Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

Weet je wat ook is?Heel veel mensen willen een bepaald programma zien,en hebben er heel wat voor over.

Iedere tv aanbieder weet dat,en maakt er gretig (mis?) (ge)bruik van.

Want het zou me niet verbazen,dat Cd hun prijs per klant hoger zal maken,of de kosten die er nu bijkomen per klant voor o.a. winst,en weten toch dat de meesten uiteindelijk zal betalen.

We zijn nu aan bladzijde 15,en velen reageren,dat het gratis moet blijven via satelliet.maar menige zullen één of ander programma kijken op de NPO,en zal betalen,en binnen geen tijd,wordt er niet meer over gesproken,en zullen ze het normaal vinden.

Om een klein beetje off toppic te gaan,ga eens rond,en vraag aan 13 tot 25 jarigen en vraag eens of je de openbare omroep gratis kan ontvangen.De meesten zullen zeggen nee,je moet ervoor betalen.Dus zij weten van niks anders,en met die moeten ze voortdoen,want zij betalen gemakkelijk,terwijl wij iets ouder,weten dat er alternatieven zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Vroeger bood de kabel zelfs geld aan omroepen aan om toch alsjeblieft op hun netwerk beschikbaar te zijn... dat kabelbedrijven geldgeile wolven zijn is gebleken... je betaalt veel en krijgt erg weinig voor dat geld. 

 

Even wat rechtzetten.

De kabel betaald voor de uitzendrechten zodat ze de zenders op de kabel mogen zetten, die kosten moeten opgebracht worden en zijn dus verwerkt in het abonnement.

CanalDigitaal daarentegen kreeg tot 1 augustus een vergoeding om de publieke zender op de satelliet te zetten.

Na 1 augustus zijn de voorwaarden gelijk getrokken en krijgt CanalDigitaal geen vergoeding meer om de publieke zenders uit te zenden.

De voorwaarden van uitzenden zijn gelijk getrokken aan die van andere Tv providers.

En dat is een gezonde situatie, reclame maken dat je de goedkoopste bent is wel erg makkelijk als de één -kabel- moet betalen en de ander -satelliet- geld toe krijgt om een aantal zenders door te geven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoelde, Johan, is dat "vroeger", in de begintijden van kabeltv, de kabelbedrijven ook geld kregen om bepaalde omroepen op hun netwerk te verspreiden... net zoals dat het geval was met de nederlandse public service tot 1 augustus. Als ze eenmaal breed geaccepteerd waren (de kabelbedrijven), en een groot publiek bedienden, dan gingen ze geld vragen om een zender op te nemen.

De "rechten" en de kosten van infrastructuur maken uiteraard deel uit van de abonnementsprijs, dat heb ik nooit ontkend, al vind ik die situatie wel een beetje vreemd... maar het zal te maken hebben met het feit dat de programma's in een privé netwerk her-uitgezonden worden vermoed ik... een reden waarom de abo's van kabelbedrijven nu zó hoog geworden zijn dat het eigenlijk onredelijk geworden is, is dat de zenders nu ook allemaal  geld vragen ipv geld geven! Bovendien wil de hierarchie van die (intussen) grote, vaak multinationale bedrijven ook steeds meer geld zien, en dat betaalt de argeloze klant.

 

Maar als ik eerlijk ben interesseert het me niet of een concurrentie positie nu gezond is of niet... ik ben geen prediker van die grote bedrijven, ik praat voor mezelf, als individu.... en dan wil ik een lage prijs, en wil ik zo veel mogelijk zonder extra kosten kunnen zien.... ik betaal immers de verplichte belastingen, en dat is al meer dan ik zou willen. Dus om extra geld voor TV te gaan betalen is een beetje gek vind ik.

Ik begrijp dat iemand die belang heeft bij een bepaald bedrijf (of het nu CD is of een kabelbedrijf of digitenne of wie dan ook) gaat roepen dat een bepaalde situatie "oneerlijk" is.... maar dat een gewone burger dat gaat doen, zoals ik denk dat jij toch bent, Johan, dan vind ik het vreemd dat jij steun betuigt aan een situatie waarin je meer geld kwijt bent dan voorheen.

Maar goed, ik hoef waarschijnlijk niet alles te begrijpen... ik doe alleen zo weinig mogelijk  mee aan het betaalcirkus.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli: Maar als je je zou aanpassen, dan heb je een rijk TV aanbod, toch? En je poetst jouw Duits een beetje op. Mind you: jij spreekt Turks, Nederlands, en straks ook nog eens goed Duits....

