Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Frans B zei:

Wat is nu het kostenverschil? De codering van de seca kaart is zoveel duurder? Er zijn heel veel klanten die met een ucas decoder van de locale markt kijken, met hun kaartje erin. Ik ken veel mensen, hier op kreta, die gewoon een kaart hebben, maar omdat hun CD kastje stuk is gegaan, ze een lokaal leverbare decoder hebben gekocht.

 

Ik vermoed dat de kosten gewoon hetzelfde blijven. Seca 3/mediaguard heeft nooit bestaan en was altijd al een getunneld nagra systeem.  Kijk maar op de kaarten staat Nagra.  Het enige wat ze gaan doen is de kaart vertellen dat die geen onbeveiligde antwoorden meer mag verstrekken.   

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben helemaal klaar met hun marketing. Vroeger, kreta, moesten wij hier een schotel van minimaal 1.80m hebben om het signaal van de astra 19,2 te ontvangen. Kosten zo'n 600€. Plus een Nokia 9200 en irdeto kaart. Daarna kwamen ze met de seca mediaguard decoder. Ook maar aangeschaft, toen zo'n 1000 gulden, met abo. Aantal kaartwissels gehad, en toen naar de ASTRA3 gegaan. Alles weer weggegooit. Schotel omgebouwd en met een HD decoder weer beeld. veel €€ natuurlijk. En nu dit weer. Veel alochtonen in nederland kunnen hun kanalen gewoon FTA ontvangen. NPO 1,2,3 zou ook zo moeten zijn. Ik ben hier ook alochtoon.... Maar nee.

aangepast door Frans B

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, de keuze om in Kreta te gaan wonen heb je zelf gemaakt. Daar kun je Canal Digitaal niet verantwoordelijk voor stellen. Kreta zit aan de grens van de Astra 1 en 3. Daar heb je een grote wok nodig en daarmee nog geen garantie… Van Irdeto naar Seca is alleen een verandering van box…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Frans B zei:

....Veel alochtonen in nederland kunnen hun kanalen gewoon FTA ontvangen. NPO 1,2,3 zou ook zo moeten zijn. Ik ben hier ook alochtoon.... Maar nee.

Veel buitenlanders kijken via de Hotbird naar hun eigen programma's.

Die zenders komen hier gewoon zeer sterk door.

 

Of veel buitenlanders een draaibare schotel hebben weet ik niet (ik heb bijna nooit een Stab gezien of een actuator bij mijn buitenlandse kennissen) die kennissen kijken bijna allemaal in SD.

Het is maar wat je gewend bent.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Frans B zei:

Ik ben helemaal klaar met hun marketing. Vroeger, kreta, moesten wij hier een schotel van minimaal 1.80m hebben om het signaal van de astra 19,2 te ontvangen. Kosten zo'n 600€. Plus een Nokia 9200 en irdeto kaart. Daarna kwamen ze met de seca mediaguard decoder. Ook maar aangeschaft, toen zo'n 1000 gulden, met abo. Aantal kaartwissels gehad, en toen naar de ASTRA3 gegaan. Alles weer weggegooit. Schotel omgebouwd en met een HD decoder weer beeld. veel €€ natuurlijk. En nu dit weer. Veel alochtonen in nederland kunnen hun kanalen gewoon FTA ontvangen. NPO 1,2,3 zou ook zo moeten zijn. Ik ben hier ook alochtoon.... Maar nee.

Zowel bij Proximus als bij Telenet is ook veel veranderd. Destijds 4 sd ontvangers van Telenet weggesmeten.

ook nog ouwe rommel staan van Proximus.

dus Canal digitaal is de enige niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Mimisiku zei:

Tsja, de keuze om in Kreta te gaan wonen heb je zelf gemaakt. Daar kun je Canal Digitaal niet verantwoordelijk voor stellen. Kreta zit aan de grens van de Astra 1 en 3. Daar heb je een grote wok nodig en daarmee nog geen garantie… Van Irdeto naar Seca is alleen een verandering van box…

Nee hoor. Allang niet meer. Gewoon met een 78cm schotel goed signaal. Maar iedere keer weer nieuwe decoders kopen is natuurlijk niet leuk.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frans B

BVN had gewoon de Hotbird niet moeten verlaten.

aangepast door D-box
Aangepast
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, 78cm is toch beduidend groter dan de 55/60 die je in NL nodig hebt…. Hobby kost geld.. Ik ben ook begonnen met analoog, daarna Pace 501, Nokia 9500, Nokia 9800 (zeperd), Humax 5400, Nokia 9302, Strong 8000H, SAB Ultimate HD,Dreambox 800, Dreambox 800se, Dreambox 8000 ga zo maar door…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Zowel bij Proximus als bij Telenet is ook veel veranderd. Destijds 4 sd ontvangers van Telenet weggesmeten.

ook nog ouwe rommel staan van Proximus.

dus Canal digitaal is de enige niet.

