Ga naar inhoud


Politie arresteert bij invallen 7 personen wegens runnen cardsharing-netwerk


Greatone

Aanbevolen berichten

Vier mannen en drie vrouwen zijn opgepakt omdat ze abonnementen en apparatuur voor het illegaal bekijken van digitale tv-zenders hebben verkocht. vandaag deed de politie invallen in de woningen van vijf verdachten, die meteen zijn aangehouden. Twee vrouwen zijn al eerder gearresteerd.

Twee Nederlandse providers deden aangifte van vermoedelijke card sharing fraude, zoals deze vorm van telecommunicatiefraude heet. Ook de leverancier van versleutelingstechnieken die gebruikt worden bij smartcards meldde de politie dat er misschien iets aan de hand was, zegt een woordvoerder van de recherche.

De verdachten komen uit Enschede, Den Haag en Vlagtwedde. Alle kopers van het frauduleuze systeem zijn eveneens strafbaar, want zij hebben gestolen waar 'geheeld'. Daarop staat een gevangenisstraf van maximaal 4 jaar volgens het Openbaar Ministerie.

Ook frauduleus handelen kopers
Het politieteam schat dat enkele honderden mensen een illegaal abonnement van het vijftal hebben afgenomen. Alle kopers krijgen een brief dat zij frauduleus hebben gehandeld en een waarschuwing dat ze vervolgd kunnen worden. Bovendien hebben ze sinds dinsdag geen televisie meer, want bij de invallen is de administratie en alle computerapparatuur in beslag genomen.

De verdachten haalden met speciale software de codering van een legale smartcard uit een tv-signaal. Via internet verstuurden ze die sleutel naar hun afnemers, die zo konden kijken naar zenders waarvoor anderen een legale abonnementsprijs moeten betalen. De verdachten leverden hun abonnees ook een door hen ingestelde ontvanger, die nodig is om het signaal op te pikken.

Toename illegale abonnementen via internet
De providers en het versleutelingsbedrijf merkten een toename van het aantal illegale abonnementen via internet op. Ze zochten dat verder uit en schakelden daarna de politie in. Of en hoe de zeven verdachten onderling samenwerkten, is nog niet duidelijk zegt de politie. Wel staat vast dat er sprake is van cybercrime, een speerpunt voor politie en OM, omdat deze vorm van crimininaliteit steeds vaker voorkomt en steeds grotere schade veroorzaakt.

 

Bron: Algemeen Dagblad

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De politie heeft bij invallen in Enschede, Den Haag en Vlagtwedde zeven mensen opgepakt. Daarmee zouden een aantal illegale cardshare-netwerken zijn opgerold. De politie zal mogelijk ook stappen zetten tegen personen die een abonnement hadden bij de illegale aanbieders.


-----


 


Omdat de politie ook de administatie van een aantal cardsharing-aanbieders heeft meegenomen, bestaat er de kans dat ook betalende klanten door justitie vervolgd gaan worden. Zij maken zich in dit geval schuldig aan heling en kunnen een brief van justitie verwachten. Het aantal 'abonnees' wordt geschat op enkele honderden.


 


Bron: http://tweakers.net/nieuws/92969/politie-arresteert-bij-invallen-7-personen-wegens-runnen-cardsharing-netwerk.html


Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hier nog niemand gezien die klaagt dat z'n ontvanger geen beeld meer geeft.

Misschien was het cardsharing van een kabel provider?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog niemand gezien die klaagt dat z'n ontvanger geen beeld meer geeft.

Misschien was het cardsharing van een kabel provider?

Of zou het komen dat er steeds meer gebruikers zijn die de satelliet alleen nog maar gebruiken voor alle zenders behalve het CDS Nederlandse boeket?

 

Ze hebben mij in ieder geval met succes vakkundig verjaagd door:

- te klooien met de coderingen waardoor ik als trouwe abonnee freezes en uitval had

- halve sportpakketten te bieden en daarin maar geen verbetering aan te willen brengen.

 

Ik kijk nu met plezier via interactieve tv, superstabiel en ook innovatief.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog niemand gezien die klaagt dat z'n ontvanger geen beeld meer geeft.

Misschien was het cardsharing van een kabel provider?

Dat was het eerste wat ik ook dacht, gezien ik met name illegale kabelaanbiedingen geadverteerd zie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt toch dat er hier niet over gesproken is , over sharing praten is hier toch verboden of zie ik dat verkeerd...

 

Denk eens na voordat je onzin berichten schrijft.

Hier wordt over cardsharing geschreven en zolang er niet uitgelegd of gevraagd wordt hoe dat moet blijft dit topic open.

Lees de regels eens door.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zou het komen dat er steeds meer gebruikers zijn die de satelliet alleen nog maar gebruiken voor alle zenders behalve het CDS Nederlandse boeket?

 

Ze hebben mij in ieder geval met succes vakkundig verjaagd door:

- te klooien met de coderingen waardoor ik als trouwe abonnee freezes en uitval had

- halve sportpakketten te bieden en daarin maar geen verbetering aan te willen brengen.

 

Ik kijk nu met plezier via interactieve tv, superstabiel en ook innovatief.

top offic ik ook neptunus.ik kijk ook 100% legaal naar kabeltv,met een extra pakket erbij,en moet zeggen,nog nooit problemen gehad met codering en/of smartcards.

Het zij wel zo dat er tierig reclame gemaakt wordt op internet met betalende sharing diensten.als je daarin loopt,dan denk ik dat het hetzelfde is of in de muil van de leeuw kruipen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hier nog niemand gezien die klaagt dat z'n ontvanger geen beeld meer geeft.

Misschien was het cardsharing van een kabel provider?

http://www.politie.nl/nieuws/2013/december/3/02-zwolle-zeven-aanhoudingen-in-onderzoek-naar-card-sharing-fraude.html

 

Het is dus Irdeto en Ziggo, cardsharing voor kabel.

 

Zou Canaldigitaal nu ook.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees ook duidelijk providers (meervoud) en irdeto. Wellicht dat Ziggo en Irdeto het balletje aan het rollen hebben gebracht maar dat de "boefjes" zich niet beperkten tot ziggo only en hebben andere providers (bv sat provider als sky of cds) zich daarna aangesloten hebben bij de aanklacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...