Ga naar inhoud


emails


21320

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op het internet staan talloze artikelen over Thunderbird. Zonder datum. Je zit nogal eens door oud nieuws te worstelen.

Hier https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/releases/ vond ik dan toch een release history.

"Interessant" (verontrustend) is dat het aantal bugs (de fixes althans) jaarlijks progressief stijgt.

Ik heb ze geteld: versie 52 had 47 fixes, versie 68 (2 jaar later) had 97 fixes. Een verdubbeling in 2 jaar tijd.

 

In het blog staat: Thunderbird 78 release, planned for summer 2020.  Statistisch zal je 'tkomend jaar 150 bugfixes moeten ondergaan.

 

Het is duidelijk dat de complexiteit ze boven het hoofd aan het groeien is.

Ik zou verwachten dat zo'n bejaard programma op zeker moment tot rust komt en oerstabiel is. Het tegendeel is blijkbaar het geval.

Ik heb het 3j geleden al gehad met die Thunderbird, en de motivitatie om er opnieuw aan te beginnen wordt, zachtgezegd, niet groter...

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Software blijft altijd in beweging en niet iedere bugfix is het gevolg van een fout eerder een update in de software door weer de zoveelste verandering in het algemeen.

 

Ik gebruik Thunderbird al heel erg lang met een hoop email adressen en Thunderbird draait hier continu en ik heb door de jaren heen vrijwel helemaal niets gemerkt aan fouten. Het crashed ook nooit kortom heb er nooit problemen mee gehad.

 

Mijn vrouw gebruikte tot 3 jaar geleden outlook en daarna Thunderbird maar ook die hoor ik nooit klagen. Het is dus allemaal niet zo slecht dat als je het nu zelf voorstelt. Maar het is dat het allemaal je eigen kueze is wat te gebruiken niemand kan jou verplichten iets te gebruiken wat je niet wilt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2020 om 13:37, Zunigkyk zei:

 

De problemen met Gmail leken opgelost, maar nog steeds worden mijn email-antwoorden niet opgeslagen.

 

Ik heb nu Bluemail gevonden. Voor Windows desktop is het volgens mij vers van de pers.

Dat lijkt bijna 1:1 vervanger voor Windows Mail.

Gmail werkt er veel beter mee, dat lijkt nu precies op de webversie. Zelfs de rekening van Tele2 krijg ik nu leesbaar.

@Zunigkyk

 

Bluemail lijkt me wel wat maar ik heb een vraagje : Kun je er ook Mailing-lists mee aanmaken ? Dwz een lijst met bestemmelingen naar wie je een mail in 1 ruk kunt sturen.

Dit mis ik eigenlijk wel in de Mail-app die met Windows10 meekomt en die ik ook gebruik tot nu toe.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Pluizebol zei:

@Zunigkyk

 

Bluemail lijkt me wel wat maar ik heb een vraagje : Kun je er ook Mailing-lists mee aanmaken ? Dwz een lijst met bestemmelingen naar wie je een mail in 1 ruk kunt sturen.

Dit mis ik eigenlijk wel in de Mail-app die met Windows10 meekomt en die ik ook gebruik tot nu toe.

In Mail kan het met deze truuc. Principe: Je creëert een nieuw contact, bv "familie" en die geef je de emailadressen van de familieleden.

 

 

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als dat met Mail kan dan vast ook met Bluemail.

 

Wat wel werkt bij mij is met webversie van Google contactpersonen een label "familie" aan te maken, welke ik aan de familieleden toeken. Vanuit de webversie kan ik nu alle "familie"leden in 1x aanspreken.

Ergens moeten die contacten in Windows gesynchroniseerd kunnen worden, maar dat heb ik (nog) niet voor elkaar. Maar ik heb de truuc ook (nog) niet uitgevoerd in Windows-contactpersonen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Zunigkyk zei:

In Mail kan het met deze truuc. Principe: Je creëert een nieuw contact, bv "familie" en die geef je de emailadressen van de familieleden.

 

 

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als dat met Mail kan dan vast ook met Bluemail.

 

Wat wel werkt bij mij is met webversie van Google contactpersonen een label "familie" aan te maken, welke ik aan de familieleden toeken. Vanuit de webversie kan ik nu alle "familie"leden in 1x aanspreken.

Ergens moeten die contacten in Windows gesynchroniseerd kunnen worden, maar dat heb ik (nog) niet voor elkaar. Maar ik heb de truuc ook (nog) niet uitgevoerd in Windows-contactpersonen.

 

Dat zal ik in het weekend eens uitproberen

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, wanderer zei:

in thunderbird kan dit....

Dat wil ik wel geloven.

https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-create-and-use-mailing-lists-thunderbird#w_via-the-address-book

Maar zie je de groepen ook terug in Googlecontacten (dus contacten gelabeld met de in Thunderbird gegeven groepsnaam)?

Volgens mij bestaan die groepen alleen binnen Thunderbird op je laptop/PC.

Als je dan met een ander device een groepsmail wilt versturen zou blijken dat gmail die groep niet kent.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2020 om 19:13, Zunigkyk zei:

Ik kan als Windowsgebruiker het Linux commentaar it is, to be kind about it, a bit clunky both in setting up and in operation onderschrijven. Ik heb er mijn begin met Windows10 (3 a 4 jaar terug) hopeloos mee zitten prutsen.

Thunderbird krijgt van mij geen 2e kans. Of het moet nu compleet anders zijn. Ik denk echter dat Thunderbird richting EOL sukkelt.

Er zijn nog 10tallen alternatieven boven Thunderbird voor mij.

Je kunt misschien meer kunstjes uithalen met Thunderbird, maar dat heb ik niet nodig. Of liever gezegd ik wil het niet omdat het er nodeloos complex van wordt.

 

 

@wanderer

Ik herinner me nu beter waardoor ik zo de buik vol had van Thunderbird.

Dat was door het gedoe met importeren van contacten. Je moest eerst uit diverse bronnen (die verschillende formaten hebben) een export file fabrieken en vervolgens imorteren in Thunderbird, die er prat op gaat een bijzonder (uitgebreid) contactenformaat te hebben.

1)Je hebt 2x problemen: data aanpassen voor Thunderbirdomgeving, en nog een keer als het van daar naar een ander platform/apparaat moet.

2) Ik had en heb helemaal geen zin om een gedetailleerde boekhouding aan te leggen van mijn contacten. Ik wil zo weinig mogelijk details.

3) Contacten zijn vooral van belang als je onderweg bent. Ik heb ze in mijn telefoon, navigatie en autoradio.

4) Provider-emailadressen binden je aan de provider.

De web-based oplossing van Google/Android was eigenlijk precies wat ik nodig had. (Had/heb wel aarzelingen omdat Google overal zijn neus in je privézaken steekt)

 

Soms wil je wél een degelijke onafhankelijke contactenlijst aanleggen/bijhouden, en dan moet je iets hebben wat met al die verschillende markt-varianten om kan gaan.

Dan ontkom je niet aan iets wat op je PC draait zoals Thunderbird, zoals bij bedrijven, verenigingen, familieregisters.

De prijs die je moet betalen is dat je serieus werk gaat hebben van een contactenboekhouding - niet mijn doel... Ik houd niet van boekhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...