 

 

Ik heb een rijk aanbod, Türksat, Astra 1 & 3, Hotbird, Eurobird en 7º oost en Nilesat.

 

Met alles wat ik over de jaren daar al gezien heb, komt NL er echt niet zo slecht vanaf, behalve dan de rommel van vooral RTL 4.

 

Buiten Nederlands, Duits, Engels en Frans, spreek ik nu ook Turks, laatste is nog aan verbetering toe.

Heb de eerste talen op school geleerd en heb daarna in die landen gewoond om het zo'n beetje te spreken zoals het hoort.

Bij de Turkse taal heb je al veel woorden steun, door import uit Het Frans:

Kuaför, garson, plaje, assansör, et cetera.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou krijgt RAI weer een sneer?

Heb niet echt de indruk dat die het qua programmering slechter doet dan TNT. In ieder geval onafhankelijker dan TNT, denk ik.

 

 

Je weet toch wat de RAI is, dit is de Italiaanse staats TV, bijna zo commercieel als RTL 4, en nieuws/duiding,

gebeurt zo dat je mee praat met de mening van de regering die daar zetelt. Dat heeft dus niks te maken met TNT.

Dit gebeurt tevens in Frankrijk en erg genoeg, ook hier in Turkije.

Er zijn hier maar 3 onafhankelijke zenders, waar onder Halk TV, (Volks TV) en hier zijn hier genoeg zenders, misschien wel 1000, van Meerdere TRT tot aan "dorps TV toe en heel veel via satelliet te ontvangen.

 

Om een voorbeeld te geven, ook hier zijn programma's voor de politieke partijen, net als op de NPO om 17.55 u. op NPO1.

Alleen krijgt hier één partij wel erg veel tijd, het was dit jaar meer dan 550 minuten en dat is de AK Partisi.

In de zelfde tijd kreeg de oppositie, bij elkaar, och arme 8 Min.!!. 

 

Dus NL hoeft zich niet te schamen voor de NPO.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volg jij dagelijks RAI News? Je stelling/(voor)oordeel klopt namelijk niet.

 

RAI is trouwens deels FTA. Zo zou Nederland het ook kunnen doen en BVN uitsparen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volg jij dagelijks RAI News? Je stelling/(voor)oordeel klopt namelijk niet.

 

RAI is trouwens deels FTA. Zo zou Nederland het ook kunnen doen en BVN uitsparen.

 

 

Ik heb het hier niet over RAI News, maar over RAI 1, 2 en 3 en daar is het nieuws wél gekleurd, hangt af welke partij aan de macht is.

 

Ja, ten dele FTA, maar RTL 4 rommel en films gedubd, dan kijk ik nog liever NPO voor €50.-- p.m.

 

Nederlanders zouden eens wat minder moeten klagen over een paar centen, jullie hebben het daar veel beter als in Duitsland (Harz IV) en België.

Om over andere landen in Europa, Roemenië/Bulgarije, maar niet te spreken.

 

Ben eens blij met wat je allemaal wél hebt.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier niet over RAI News, maar over RAI 1, 2 en 3 en daar is het nieuws wél gekleurd, hangt af welke partij aan de macht is.

 

Je praat echt onzin. Ze hebben alle dezelfde redactie.

 

Je brandt bijna alle publieke omroepen af behalve de Nederlandse. Het zou arrogant en niet ongevaarlijk zijn te beweren dat onze NPO de beste ter wereld is.

 

Wat Harz IV met de kwaliteit van de Duitse publieke omroep te maakt heeft, ontgaat mij. In mijn ogen is de Duitse omroep juist een van de beste in Europa. Zeker qua informatievoorziening behoren ze m.i. tot de top. En dat allemaal FTA. Een opener bestel als de Duitse vind je vrijwel nergens.      

 

De NPO daarentegen heeft zijn zaken nog lang niet op orde. Als ze dat wel hadden, zaten ze nu wellicht minder in geldnood.

(En de politieke kleur van de NPO staat al jaren ter discussie).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te rustig.

 

Wat Hartz IV met de kwaliteit van de Duitse publieke omroep te maakt heeft, ontgaat mij. In mijn ogen is de Duitse omroep juist een van de beste in Europa. Zeker qua informatievoorziening behoren ze m.i. tot de top. En dat allemaal FTA. Een opener bestel als de Duitse vind je vrijwel nergens.