Ik kocht een Telenet HD box in 2010, en die is blijven werken tot in 2021 of zo.
De SD boxen hebben waarschijnlijk nog iets langer gewerkt, ik heb het niet bijgehouden.

Ze veranderen bijlange niet zo gauw van codering daar.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik zie op die witte module ook chip id en andere nummers staan.

Het zou me niet verbazen, dat ze de kaarten met unieke key's of zoiets kunnen koppelen aan elkaar.

nu kan je nog eenvoudig de kaart wisselen.

en ik kan kijken en 1 programma opnemen van de kabel, en die decodeert dan achteraf.

En waarom moet men nog kunnen opnemen??????

ze tonen zoveel dezelfde herhalingen, dat opnemen niet meer nodig is.

hier in België zouden ze dezelfde film 3 keer tonen in dezelfde week, maar een andere zender.

dus ja,........

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, sattv4iedereen zei:

En waarom moet men nog kunnen opnemen??????

ze tonen zoveel dezelfde herhalingen, dat opnemen niet meer nodig is.

hier in België zouden ze dezelfde film 3 keer tonen in dezelfde week, maar een andere zender.

dus ja,........

Daar kun je niet op rekenen, er is geen garantie dat hij ook effectief binnen de week herhaald wordt.

Documentaires worden ook veel minder herhaald dan films.

Ik neem nog altijd graag op, het geeft mij de vrijheid om het dan te bekijken wanneer ik het wil.
Bij VRT Max en andere gebeurt het vaak dat ik iets wil zien maar dat de periode waarin je het kunt bekijken al gepasseerd is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, sattv4iedereen zei:

En waarom moet men nog kunnen opnemen??????

ze tonen zoveel dezelfde herhalingen, dat opnemen niet meer nodig is.

hier in België zouden ze dezelfde film 3 keer tonen in dezelfde week, maar een andere zender.

dus ja,........


Veel succes met terugkijken. Sommige programma's worden helemaal niet herhaald.
Veel plezier met reclame kijken (want je kan niet doorspoelen).
En misschien wil ik wel eens iets bewaren, of opnemen om over een paar weken te kijken (als ik weg ben bijvoorbeeld).

En laten we het maar helemaal niet hebben over het terugkijken via apps e.d. van de providers. Als ik dat wel eens doe erger ik me daar weer mateloos aan hoe gebruikersonvriendelijk dat is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970: Mee eens, maar als we die optie om op te nemen kwijt raken door het verdwijnen van de Seca codering houdt het op.

 

Bij NLziet hoef je de reklame niet door te spoelen, want die zit er bij veel programma's niet eens meer in. Bij sommige programma's moet je inderdaad reklame kijken, maar niet veel. Geen idee wat dat precies bepaald, het is niet de zender. Je kunt elk programma zeker een week terugkijken, NPO zenders een jaar. En dat voor nog geen €9,- per maand. De kwaliteit is met 1080P50 op zo'n 8Mb/s uitstekend, beter zelfs dan HD van CanalDigitaal op satelliet.

 

Alleen de app van NLZiet rammelt op sommige (Android-) devices. Dat moeten ze echt oplossen. Maar gezien het lage maandbedrag vergeef ik ze veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb contact met CD gehad en ze zeggen nog van niets te weten. Intussen is mijn smartcard alweer automatisch tot en met 21 september up to date. Ik wacht lekker af en gaat het op zwart dan neem ik alleen nog maar de app af. Veel goedkoper inclusief ESPN. Dan kan ik altijd voor het terug kijken, omdat ik niet meer kan opnemen, een abootje bij NLZiet nemen. Daar zou je moeten kunnen terug kijken zonder gestoord te worden door, en van de reclames. Een Android box heb ik al besteld en die komt maandag binnen. Daarmee kan ik ook de hele wereld over en met regen of sneeuw geen storingen meer. Die had ik al heel weinig maar met echt noodweer was het signaal weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hun standaard antwoord. Ze weten hoegenaamd niets en verkondigen het ook niet. Als de dood dat je opzegt…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...