Ga naar inhoud


Politie arresteert bij invallen 7 personen wegens runnen cardsharing-netwerk


Greatone

Aanbevolen berichten

Waarbij nog de kanttekening of buitenlandse aanbieders hier wel een partij zijn gezien hun hardnekkige weigering om abonnementen aan niet ingezetenen te verkopen.

Hugogertie legt een rechtstreeks verband tussen CD tarieven en sharen.

Als dat verband er is, lijkt het me logisch dat je over de grens kijkt hoe kabel- en sattarieven daar uitpakken m.b.t. extern sharen.

Bij lagere tarieven zou sharen immers volgens hem geen aantrekkingskracht uitoefenen.

 

(Wat eigenlijk een vreemde discussie is, want je kunt er ook voor kiezen iets niet te nemen als je het te duur vindt of als het niet legaal verkrijgbaar is.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

..

Kortom, ik zie weinig reden om dit goed te praten. Opgeruimd staat netjes.

Degenen die deelnemen aan zo'n netwerk zijn inderdaad allerminst idealisten!

Het verhaal dat een provider sharen uitlokt door zijn winstbejag, kun je dan ook gemakkelijk doorprikken. De deelnemers aan dit soort netwerken zijn de laatsten die recht van spreken hebben als het gaat over "winstbejag". 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07

 

Ben het niet eens met je redenatie. Als je gedraagt zoals cd in afgelopen jaren creeer je zelf wel degelijk een klimaat waarin dit soort praktijken gedijen. Vb ten voeten uit is debeperking op de sids. Cd wist dat dit de servers niet zou deren. Vervolgens wel maatregel doorgevoerd met dit argument, wat was bijkomend effect een stijging van de verkoop van 2de kaarten. Ander voobeeld van ongewenst gedrag is de laatste ontwikkeling rondom de niieuwe sportzender komst. Eerst abbo verkopen vervolgens doodleuk vertellen dat er een andere cam nodig is, mensen dan ook nog eens moeilijk maken abbo te beeindigen. Zo kan ik nog even doorgaan. Vervolgens handelen providerrs tegen vaste uitspraak van europees hof in, om toch geen abbo te verkopen buiten vaste gebied.

 

Wil je als verkoper/aanbieder loyaliteit van je klanten hebben, dan moet je primair zorgen datde klant jou de deal gunt en moet je je dus ook behoorlijk gedragen. Onbeschoft gedrag lokt nu eenmaal geen hoffelijk gedrag uit.

 

Dus ja com cs is ongewenst, maar echter in de huidige situatie is het begrijpelijk en vanuit verschillende overwegingen navolgbaar. Een dictator die op basis van alleen het feit dat hij geweld kan gebriken kan lng aan de macht blijven, maar nooit voor zo lang als hij wilt. Een dictator die goed voor zijn volk zorgt en daarnaar luistert daarentegen wordt gesmeekt om te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joop001, dit bedoel ik nou met een drogredenatie.

Als je het niet eens bent met het aanbod van een provider, word dan geen abonnee.

Met het maakt stelen niet legitiem.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel, je hebt een legaal full abonnement dat je thuis intern shared met 4 ontvangers die ook opnemen.

Je kaart gaat regelmatig op zwart, of heb je geen beeld omdat je boven de 4 komt.

 

Je neemt vervolgens een betaalde share en je hebt opeens geen beperking hoeveel je in eigen huis kijkt/opneemt.

 

Is dat strafbaar?

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je legaal abonnement aanhoudt, zou ik het juist als niet strafbaar zien, omdat in de wet staat "met de intentie er niet voor te betalen". Je betaalt met een legaal abonnement dus wel. Maar, we kunnen niet op de stoel van de rechter gaan zitten, die zal in dit soort situaties tot een oordeel moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je legaal abonnement aanhoudt, zou ik het juist als niet strafbaar zien, omdat in de wet staat "met de intentie er niet voor te betalen". Je betaalt met een legaal abonnement dus wel. Maar, we kunnen niet op de stoel van de rechter gaan zitten, die zal in dit soort situaties tot een oordeel moeten komen.

