Ga naar inhoud


VRT en VTM : compensatie voor digicorder


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Er is veel ongenoegen bij de twee grote spelers in Vlaanderen : zowel VTM als VRT beweren inkomsten te verliezen door het uitgesteld kijken , wat met de intrede van de digicorder ( Telenet) meer en meer gebeurt , en bijgevolg wordt alle reclame doorgespoeld .

Alhoewel VRT een publieke zender is , gefinanciert door de overheid en dus in principe reclamevrij , zien ook zij de inkomsten dalen van hun "sponsors" .

VTM had zich hierover al eerder beklaagd en beiden vinden dat Telenet ( lees : de klanten ) een vergoeding dient te betalen voor dit verlies .

Zij hebben hierover een onderhoud met de bevoegde minister ( i.c. Lieten ) en ik vrees het ergste ;

Wil elke Vlaming nu eens uit zijn kot komen en heel hard roepen :

Blijf met je poten van de digicorder en van onze portefeuille .

En voor de VRT nog dit : als jullie al je populaire programma's om de haverklap herhalen , hoe wil je dan dat er nog iemand wil betalen voor jullie dienst als "Net Gemist / Ooit Gemist " , want daar wringt het natuurlijk ook : die extra diensten brengen jullie geen euro in kas .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


De volgende stap:

 

Aangezien het merendeel der kijkers over een 16/9 scherm beschikt, is dit ideaal het scherm in twee te delen, links het programma, rechts de publiciteit... en geregeld eens de helften kwa inhoud omwisselen... met daarbij ook nog eens het disablen van de afstandsbediening tijdens de reklame...

Dit staat ons te wachten met de CI+ interface en ev de M7 ontvangers...

 

Het kan niet genoeg geschreven/gezegd worden KOOP EEN VRIJE ONTVANGER, een open systeem dus!!!

De gevolgen zouden te groot kunnen zijn eens er een grote meerderheid is.

En kan je er de gecodeerde zenders niet mee ontvangen, geen probleem, laat de gecodeerde voor wat ze zijn en zeg ev uw abo op!

Dit is de enige manier om geen rommel door de strot geduwd te krijgen waar we later mee opgeschept zitten!

Eens de inkomsten van de zenders onder druk komen te staan gaan de providers volgen en zit de gebruiker met de "gebakken peren"!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit en vele soortgelijke voorbeelden van hoe kan ik de consumente nog verder beknotten, ongewild aan mij verbinden, het privatiseren van NUT's voorzieningen etc zijn voorbeelden van hoe de hebzucht en zakkenvullerij onder het Neo-liberalisme tot kunst zijn verheven. Het erge is als je er niet aan mee wil doen, je voor dom wordt versleten. Maar door dit handelen ligt onze wereld op z'n gat, gaan de banken failliet, de belastingbetaler betaald de rekeningen voor het feest heren en dames managers gaan vrolijk verder feesten en de belasting betaler is niet welkom op het feest. Dus Belgen en Hollanders wordt wakker en schreeuw het van de daken dat u het beu en zat zijt en niet gelijk aan makke lammeren u naar het slagthuis laat leiden en u in uw lijden zegt ach het kan altijd slechter dus houdt u stil want wie weet wat er dan gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nogal straf ook, dat wij moeten gaan betalen om reklame te kijken. Mensen die een abbo nemen, doen dat voor de uitzendingen, niet voor de reklame.

Er worden ons langs alle kanten extra bakskes opgedrongen, waarbij ze met energiezuinigheid een lachertje nemen. En dat terwijl wij meer belastingen mogen gaan betalen voor de rijken hun zonnepanelen, zodat hun vijverpompen rustig dag en nacht kunnen draaien.

Waarom zorgen die zenders zelf niet dat hun uitzendingen tot bij ons geraken? Op een betaalbare, milieuvriendelijke en gemakkelijke manier.... waarom moet zelfs de ether in handen geraken van prive bloedzuigers? Waarom huren ze niet zelf een stukske van een sateliet af? En laten ze ons gratis kijken, en laten ze degene alles betalen die reklame wil maken?

Waarom moeten wij in godsnaam betalen om reklame te kijken?

Tlijkt me anders wel een mooie deal : wij kijken gratis en slikken er reklame voor... maar gaan betalen voor reklame te zien, is voor zotten...

Waarom zenden die zenders nog niet uit via iptv? Is er een probleem? Of is dat te gemakkelijk? Als ze via iptv uitzenden zal ik mijn bandbreedte wel betalen als ze die betaalbaar houden. Dan moet ik ook niet gaan betalen voor zenders waar ik toch niet naar kijk....

