Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Om in dit onderwerp niet alles door elkaar te laten lopen is een eigen topic voor die storing een idee?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RicardoBelli zei:

1731939328_Screenshot_20200810-191514_SamsungInternet.thumb.jpg.4e020afeb96b1ecb966e0302aa7149c5.jpg

Screenshot_20200810-191712_Samsung Internet.jpg

De bovenste tabel is van de 800 en de onderste van de 700 

Oke een 800 serie heeft dus een iets grotere versterking maar bij 700 is de loss verbeterd? Ik heb een grote yagi antenne bij mij in de buurt op een dak gezien die leek wel naar Münster te wijzen met de rechter elementen naar Wesel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een log periodische antenne.

Ofwel een antenne met een grote bandbreedte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Tvoverair said:

Oke een 800 serie heeft dus een iets grotere versterking maar bij 700 is de loss verbeterd?

 

Waar zie jij de grotere versterking van de 800? De gegevens van kanalen 53 en 60 kun je buiten beschouwing laten want die bestaan niet meer. Het hangt er een beetje vanaf welke kanalen voor jouw situatie belangrijk zijn, maar op de lagere kanalen lijkt de 700 aanzienlijk beter te scoren.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Populaire antenne uit mijn jeugd, ik denk dat die al jaren niet meer te koop is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bovenste antenne  op de foto bij jouw in de buurt dat is de oude harkantenne  ,alleen mist hij een paar radialen  .  Ik weetniet zeker of vanuit Doetinchem  vroeger ook de steunzender  markelo werd gebruikt voor nederlend 1 2 en later 3 in het analoge tijperk kan ook zo zijn vanaf Arnhem   . .  Ken je die mensen niet ,anders had je kunnen vragen of hij deze nog gebruikt  .en zo voor jouw meer duidelijkheid  kwa richting en ontvangst  mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

Om in dit onderwerp niet alles door elkaar te laten lopen is een eigen topic voor die storing een idee?

 

Antennepraat is ook een geweldig onderwerp voor een eigen topic, anders ;)

Het Grote UHF antenne topic.

 

Maar, om constructief te zijn:

Je kunt er veel over kletsen, je moet wat proberen. Trial and error.

 

Koop een mooie antenne, experimenteer, werkt het niet, stuur terug en probeer iets anders. Totdat je merkt dat niets werkt, dan houdt het op.

Eventueel spreek je vooraf met de verkoper af dat je dit moet kunnen proberen.

 

TVoverAIR, wat ga je proberen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Populaire antenne uit mijn jeugd, ik denk dat die al jaren niet meer te koop is.

 

Hier het beroemde TV antenne handboek van de Muiderkring door A.J.Derksen
http://nvhrbiblio.nl/biblio/boek/Dirksen - Antenne-installaties.pdf


Eerste druk uitgegeven in 1965
Tweede druk uitgegeven in 1968

 

Ik heb het boek nog steeds liggen

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Orbit808 zei:

 

Antennepraat is ook een geweldig onderwerp voor een eigen topic, anders ;)

Het Grote UHF antenne topic.

 

Maar, om constructief te zijn:

Je kunt er veel over kletsen, je moet wat proberen. Trial and error.

 

Koop een mooie antenne, experimenteer, werkt het niet, stuur terug en probeer iets anders. Totdat je merkt dat niets werkt, dan houdt het op.

Eventueel spreek je vooraf met de verkoper af dat je dit moet kunnen proberen.

 

TVoverAIR, wat ga je proberen? :)

Met dit topic ben ik binnen een week een stuk meer te weten gekomen over DVB-T2.  Ook nu dat grote antennes soms uit het vorig tijdperk komen en niet perse bedoeld zijn om Duitse zenders binnen te krijgen😀  Het probleem bij mij nu nog is dat de prijsverschillen enorm zijn voor bijv een traix digi 6 15 euro tot 35 en dus vaak ook niet kan lezen welke serie het is 700 of 800.  Het lijkt voor elk antenne te lonen verschillende websites te bezoeken. Kans groot dat je 50% krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, Sprietje said:

 

Hier het beroemde TV antenne handboek van de Muiderkring door A.J.Derksen
http://nvhrbiblio.nl/biblio/boek/Dirksen - Antenne-installaties.pdf


Eerste druk uitgegeven in 1965
Tweede druk uitgegeven in 1968

 

Ik heb het boek nog steeds liggen

 

Ik ook, en zo te zien is het de eerste druk versie.

Er liggen trouwens nog wel meer boekjes van de Muiderkring.

Die zijn zo langzamerhand antiek aan het worden.

Maar wel leuk om nog eens door te bladeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, RicardoBelli said:

Wat vind jehiervan dan johnno ??

 

Ik heb de Digi 18 overwogen voordat ik de Digi 14 aankocht. Nadeel van de veel langere Digi 18 is dat je er op een zolder niet makkelijk mee de hoogte in kan. Ik denk dat ik voor buiten wel voor de Digi 18 was gegaan.

 

Inmiddels ben ik echter aan het experimenteren geslagen. Ik had nog wat 8mm aluminium buis liggen (van een eerder zelfbouwinitiatief) en middels een stukje hoeklijn heb ik een verlengstuk gemaakt met 4 extra directoren.

Ik heb het zo gemaakt dat het in een handomdraai kan worden toegevoegd of verwijderd. Ik heb dit nieuwe zelfbouwobject vandaag even getest op kanaal 39 (IJsselstein) en het blijkt de SNR op die frequentie toch met 1 tot 1.5 dB omhoog te krikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...