Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

In eerste instantie had onze overheid het plan om mensen met een medische indicatie met voorrang te vaccineren.

In een latere versie van de vaccinatiestrategie werd dit echter om welke reden dan ook geschrapt.

Dat will zeggen, het werd geschrapt voor de ouderen, maar niet voor de jongeren onder ons.

De groep 18-60 met medische indicatie wordt dan ook op dit moment met voorrang gevaccineerd.

De oudjes in diezelfde situatie zullen nog een paar maandjes moeten wachten, want het Pfizer vaccin is bijna op.

 

Ik bedoel maar te zeggen.........soms is de strategie niet zo verschrikkelijk makkelijk te volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is net als dat toiletpapier welk men wegens al die diarree verwoed ging hamsteren maart 2020. :grin:

En dan heeft een bepaalde groep niks. :frown:

 

Maar het maakt mij niets uit welk vaccin.....

Mensen klagen altijd en dat is een heel grote misser van de natuur. Daar doet een regering niks aan.

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brabantse ziekenhuizen liggen overhoop met de artsen-microbioloog van laboratorium Microvida. Deze artsen hebben contractueel recht op miljoenen extra voor het uitvoeren van coronatesten. Omdat hun ‘overwinsten’ volgens de ziekenhuizen in geen enkele verhouding staan tot hun inspanningen, willen de ziekenhuizen het geld – afkomstig uit publieke middelen – niet betalen. Arts en OMT-lid Jan Kluytmans behoort tot de veelverdieners.

 

Jan Kluytmans: ‘ik wil niet buitensporig verdienen aan de pandemie’

Kluytmans is lid van het Outbreak Management Team (OMT) en als zodanig regelmatig te gast in allerlei talkshows. Eind vorig jaar onthulde Follow the Money dat de Bredase arts in het OMT een belangenconflict heeft, zonder dat te hebben gemeld. Daartoe was hij wel verplicht, want het orgaan dient onafhankelijk te adviseren. Met andere woorden: als arts mag je dan niet ook aan je portemonnee kunnen denken. Maar binnen het OMT adviseerde Kluytmans over het testbeleid en sneltesten, waaraan zijn lab verdient, en dus hijzelf en zijn collega’s.

 

 

https://www.ftm.nl/artikelen/ziekenhuizen-artsen-cashen-corona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die geloven in covid-samenzwering-theorieën hebben vaker problemen met wetenschappelijk (logisch) denken, blijkens onderzoek.

 

https://www.psypost.org/2021/02/people-who-believe-covid-19-conspiracy-theories-tend-to-struggle-with-scientific-reasoning-study-finds-59801

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Mensen die geloven in covid-samenzwering-theorieën hebben vaker problemen met wetenschappelijk (logisch) denken, blijkens onderzoek.

 

https://www.psypost.org/2021/02/people-who-believe-covid-19-conspiracy-theories-tend-to-struggle-with-scientific-reasoning-study-finds-59801

En zijn ook vaak in politieke extremere middens te vinden en de reden hiervoor is omdat ze gemakkelijk beïnvloedbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch werd hun bijeenkomst van het overlegcomité uitgesteld naar vrijdag 5/3, wat zullen ze dan zeggen?

Ze stelden het een week uit nav de vele besmettingen die nog de ronde doen. Na een jaar bijna toch moeilijk te geloven dat er nog mensen zijn die voor de nodige besmettingen zorgen, en ik maar zo veel mogelijk thuisblijven en iedereen die ik persoonlijk ken is nog zo kern gezond als ik.

Hadden ze half oktober vorig jaar ook de stations gesloten samen met de cafés dan had het er nu wel helemaal anders uitgezien.

Het kan ook weer even goed begin juni zijn net zoals vorig jaar dat ze terug de cafés zullen laten open gaan.

Ik ben bijna vergeten wat een café voorstelt in de wereld en wat het te bieden heeft met al die corona.

Daar staat nu momenteel geen mens bij stil, dat dit voor mij het enige was om mijn sociale contacten te onderhouden en dat ik graag eens de mensen wil terugzien dat ik al sinds vorig jaar 19 oktober niet meer gezien heb of collega's die ik al sinds vorig jaar maart niet gezien heb.

Mooi leven. Een vrouw zoeken of van liefde genieten zal ook nog niet voor direct zijn.

Ik leef momenteel nog enkel voor mijn werk te kunnen doen, al dan niet thuis, als ik het juist heb.

En tv kijken, rustig in stilte op Eurosport, zonder op te nemen, want er is toch sport de klok rond.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, boudeman zei:

Corona-uitbraak onder kleuters

Gek toch, dat men die constatering al één maand geleden ook in België gedaan heeft. En hier in Nederland gaan we de kleuters weer bij elkaar zetten.

 

Als je het beleid EN het opvolgen van maatregels door de mensen over 10 jaar in de toekomst nog eens zult kunnen nabeschouwen moet je constateren dat er heel weinig besef en gezond verstand is. Maar ook dat we ons hebben laten leiden door onwetenden en blinde stuurlieden. 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...