Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Ik heb altijd gewoon eigen kaarten gehad van diverse providers. Ik ga na de - eventuele - onmogelijkheid om de kaart te gebruiken zeker geen lijntje gebruiken. Dan gewoon maar geen beeld meer. Overigens geldt dit voor mij voor TVV….. Zelfde probleem..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden, FelixB zei:

 

Bij de term: "lijntje" krijg ik toch hele andere gedachte's 😉 

Ze zijn beide even slecht. Onthou dat maar! 😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je moet niks en je kan veel. De topic melding is nog geen feit maar beperkingen van de seca3 kaart merken we NU al.

Als je de voor en nadelen bekijkt van kaart in reader of die kaart in CI-Cam met een single fixed tuner zoals de Vu+ Zero4K mag je best wel even nadenken.

 

 

 

Misschien moet jij even nadenken, ook met een single fixed tuner kun je nog steeds meerdere zenders van de transponder tegelijk opnemen/kijken icm softcam, dat kan met een CI+ module niet echt.  

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat ik die boel heb opgezegd, continu veranderingen om de vrije apparatuur de nek om te draaien.

ze vergissen ze zich in 1 ding en dat is dat de jeugd niet meer live tv kijkt en alles via streaming doet.

Heb nog lang camping abbo gehad maar toen ik met de app van mijn eigen tv abbo thuis ook in he buitenland kan kijken de hele zooi de deur uit gekieperd, blij dat ik niets meer te maken heb met deze club. Router met simkaartje Google chromecast en we kunnen kijken. 
Blijf erbij dat de oorzaak is dat zenders betaald worden voor doorgifte via welk medium de grote oorzaak is van deze praktijken. De jeugd neemt straks de overhand dus is live tv straks gedoemd in te krimpen, moet wel iedereen voorzien zijn van internet en ziedaar de volgende melkkoeien…..

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Codx zei:

kun je nog steeds meerdere zenders van de transponder tegelijk opnemen/kijken icm softcam

@Codx dat weet ik en iedereen, waar gaat het topic over? Dat je geen softcam meer kan gebruiken!

Speculaas of speculeren was al vaker aan de orde in dit zelfde Topic.

 

9 minuten geleden, hugogertie zei:

moet wel iedereen voorzien zijn van internet en ziedaar de volgende melkkoeien…..

nou dat is al behoorlijk duur geworden hoor, dus volgende of tegenwoordige melkkoe?

 

 

 

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Net zoals de wegenbelasting niet alleen voor het wegennet gebruikt wordt.

Ik heb even een correctie uitgevoerd. Daarom heet het nu houderschapsbelasting

  • Bedankt 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, hugogertie zei:

Blij dat ik die boel heb opgezegd, continu veranderingen om de vrije apparatuur de nek om te draaien.

ze vergissen ze zich in 1 ding en dat is dat de jeugd niet meer live tv kijkt en alles via streaming doet.

Heb nog lang camping abbo gehad maar toen ik met de app van mijn eigen tv abbo thuis ook in he buitenland kan kijken de hele zooi de deur uit gekieperd, blij dat ik niets meer te maken heb met deze club. Router met simkaartje Google chromecast en we kunnen kijken. 
Blijf erbij dat de oorzaak is dat zenders betaald worden voor doorgifte via welk medium de grote oorzaak is van deze praktijken. De jeugd neemt straks de overhand dus is live tv straks gedoemd in te krimpen, moet wel iedereen voorzien zijn van internet en ziedaar de volgende melkkoeien…..

Mijn kameraad probeerde dat ook, maar er is nog niet overal 4G laat staan 5G. En onbeperkt mobiele data, bestaat bij mijn weten in België niet. Soms wel onbeperkt met een FUP, waar je na bvb 70 Gb op lage snelheid gaat. En reken ongeveer 8Gb/dag, ver kom je er niet mee.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via LTE 3G 4G of 5G zal de internetprovider een "databundel en dus ook een limiet" per telefoon abonnement geven.

Ik had iets dergelijks van Vodafone in Dresden en dat koste behoorlijk wat pegels en toch moest ik XXX GB bijkopen soms zelf 2 maal per maand.

 

Daarom is een vaste landlijn voor ethernet WAN/LAN (glasvezel-coax-koper) de beste oplossing, daar ken ik zelfs namelijk geen een provider die een limiet aan Data in GB voorschrijft. Dus kijken wat je wilt.

 

 

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Via LTE 3G 4G of 5G zal de internetprovider een "databundel en dus ook een limiet" per telefoon abonnement geven.

Ik had iets dergelijks van Vodafone in Dresden en dat koste behoorlijk wat pegels en toch moest ik XXX GB bijkopen soms zelf 2 maal per maand.

 

Daarom is een vaste landlijn voor ethernet WAN/LAN (glasvezel-coax-koper) de beste oplossing, daar ken ik zelfs namelijk geen een provider die een limiet aan Data in GB voorschrijft. Dus kijken wat je wilt.

 

 

 

In NL geen limiet, maar in België wel.

Telenet basic internet heeft een limiet van 150 GB per maand. (€33 per maand)

Wil je ongelimiteerd, dan betaal je €28 extra.

Voor mij de enige reden om de schotel nog aan de muur te laten hangen.

 

Ben Zeeteefje ook dankbaar voor de info, kon niet inschatten wat het data verbruik was als je TV zou kijken met een app.

Heb NL-Ziet paar keer overwogen maar om het GB verbruik dus (nog) niet overgestapt.

Zoals al vaker gezegd, vind ik de CD app onbetrouwbaar, traag en niet te vergelijken met sat ontvangst.
Op dit moment dus combi met de schotel en soms de app van CD.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nederbelgbij Telenet is er nog altijd een limiet, 3000GB per maand limiet bij het one abbo, wel in de piekuren van 17 uur tot 00.00 uur, na die uren geen limiet.

maar dat is iets duurder dan wat je vernoemt 😉

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Nederland is al vol dus verhuizen gaat niet werken ;)

 

Maar het ging over de kaart die niet meer "zou werken" in oscam op je enigma2 receiver.

 

En als het interactief deel en die specifieke IPTV zenders sowieso niet werkt op je enigma2 kist van het CanalDigitaal of TVVlaanderen abonnement kun je gewoon nadenken over alternatieven. De kosten afhankelijk van de Data limieten moeten dus wel mee gewogen worden.

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2023 om 10:36, Codx zei:

 

Ik zou helemaal niks ruilen...   want dat is exact wat ze willen, dat je domme dingen gaat doen.  Of je gebruikt een CI+ module voor je bestaande kaart of je neemt een lijntje. 

Een lijntje...

Van een klojo die de kaart in nagra mode kan opereren zeker.  (en het vertikt te delen).

Want ja er zijn €'s te beuren.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...