In dit geval zijn de Ziggoabonnees die gebruik maken van cardsharing niet strafbaar? want ze stelen geen kabelsignaal, zijn gewoon betalende officiële ziggoklanten met recht op een tv-basispakket maar ze "kopen" wel de extra zenders van een derde. Of zijn er mogelijkheden om zonder kabelaansluiting aan de ziggo-zenders te komen?

Ik heb geen sympathie voor Ziggo want m.i. dit bedrijf heeft geen enkele interesse in dit onderzoek, nooit gehad. Dit kan ze

veel klanten kosten. zo simpel is dat. Laat de rechter dan met een oordeel komen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik, maar hugogertie legt een rechtstreeks verband tussen sharen en het prijsniveau van pakketten bij CD (dan wel Ziggo).

Kun jij me dan een voorbeeld noemen van een land of Europese provider bij wie prijzen van pakketten en tarieven zodanig (laag) zijn dat cardsharing niet bestaat en iedereen legale kaarten heeft? 

Klopt omdat ik niet kan begrijpen dat een Fox of Film abbo bij CD als voorbeeld bijna net zo veel kost als bij Ziggo die wel meer kanalen heeft maar volgens mij omdat ze veel meer aansluitingen hebben veel goedkoper moet kunnen inkopen. Ze houden bij alle pakketten elkaar in de gaten en doen maar heel weinig op prijsgebied. Lever een speciaal filmpakketprijs als je HBO en Film 1 samen wilt kunnen zien bijvoorbeeld of een speciale sport korting bij afname alle sportzenders werk concurerent. Ik zie het niet omdat ze allemaal snel veel willen verdienen en TV signalen leveren gewoon een melkoe is.

Wat CD betreft hebben wij hier een flink pakket waar we veel opnemen omdat we veel onregelmatig werken en met vieren nu eenmaal in een gezin leven. Er wordt dus veel opgenomen en dat ging perfect tot die maloten de Sid maatregel in werking stelde. Probleem kabel lag niet binnen en geen uitwijk mogelijkheden dus andere oplossingen.Maar die afzetters gun ik niets meer. Wanneer Fox boven de € 15,00 gaat is het afgelopen omdat het al een prijsverhoging is van meer dan 50% sinds de aanvang van deze zender,

Internationaal sharen kunnen ze oplossen door abbo's in het buitenland te mogen afsluiten, dan heb je in ieder geval de mogelijkheid. Het gevolg zal zijn dat CD en TVV het heel erg zwaar gaan krijgen omdat het buitenland nu eenmaal meer kan aanbieden voor dezelfde prijs, gevolg CD moet de prijzen laten zakken of de boel opdoeken........ :sick:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer acties tegen cardsharing verwacht.

 

In Nederland vond onlangs de eerste grote justitionele actie tegen cardsharing plaats. De verwachting is dat er in 2014 meer soortgelijke acties gaan plaatsvinden.

Dit schrijft TotaalTV vandaag. Lees verder op: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/14664/meer-acties-tegen-cardsharing-verwacht.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer acties tegen cardsharing verwacht.

 

In Nederland vond onlangs de eerste grote justitionele actie tegen cardsharing plaats. De verwachting is dat er in 2014 meer soortgelijke acties gaan plaatsvinden.

Dit schrijft TotaalTV vandaag. Lees verder op: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/14664/meer-acties-tegen-cardsharing-verwacht.html

dit is weer een verhaal van Kriek

die beweerde al eerder van die grote sterke verhalen, ook die van in Duitsland

wel met een korreltje zout nemen dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kriek beweert niet zelf, hij citeert de woordvoerder van Irdeto.

 

Maar je kan op je vingers natellen, dat dit geen eenmalige actie was.