 

Dat klopt. Maar dat heeft wel zijn prijs. Ieder huishouden in Duitsland betaalt principieel €17,98 per maand omroepbijdrage, het inkomen speelt daarbij geen enkele rol. De instantie - met 1290 werknemers! - die dat int (Gebühreneinzugszentrale, afgekort GEZ; sinds 2013 verbloemend Beitragsservice genaamd), heeft onbeperkte toegang tot het Duitse BRP en de databank van de Duitse RDW. De GEZ vergelijkt maandelijks de adresgegevens. Je moet ze bij verhuizing eigenlijk een adreswijziging sturen, maar dat is helemaal niet nodig. Uiterlijk twee maanden nadat je een verhuizing aan de gemeente hebt doorgegeven, heb je een brief van de GEZ in de bus waarin staat dat ze je adresgegevens hebben "geactualiseerd". Na uitschrijving bij de gemeente - bijv. bij emigratie - blijven ze natuurlijk gewoon innen, dan moet je ze een "afmelding" sturen om ervan af te komen.

 

Onder andere asielzoekers en huishoudens die op Hartz IV-ondersteuning zijn aangewezen kunnen een vrijstelling aanvragen, automatisch krijgen ze die niet.

 

Aanvulling:

Nog wat belangrijks vergeten. Doofstommen kunnen ook een vrijstelling aanvragen, bewijsstukken moeten worden overlegd. Maar die vrijstelling krijgen ze uitsluitend als ze alleen wonend zijn of het hele huishouden doofstom is.

aangepast door KvR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, KvR.... is het in Duitsland zo slecht nog niet. In ieder geval niet duurder dan in Nederland.zelfs niet als alleenstaande... in Nederland is het fors duurder als er meerdere mensen in een gezin officiele arbeid verrichten. vrijstelling kan je nooit krijgen, want je betaalt belasting...  en, in Nederland moet je dan nóg een keer betalen voor die public service, om ernaar te kijken. In Duitsland krijg je bovendien veel meer zenders met een (in mijn ogen) veel betere programmering.... Maar dat laatste is uiteraard weer subjectief.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, KvR.... is het in Duitsland zo slecht nog niet. In ieder geval niet duurder dan in Nederland.zelfs niet als alleenstaande... in Nederland is het fors duurder als er meerdere mensen in een gezin officiele arbeid verrichten. vrijstelling kan je nooit krijgen, want je betaalt belasting...  en, in Nederland moet je dan nóg een keer betalen voor die public service, om ernaar te kijken. In Duitsland krijg je bovendien veel meer zenders met een (in mijn ogen) veel betere programmering.... Maar dat laatste is uiteraard weer subjectief.

 

De manier waarop de GEZ te werk gaat, vindt het publiek in Duitsland nogal aanstootgevend vanwege de wijze waarop persoonsgegevens wordt verkregen. Dat men in Duitsland financieel met een omroepbijdrage meestal beter af is dan elders in Europa is nauwelijks bekend.

 

De Nederlandse overheid krijgt het natuurlijk weer voor elkaar om haar burgers voor publieke tv maximaal te laten betalen. In Zwitserland is dat veel beter geregeld. Daar betaal je omroepbijdrage en voor een eenmalig bedrag van 60 Franken krijg een smartcard voor de publieke zenders op 13° oost. Zwitsers buiten Zwitserland (zgn. Auslandschweizer) kunnen de kaart ook krijgen, betalen ook eenmalig 60 Franken en daarnaast jaarlijks 120 Franken. Een spotprijs als je bedenkt dat de omroepbijdrage in Zwitserland voor radio en tv 462 Franken bedraagt. Dat is omgerekend 380 euro!

aangepast door KvR
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Waar heb je dat vandaan, dat ze rampenzender zijn?

 

NOS Teletekst bericht:

 

Minister Opstelten wil een onderzoek naar de back-up van NPO 1 als rampenzender.

 

Dus toch rampenzender.

Daar was hier twijfel over.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, maar wel via DVB-T.

Het mag natuurlijk niet teveel kosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar wel via DVB-T.

Dat is toch niet overal in Nederland eenvoudig te ontvangen?

 

Terwijl veel mensen enkel kijken via de kabel.

Als je dat abonnement opzegt ben je denk ik ook NPO 1 (en je regionale zender) kwijt. Niet overal kun je kijken als je snel een binnenantenne neerzet, zelfs als er standaard een DVB-T tuner in je tv zit.

 

Zodat er mijns inziens een argument blijft voor het inzetten van een fta satelliettransponder voor de NPO.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zodat er mijns inziens een argument blijft voor het inzetten van een fta satelliettransponder voor de NPO.

De functie van rampenzender zou BVN dus nu ook al kunnen vervullen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...