Ga naar inhoud


emails


21320

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

5 minutes ago, Vogelzang said:

Penthe zei  Met een office pakket op windows geinstalleerd, werkt men veelal met outlook.

Hier ook. Zelfs met een oudje Office 2007. Geinstalleerd in Win7 en na update naar Win10 prima werkend met Word, Excel en Outlook.

Nee dat zei ik niet dat zei iemand anders, ik zei juist dat de mensen die ik ken Libre Office op hun computer installeren. Maar lees alle bovenstaande berichten nog maar eens rustig door.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Vogelzang zei:

Penthe zei  Met een office pakket op windows geinstalleerd, werkt men veelal met outlook.

Hier ook. Zelfs met een oudje Office 2007. Geinstalleerd in Win7 en na update naar Win10 prima werkend met Word, Excel en Outlook.

Ik zou maar snel upgraden naar Office 2013 of hoger. Office 2010 is end of life in oktober en 2007 heeft al helemaal geen ondersteuning meer en ook geen beveiligingsupdates.

Office 2007 werkt wel, maar het is niet meer verantwoord.

 

Thunderbird is eventueel een prima mailprogramma voor als je geen geld wilt uitgeven aan Outlook of het Officepakket van Microsoft.

In combinatie met OpenOffice kom je ook een heel eind.

 

Natuurlijk gebruiken we alleen legale software.

Niet dat ik zo'n heilge ben, maar ga eens rekenen wat een office pakket kost?

Laten we zeggen 200 euro: Ondersteuning voor ruim 10 jaar dat is dus 20 euro per jaar.

Gewoon kopen dus, dan heb je ook geen risico op KMS oplossingen die backdoor's openen op je pc.. Want dat doen ze!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was Mail van Windows10 ook van slag vanaf eind mei, dus  al 2 weken vóór de definitieve 2004 update.

Van de gekoppelde Gmail raakten verzonden berichten zoek, of kwamen restanten in verkeerde mappen, en er kwamen geen bijlages.

Op mijn laptop heb ik de accounts opnieuw gekoppeld.

Dat hielp niet.

Pas toen ik dat ook had gedaan op mijn Android telefoon was het probleem verholpen.

Opnieuw de accounts koppelen zou je dan dus op AL je apparaten moeten doen.

 

P.S.:

In principe staat bij mij Windows los van mijn telefoon. Ik hou die werelden zo veel mogelijk gescheiden.

Echter ze weten wel mijn nummer (daar hebben ze ooit een paar keer SMS naar gestuurd voor 2FA) en het merk/type.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, drz said:

Natuurlijk gebruiken we alleen legale software.

Niet dat ik zo'n heilge ben, maar ga eens rekenen wat een office pakket kost?

Laten we zeggen 200 euro: Ondersteuning voor ruim 10 jaar dat is dus 20 euro per jaar.

Gewoon kopen dus, dan heb je ook geen risico op KMS oplossingen die backdoor's openen op je pc.. Want dat doen ze!

En natuurlijk slaat Microsoft helemaal geen data van jou op :) Windows 10 zelf stuurt alles wat je ermee doet al naar Microsoft ook alle apps onder Windows 10 doen dat en ook alle software van Microsoft doet dat en dan moet je er nog voor betalen ook. Neuh gewoon Open Office of zelfs beter Libre Office erop. Als je er niet dagelijks continu mee werkt zijn de gratis varianten de beste keuze. Gewoon zo veel mogelijk freeware gebruiken van trusted sources dus coders die doormiddel van donaties etc. hun software schrijven waardoor extra troep niet nodig is. En als email software Thunderbird inplaats van de lekkende Windows 10 email app of Outlook.

 

Men is hier al zo op privacy dan moet je dit ook serieus meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke OS bouwer slaat data op! Google, wat trouwens een reclamebureau is, Apple en Microsoft.

Zelfs het energiebedrijf slaat gegevens op met hun Toon app!