Als share serverbaas zou ik niet rustig slapen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote uit dat stuk op totaaltv:

 

Zo nodig maken wij de gang naar de rechtbank. In principe doen we dit zelfstandig, maar in het verleden hebben wij ook met succes met andere partijen samengewerkt.”

 

end quote

 

 

Hoe moet ik dit dan lezen ? Er zijn in dit verband al gangen naar de rechtbank geweest ? Wie weet daar meer over ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

Het afdoen van argumenten met alleen de term drogreden is zeer makkelijk en ongeloofwaardig. (trouwens ik gaf aan dat com cs ongewenst is, gaf alleen aan dat het uitwijken in de huidige setting navolgbaar is). Geef eens antwoord op de volgende vragen:

- vindt jij dat een aanbieder van een product eerlijk handelt als deze een wijziging doorvoert met een argument waarvan bekend is dat deze niet werkt? Waarvan tevens bekend is dat als bijverschijnsel heeft dat alleen eerlijk betalende klanten worden getroffen en je tegen deze klanten vrolijk verkondigt dat deze maar een tweede kaart moet nemen. Terwijl in de algemene voorwaarden hier niets over staat.

- vindt jij dat een aanbieder correct handelt als hij/zij in 1 keer een beperking doorvoert op de ontvangstmogelijkheden van 2-de kaarten met als argument comcs tegen te gaan? Terwijl bekend is dat dit com cs niet deert maar wederom hen deert die eerlijk betalen en nu dus geconfronteerd worden met hogere kosten?

- vindt jij het getuigen van gehoorzaamheid aan de wet als aanbieder weigert om abbo te verkopen buiten NL (zeg Noorwegen/Spanje) terwijl dit ogv Europesche wetgeving en uitspraken dit gewoon kan en eigenlijk zou moeten?

- keur jij kartelvorming goed?

- keur jij goed dat verkopende partij onterecht automatische incasso's doet en deze weigert te staken en slechts na dreiging door advocaten deze staakt?

Deze vragen stel ik open en geen ja/nee keuze en niet slechts na oppervlakkige toetsing aan een wetsartikel en daar stug aan vol te houden, niet beseffend dat dit artikel eerst nog maar eens getoetst moet worden.

 

Dat jij vindt dat comcs gelijk staat aan diefstal begrijp ik en in beginsel deel ik die mening. Echter meen ik ook dat er een andere zijde aan de medaille is. Waarbij ik helaas moet constateren dat het gedrag van de aanbieders een zeer grote bijdrage hebben geleverd aan het ontstaan van het verschijnsel. Ja iemand zijn auto leegklauwen is diefstal en hoort niet mag niet punt uit. Echter als het persoon in kwestie zijn welgevulde beurs, telefoon, laptop en tablet open en bloot laat liggen in een niet afgesloten auto met open ramen op de wallen, zal iedereen zeggen eigenschuld dikke bult. Politie zal hier echt niets aan doen en de verzekering keert niet uit. Geheel terecht zal iedereen zeggen. 

 

Nu dit is wat de aanbieders ook doen alleen op een andere manier. Zich niet aan de wet houden, van alles doorvoeren wat alleen maar leidt tot verdere beperking van de gebruikers en daar dan ook nog meer geld voor willen hebben. Dit met redenen omkleden die geen hout snijden en gewoon geuren van leugens en bedrog met zich meedragen. Dat maakt een sfeer waarin het soort verschijnsel van comcs goed in gedijt daar moeten aanbieders zich niet over beklagen en zielig over doen. Net zo goed niet als die patser met zijn leeggeroofde auto. 

 

Maar goed ieder zijn mening, alleen ga wel onderbouwd met mensen in discussie en doe argumenten of geluiden die je niet aanstaan af met argumenten drogreden en geef een goed tegen argument en dat kan niet alleen een wetsartikel zijn dat wellicht misschien niet van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...