bij streams.
      Ik gebruik al jaren de kanalenlijst met grote tevredenheid van "Hans". Waar zit het probleem eventueel?
    • By Ambrus
      Hallo,

In mijn Vu+Duo zit een harde schijf die bijna vol raakt.
      Ik heb via usb een HD aangesloten die ik al eerder gebruikte op een andere Vu+Duo.
      Die schijf is goed te zien, ik kan de opnames van die schijf bekijken.
      Mijn vraag is: hoe kan ik bij nieuwe opnames aangeven welke HD gekozen wordt?

Groeten, Ambrus

• Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy