Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Misschien omdat bij de toetreding tot de bedrijven die het Astra Zeneca vacin hebben ontwikkeld men miljoenen heeft ontvangen van de Britse overheid en dat daar ook waarschijnlijk andere voorwaarden aan gekoppeld waren?

Als jij geld en informatie krijgt om iets te ontwikkelen zou je geldschieter het dan ook goed vinden dat, ondanks dat deze je de mogelijkheid heeft geboden om dit voor elkaar te krijgen, je de spullen aan een ander gaat verkopen?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier in mijn omgeving nogal wat personen die bij hun eerste prik bijwerkingen hebben, zoals koorts, hoofdpijn en spierpijn. Het zijn vooral jongere personen die behoren tot het geneeskundig personeel.  Bij WZC bewoners weinig of geen bijwerkingen, wel bij personeel. Iemand hier een verklaring voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet al eerst een afspraak zien te kunnen maken.

Schoonmoeder kan ook haar prik halen, maar de prikpost in de buurt (goed 10 Km)  is overbezet of ze dan maar even naar Hardenberg wil rijden ( ruim 40 km verderop)

Ik snap zoiets niet, de GGD weet toch hoeveel brieven ze de deur uit doen en hoeveel mensen van een bepaalde leeftijd in een omgeving wonen?

Dan weten ze toch ook hoeveel capaciteit ze in een bepaalde regio nodig hebben.

Kijk voor de aardigheid eens waar allemaal priklocaties zijn opgezet?

Je zal toch maar in Friesland of Zeeland wonen. 🥴

Dan is de slogan van de overheid "blijf thuis", "maak geen onnodige reis" alleen laten ze je zelf wel stad en land afrijden voor een prik die binnen een minuut gezet is.

 

Verder de laatste tijd de coronakaart een beetje in de gaten gehouden?

1552288640_coronakaartfeb2021.thumb.jpg.84a11f56d06b9187cfd91b2a80a0f78e.jpg

 

Opvallend is dat de noordelijke provincies waar eerst bijna geen corona voorkwam nu steeds donkerder beginnen te kleuren.

Ik verwacht dat die volgende week nog donkerder gaan worden nu met de voorjaarsvakantie velen daar hun vakantie hebben doorgebracht.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Hier in mijn omgeving nogal wat personen die bij hun eerste prik bijwerkingen hebben, zoals koorts, hoofdpijn en spierpijn. Het zijn vooral jongere personen die behoren tot het geneeskundig personeel.  Bij WZC bewoners weinig of geen bijwerkingen, wel bij personeel. Iemand hier een verklaring voor?

Bijwerkingen hebben met veel dingen maar o.a. te maken met de mate waarin en de wijze waarop je afweer reageert. Bij oudere mensen  reageert de afweer vaak minder heftig. Dat kan het volledig verklaren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gerrit B zei:

Kijk voor de aardigheid eens waar allemaal priklocaties zijn opgezet?

 

ja ik denk al weken, hup bij het stemmen op 17 maart gelijk prikken kreng. Logistiek niet te lastig en iedereen die naar buiten gaat met bijwerkingen belemmert in ieder geval niet dat stembureau.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, minplus zei:

.................................. Bij oudere mensen  reageert de afweer vaak minder heftig. Dat kan het volledig verklaren.

Ja en nee.  Er zijn aanwijzingen dat bij ouderen het immuunsysteem "anders" reageert dan het jongere deel van de populatie. "Minder heftig" is niet goed van toepassing op diegenen die bezwijken aan Covid. Juist de vaak genoemde "heftige"  cytokinenstorm wordt in verband gebracht met een ontregelde afweer. Die weer gelinkt kan worden aan een langdurige status Diabetes type 2. Die diabetes kan weer gelinkt worden aan een langdurig verstoord metabolisme. (systematisch te veel eten en te weinig bewegen). Om dat het wel even duurt voordat je in het leven zo'n status hebt opgebouwd zie je dat de gevallen met problematiek oververtegenwoordigd zijn in de populatie ouderen.  Oud zijn is op zich niet echt een verhoogde Covid risicofactor. Tenminste niet voor ouderen zonder diabetes/metabool syndroom. Maar deze aandoening is sluipend en symptoom arm. Velen ouderen weten het niet eens.

 

Kan zo'n cytokinenstorm alleen maar optreden bij ouderen met diabetes? Dat niet. Het kan ook gebeuren bij jongere mensen die ogenschijnlijk zo gezond zijn als een vis. Maar dat zijn eerder de uitzonderingen die de regel bevestigen.

