Ga naar inhoud


Sombere vooruitzichten voor Digitenne


Sprietje

Aanbevolen berichten

Het DVB-T tv-product Digitenne van KPN heeft in een jaar tijd een abonneeverlies van twaalf procent geleden. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van KPN.


KPN heeft de verplichting om tot 1 februari 2017 Digitenne als digitale tv via de ether te blijven aanbieden. Daarna komt de uitzendvergunning voor DVB-T opnieuw op de markt. Om Digitenne aantrekkelijker te maken, moet KPN Digitenne naar de nieuwe uitzendtechniek DVB-T2 opwaarderen. Dit brengt echter hoge kosten met zich mee.


Lees verder in Totaal TV:
http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/13373/abonneeverlies-digitenne-twaalf-procent.html

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, wie wil er zo veel geld betalen voor een pakket waar niet eens een duits programma inzit... ik vind het erg duur als ik naar de inhoud van het pakket kijk en ook naar de beeldkwaliteit kijk.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Gezien de meesten steeds grotere tv's kopen, wordt steeds beter zichtbaar hoe slecht de kwaliteit is. Ik heb het nog wel eens vergeleken met satelliet door gebruik te maken van een dvb-t ubs tuner op m'n et 9000. Dat was om te janken zo slecht.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel benieuwd wat er na 1 febr. 2017 gaat gebeuren met digitenne. Als KPN er geen brood in ziet om nog zoveel kosten te maken om naar het nieuwe systeem DVB-T2 te gaan, kan het wel eens het einde van Digitenne zijn. Natuurlijk kan er een andere partij verder gaan met Digitenne maar als de exploitatiekosten veel hoger zijn dan de opbrengsten uit abonnementen, vraag ik me af of daar iemand voor te vinden is. Nu zou je kunnen zeggen dat Ned. 1, 2 en 3 gewoon doorgegeven moeten worden, maar als de regering er geen zin in heeft daarvoor flink in de buidel te tasten, ben ik toch benieuwd wat er gaat gebeuren.


In ieder geval zijn het geen slechte vooruitzichten voor CanalDigitaal want als je straks op de camping geen TV meer kunt ontvangen via Digitenne, dan is de schotel een goed alternatief. De kans lijkt me klein dat je op campings een dusdanig hoge internetsnelheid hebt, dat je daarmee fijn TV kan bekijken.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik interessant zou vinden is, hoeveel klanten in die 12% zitten die opgezegd hebben vanwege de laatste prijsverhoging.

 

@ Cheapwatcher: tov van het sd aanbod van CD is de kwaliteit helemaal niet zo slecht hoor.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne klanten krijgen een mooi aanbod om over te stappen naar Interactive tv van KPN.

Een win win situatie dus voor KPN want veel Digitenne klanten maken hier gebruik van.

Daarnaast raakt de kabel ook veel klanten kwijt aan Interactieve TV van KPN.

 

Voor CanalDigitaal valt hier weinig klanten te scoren, de schotel antenne installeren en de afbreuk

die de schotel aan het aanzicht van de woning geeft is de meest belangrijke reden voor veel TV kijkers

in Nederland om een keuze voor TV via internet te maken. KPN installeert het en in huis zijn geen kabels nodig. 

Alleen een stopcontact voor de TV, dat is dan nog wel nodig .. erg simpel dus en dat is wat de klant wil.

 

Na 2017 zie ik Digitenne verdwijnen bij KPN of de staat moet gaan betalen voor de PO zenders, net als bij CanalDigitaal nu.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan45

 

Ik denk dat de Nederlandse regering in 2017 zal zeggen, je kunt de PO zenders via de schotel bekijken en we hebben geen zin om ook nog eens extra kosten te maken om Digitenne in de lucht te houden. Ik denk dan toch dat er voor die tienduizenden campinggasten in de zomer vaak voor de schotel gekozen gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje

 

De staat wil geen kosten meer maken voor de PO, die kosten worden afgebouwd.

De ene bezuiniging van 200 miljoen is nog niet volbracht of de volgende bezuiniging vaan 100 miljoen wordt al weer aangekondigd.

In dit tempo is de staat in 2017 van de tv kosten af en kan de TV kijker het zelf gaan uitzoeken en te biecht gaan bij de commerciële

partijen die luid juichend staan te wachten en hiervoor aan het lobbyen zijn in Den Haag.

 

Of CanalDigitaal aan dit commerciële geweld kan meedoen valt te betwijfelen, het is niet voor niets dat zij zich meer en meer

van de distributie via satelliet afwenden. Het oude  businessplan van CanalDigitaal staat op de tocht en voldoet op termijn niet meer.

 

De schotel op de camping is een gepasseerd station, dat willen de eigenaren/beheerders/verenigingen en camping gebruikers met vaste staanplaats niet meer.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45,

enkel stroom en hoe komt het IP verkeer dan binnen?

gaan ze DLAN gebruiken intern?

 

Inderdaad, wel bijna off topic maar dit gaat via het stroomnet. 

Daarnaast kan je dan nog draadloos TV kijken op je PC, Laptop, Smartfone of Tablet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-T zal in Nederland niet uit de lucht getrokken kunnen worden, de regering is namelijk verplicht de publieke omroepen, zowel landelijk als provinciaal / regionaal van informatie moet kunnen worden voorzien, daarbij zijn vooral de provinciale / regionale zenders ook rampzenders, het mag simpel gezegd dus niet i.v.m. dat er iedereen daar belasting over betaald.

 

DVB-T2 is inderdaad de opvolger, ik dacht ergens gelezen te hebben dat er al contracten voor getekend zijn, maar dat die stap nog te ver weg is.

 

KPN zit niet meer op DVB-T te wachten, want IPTV levert ze meer geld op en is hun eigendom.

 

Hoewel eerst de commerciële televisie omroepen er geen brood in zagen om via de ether uit te zenden, is dat met radio een verplichting geworden om naast de analoge ether ook DAB+ hun signaal door te geven wat vrij en volgens mij landelijk te ontvangen is via de nieuwe digitale tuners, want anders was het met ze afgelopen.

 

Ik denk dat als DVB-T2 vrij in de ether meer geld in het laatje brengt bij de regering, maar ook dat dit voor de commerciële televisie zenders interresant kan worden i.v.m. dat DVB-T2 een veel betere kwaliteit kan leveren. De tijd zal het leren, maar je hebt ook nog "Broadcast Parners" die mogelijk het één en ander aan deals wilt aangaan, de buitenlandse zenders zal je op dat moment wel moeten wegdenken, want dan kom je in het auteursrechten gebied die daar niet voor willen betalen. Echter kunnen er dan meer Nederlands gerichte zenders die niet via de satelliet willen uitzenden hun uitzendingen starten, zo heeft elk nadeel ook zo z'n voordeel.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ITV van KPN en ben daar uiterst tevreden over, maar ik heb voor de kamers van mijn twee kinderen wel digitenne nodig, daarbij nu gratis vanwege ITV maar als het zou verdwijnen heb ik een probleem.....

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...