Ahja, gans die tv markt is misvormt, en de grote schuldigen eraan zijn de zenders zelf. Beetje vooruitstrevend zijn ze nooit geweest.... de kat uit de boom zien, en nu ze eruit is gaan ze klagen.

aangepast door bambipower
Link naar reactie
Delen op andere sites

nogal straf ook, dat wij moeten gaan betalen om reklame te kijken. Mensen die een abbo nemen, doen dat voor de uitzendingen, niet voor de reklame.

Er worden ons langs alle kanten extra bakskes opgedrongen, waarbij ze met energiezuinigheid een lachertje nemen. En dat terwijl wij meer belastingen mogen gaan betalen voor de rijken hun zonnepanelen, zodat hun vijverpompen rustig dag en nacht kunnen draaien.

Waarom zorgen die zenders zelf niet dat hun uitzendingen tot bij ons geraken? Op een betaalbare, milieuvriendelijke en gemakkelijke manier.... waarom moet zelfs de ether in handen geraken van prive bloedzuigers? Waarom huren ze niet zelf een stukske van een sateliet af? En laten ze ons gratis kijken, en laten ze degene alles betalen die reklame wil maken?

Waarom moeten wij in godsnaam betalen om reklame te kijken?

Tlijkt me anders wel een mooie deal : wij kijken gratis en slikken er reklame voor... maar gaan betalen voor reklame te zien, is voor zotten...

Waarom zenden die zenders nog niet uit via iptv? Is er een probleem? Of is dat te gemakkelijk? Als ze via iptv uitzenden zal ik mijn bandbreedte wel betalen als ze die betaalbaar houden. Dan moet ik ook niet gaan betalen voor zenders waar ik toch niet naar kijk....

Ahja, gans die tv markt is misvormt, en de grote schuldigen eraan zijn de zenders zelf. Beetje vooruitstrevend zijn ze nooit geweest.... de kat uit de boom zien, en nu ze eruit is gaan ze klagen.

Wat een idiote opmerking is dit: de rijken hun zonnepanelen, ik heb zonnepanelen en ben echt niet rijk hoor, simpelweg een investering.

Gratis kijken zeg je? TV is nog altijd een luxeproduct waar voor betaald moet worden, sommige denken dat dit onderhand een recht is.

Dat de zenders klagen over hun reclame-inkomsten was te verwachten, ik ben echter vrij zeker dat het nog lang niet zover zal komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht dit ooit komen,dat er betaald moet worden voor opname,dan zullen ze zelf de dupe zijn.als men reclame doordraait,ziet men wel nog flarden ervan.als men de ab blokkeert tijdens de reclame,dan verdwijnen de commerciëlen direct achter kinderslot,dan zijn ze niet meer zichtbaar,en kunnen ze dan niet meer mijn ab tijdelijk onbruikbaar maken :D

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk eerder dat we de buitenlandse toer zullen opgaan, zoals in Indië of Turkije :

- geen break bumpers zodat ge de overgang niet meer ziet tussen programma en reklame, veel kortere reklameblokken maar veel meer onderbrekingen

- een zak rijst op het bureel van de nieuwslezer die er tijdens de uitzending een paar keer melding maakt van de kookkwaliteiten van die rijst

- reklamebanners boven/onder/links/rechts van het beeld tijdens de uitzendingen

probeer dan nog maar eens door te spoelen !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer deze manier van tv kijken wordt ingevoerd haak ik af. Dan ga ik liever een film on demand bestellen en kan ik kijken wanneer het mij uitkomt. In de jaren 90 moest een commerciele omroep in Nederland betalen om op de sat te komen en vond de distributie ook naar de kopstations v/ kabelboer via dezelfde satteliet en was het gratis om deze te kunnen ontvangen wanneer je een smartkaart had aangeschaft met een ontvanger. Nu de commerciëlen zo groot zijn geworden en alles via glas loopt moet ik betalen om naar reclame te kijken, waar zijn we eigenlijk met zijn alle mee bezig dat vraag ik me de laatste tijd steeds meer af.... Ik heb echt het idee dat we doorgerdraait worden door een stelletje Investeerders die alleen maar aan hun eigen rendement denken en niet meer aan het publiek.

Wanneer iedereen zegt tot hier en niet verder is het zo afgelopen en vallen er zooi zenders om en zal het aantal netten worden beperkt. Helaas doen we er met z'n allen aan mee en ik ook :crazy: om die bende te kunnen ontvangen, alleen kijk ik steeds meer live naar de publiekenomroepen en steeds minder live naar de commerciëlen vanwege de reclame's die je nog kunt wegspammen, ik erger me nu al als ik die kop van een ??? weer rechts of links in beeld krijg om een of ander programma aan te kondigen wat me echt niets interesseert :cry: .