 

Dat is allemaal niet zo erg, het gat er om wat zij met jouw data doen en Microsoft gaat er nog wel het minst slordig mee om.. tot het tegendeel is bewezen dan.

Maar dit is allemaal niet van belang.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Penthe

Ik heb de neiging te denken dat Windows juist heel goed in de gaten houd of mijn apparaten misschien in vreemde handen zijn geraakt...

Als ze dat vermoeden kan ik me voorstellen dat ze zaken laten "haperen" ipv heldere berichten te versturen naar misschien de verkeerde persoon.

Het zou wel fijn zijn als ze een elegantere manier van communiceren zouden vinden.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Zunigkyk said:

@Penthe

Ik heb de neiging te denken dat Windows juist heel goed in de gaten houd of mijn apparaten misschien in vreemde handen zijn geraakt...

Als ze dat vermoeden kan ik me voorstellen dat ze zaken laten "haperen" ipv heldere berichten te versturen naar misschien de verkeerde persoon.

Het zou wel fijn zijn als ze een elegantere manier van communiceren zouden vinden.

 

Het is zelfs zo erg dat er een nieuw soort jas over Windows 10 is gebouwd, Microsoft is daar uiteraard helemaal niet blij mee https://torrentfreak.com/removing-annoying-windows-10-features-is-a-dmca-violation-microsoft-says-200611/

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Vogelzang said:

Deze service heet ook Netwerk gebruikerservaring en telemetrie. Uitschakelen zou ongewenst doorbellen stoppen. Wie weet het ?

Gezocht naar Ninjutsu OS, ook via VPN in een scandinavisch land maar helaas.

KLopt omdat dit na de klacht van Microsoft offline is gehaald. Het OS stond hier https://yadi.sk/d/dw-dWm1QmSZe0A En nu vragen ze in een andere link om donaties(deze link mag ik hier niet plaatsen) om Ninjutsu OS te supporten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-6-2020 om 00:02, Penthe zei:

En als email software Thunderbird inplaats van de lekkende Windows 10 email app of Outlook.

Lekkende outlook waar heb je het over man?

Dat is gewoon onzin.

Ik heb op drie pC's windows 10 staan en de Office Screenshot_21.png.cd41f1a99c93fa5bd98493c8cf4293bf.png

 

via mijn windows account staat op elke pC met outlook / hotmail account altijd synchroon

 

daar is niks lek

 

en wat Thunderbird betreft, daar hebben we al vaker over geschreven als dat voor IMAP ingericht is en je hebt op meerdere pC's een account moet je heel verzichtig zijn met schuiven van map inhoud, anders ben je het namelijk kwijt en staat niets meer op de server behalve de headers

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tonskidutch said:

Lekkende outlook waar heb je het over man?

Dat is gewoon onzin.

Ik heb op drie pC's windows 10 staan en de Office Screenshot_21.png.cd41f1a99c93fa5bd98493c8cf4293bf.png

 

via mijn windows account staat op elke pC met outlook / hotmail account altijd synchroon

 

daar is niks lek

 

en wat Thunderbird betreft, daar hebben we al vaker over geschreven als dat voor IMAP ingericht is en je hebt op meerdere pC's een account moet je heel verzichtig zijn met schuiven van map inhoud, anders ben je het namelijk kwijt en staat niets meer op de server behalve de headers

Lees de PDF is door . Is wel een enorme lap tekst. Dit is uit een onderzoek uit 2017.

 

01_onderzoek_microsoft_windows_10_okt_2017.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees de inhoud en zie dat het over de telemetrie gegevens gaat en niet over OUTLOOK

dan moet je het anders brengen dan die quote die ik van jou weergaf boven

 

overigens office met outlook kost 68 euro voor 5 pC's thuis en wordt regelmatig ge-upgrade

dus je hoeft niet maar mag ook andere email clients kiezen die wel deugdelijk en stabiel werken

p.s. ook op je mobiel werkt die dan aan email verkeer van jou accounts

aangepast door Tonskidutch
t'je vergeten

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...