 

Omtrent spierpijn bij griep is op het internet een hoop zin, en helaas ook onzin, te vinden. In mijn beleving geeft dit artikel geeft wel goed weer waarom. Het is dus een teken dat lichaam aan het werk is om specifieke afweer op te bouwen. Algehele spierpijn waarnemen na een vaccinatie is dus eerder een goed dan een slecht teken. Waargenomen pijn op de injectieplaats staat hier helemaal los van.

aangepast door kwetal
stijl

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik juist nieuwsgierig naar want wat is te veel eten en wat is diabetes 2 en tot hoe ver gaat dat?

Ik heb zelf dus ook diabetes, moest eerst aan de pillen, later nog meer pillen en kreeg de boodschap mee van "als het net snel beter wordt moet je gaan spuiten"

Nou daar had ik dus geen zin in en ook niet in al die pillen.

Dus me eens goed ingelezen, mijn dieet compleet omgegooid en zoveel mogelijk suiker uit het dieet verbannen.

Gevolg dat ik nu zonder enige medicatie met mijn suiker nuchter en lange termijn onder de streefwaardes zit.

Bewegen doe ik altijd al vrij veel, natuurlijk is er ook wel eens een dag bankhangen bij maar ik heb een poos zo'n stappenteller gehad en dan zat ik vaak boven de 20.000 stappen per dag, even de honderden keren de trap/ladder op en neer per dag niet meegeteld (maar laat me niet 1000m hardlopen want dan ben ik achter de adem en heb ik 3 dagen spierpijn) .

Desondanks val ik volgens de medici nog steeds in de risicogroep.

Wat ik me dan afvraag; zit ik dan ergens onderaan de risicogroep, in het midden of maakt alles niets uit en sta je met diabetes 2 altijd strak bovenaan in de risicogroep?

Dat is nl. informatie die je nergens kunt vinden en met mijn vak waar je altijd in aanraking komt met andere mensen (en dus best makkelijk ook iets op kunt lopen) toch best handig om te weten.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Ik heb zelf dus ook diabetes, moest eerst aan de pillen, later nog meer pillen en kreeg de boodschap mee van "als het net snel beter wordt moet je gaan spuiten"

Dat is een vraag voor jouw huisarts. Daar moeten wij hier echt geen forum wijsheid over gaan geven.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gerrit B zei:

Gevolg dat ik nu zonder enige medicatie met mijn suiker nuchter en lange termijn onder de streefwaardes zit.

 

Dat is een mooi resultaat. Vermoedelijk had je geen diabetes maar een zogeheten metabool syndroom. Zoiets leidt bij een ongewijzigd beleid (dus geen dieet en sport) voor een hele grote groep tot diabetes. Een situatie die niet goed meer omkeerbaar is. Je hebt dan permanent medicijnen en/of insuline nodig.

 

Met risicogroep wordt waarschijnlijk bedoelt: "Risico op terugval en daarmee op termijn toch diabetes". Dat is een veel voorkomend euvel. Een mens is maar ook maar een mens en discipline betaalt zich niet direct uit. Behalve een wat vlakkere buik en keurige bloedwaarden. Daar moet je het mee doen, want je voelt op zich niets van zo'n metabool syndroom.

 

Bij een langdurige diabetes gaan diverse organen het steeds minder goed "doen". Waaronder het immuunsysteem. En ja, dan ben je wel vatbaarder voor een uit de hand lopende Covid infectie. Maar niet alleen Covid, er zijn zo veel complicaties bekend die een diabetes patiënt de das om kunnen doen.

 

N.B. Ik ben geen huisarts. Maar ik heb wel een academisch medische opleiding gehad. Ik kan redelijk goed medisch wetenschappelijke artikelen lezen zonder daarbij de kluts kwijt te raken. Metabool syndroom is daar bij een stokpaardje. Omdat ik er zelf ook mee te maken heb. Evenals de helft van mij generatiegenoten. (Ik ben 65).

 

Naar mijn idee kunnen veel "leken" zich vandaag de dag best wel een goed beeld vormen omtrent gezondheidsperikelen. Behalve dan complotdenkers en diegenen die gevoelig zijn voor de influisteringen van kwakzalvers. Daar is geen kruid tegen gewassen.

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bom ontploft bij een teststraat in Bovenkarspel.

Op een journaal praat een dame over kwajongensstreken. Wat een onbenul.

Dit zijn gewoon geschifte misdadigers die willen verhinderen dat Nederland weer snel veilig wordt en terug naar normaal kan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De horeca zou waarschijnlijk heropenen op zaterdag 1 mei 2021, dat zijn vanaf vandaag nog 8 weken te gaan, hopelijk gaat het de goede kant uit.

Meer staat hier te lezen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/05/versoepelingen-overlegcomite/

Dit nieuws voelt in ieder geval toch al wat positief aan, hopelijk kan ik dit jaar eens eind mei mijn verjaardag gaan vieren in mijn stamcafé.

Ik sta al te springen om te gaan, ik weet vast en zeker al wat ik zal doen op zaterdag 1 mei.

Timm1983

 

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...