Ik denk dat zenders die programma's uitzenden zonder reclame onderbrekingen dat ik daar wel een abbo op zal pakken maar dan moet je wel een keuze kunnen maken welke zender je wel wilt en welke niet, dan mag die andere rommel gewoon hier de deur uit maar zover is het nog lang niet.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn de programma's al aan het aanpassen, zodat de reclame onderbrekingen extra inkomsten zijn.

 

Kijk maar naar de nieuwe serie op VTM met die advocate.

Ze heeft haar zogezecht bureel ingericht in een shopping center, met op de achtergrond reclame voor een broodjeszaak, een elctrozaak

en nog een paar kleinere adverteerders.

 

Ook al die zogezegde renovatie programma's zijn er enkel voor de reclame.

 

Allemaal goedkope programma's die er enkel zijn om reclame te maken die niet doorgespoeld wordt.

 

Trouwens als er bij het begin van een programma, onder in beeld "PP" verschijnt ,

dan wil dat zeggen dat er reclame getoond wordt in dat programma.

 

Je moet eens zien hoeveel programma's er zo al zijn.

 

Maar dat het in de toekomst onmogelijk gaat worden om reclame door te spoelen bij een opgenomen programma,

dat gaat nog maar een paar jaar duren.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn de programma's al aan het aanpassen, zodat de reclame onderbrekingen extra inkomsten zijn.

 

Kijk maar naar de nieuwe serie op VTM met die advocate.

Ze heeft haar zogezecht bureel ingericht in een shopping center, met op de achtergrond reclame voor een broodjeszaak, een elctrozaak

en nog een paar kleinere adverteerders.

 

Ook al die zogezegde renovatie programma's zijn er enkel voor de reclame.

 

Allemaal goedkope programma's die er enkel zijn om reclame te maken die niet doorgespoeld wordt.

 

Trouwens als er bij het begin van een programma, onder in beeld "PP" verschijnt ,

dan wil dat zeggen dat er reclame getoond wordt in dat programma.

 

Je moet eens zien hoeveel programma's er zo al zijn.

 

Maar dat het in de toekomst onmogelijk gaat worden om reclame door te spoelen bij een opgenomen programma,

dat gaat nog maar een paar jaar duren.

 

mvg

ik kan ook nog een paar programma's opnoemen die in mijn ogen gebruikt worden voor extra inkomsten.

bvb de tientallen kookprogramma's van kok tot bakker etc.eens gelezen in de krant,dat door die programma's meer verkocht wordt om te koken.ook in het programma wie trouwt mijn zoon,zal hoogstwaarschijnlijk wel PP zijn.

dan zijn er nog de talloze dingen die verkocht worden.serie's op dvd's,boeken etc.

hopelijk doen ze niet zoals bij wielrennen,dat is het programma in een klein venster,en in een groot venster de reclame.

al vraag ik mij dan wel af,hoe ze het zullen oplossen in de klank?bij wielrennen kan je een paar minuten de commentaar missen.bij een ander programma moeilijk.

er is lang sprake van,van die compensatie,maar ik durf niet te beweren dat het niet komt.als zij daardoor wijzigingen doen in het contract,heb ik het recht zonder schadevergoeding op te zeggen,en zal ik dit recht dan ook gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn de programma's al aan het aanpassen, zodat de reclame onderbrekingen extra inkomsten zijn.

 

Kijk maar naar de nieuwe serie op VTM met die advocate.

Ze heeft haar zogezecht bureel ingericht in een shopping center, met op de achtergrond reclame voor een broodjeszaak, een elctrozaak

en nog een paar kleinere adverteerders.

Dat noemen ze product placement. Vlak na de onderbreking door de "echte" reclame moet je eens rechts beneden in de hoek kijken, daar verschijnt enkele seconden een logo met PP in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heb ik niet zoeen probleem met het zichtbaar maken van prudukten in het programma zelf. In Zweden wordt aan het begin van een programma gezegd "Det här programmet innehåller produktplacering"... en dan komt de Lexus of Volvo van de hoofdpersoon wat meer en prominenter in beeld... of de snackjes die voor de tv gegeten worden zie je beter.... maar wat maakt dat uit, als ze daar geld mee verdienen is het prima, zolang er maar niet te veel echt onderbroken wordt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...