Ga naar inhoud


Politie arresteert bij invallen 7 personen wegens runnen cardsharing-netwerk


Greatone

Aanbevolen berichten

een canalDIGITAAL abonnement is geen telecommunicatie voor het publiek.

het is een Business agreement tussen één klant en één provider, (zo de antwoorden van Neeli Smith Kroes destijds)

 

Mij is geen wet bekend waar dit onderscheid gemaakt wordt. Neelie Smit Kroes doet geen uitspraken over het Nederlandse strafrecht. En merk ook op dat zaken in het Wetboek van Strafrecht anders in elkaar kunnen steken dan in het Burgerlijk Wetboek.

 

Telecommunicatie - communicatie op afstand - televisiesignalen via satelliet communiceren naar de klant. Past perfect. Ga er maar gewoon vanuit dat hier 4 jaar celstraf op staat. Aan het persbericht van de politie te zien denkt de politie dat ook.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Niet dat ik weet.als je het zo leest is mijn opmerking fout.

Maar Irdeto zal zeker belang hebben bij dit onderzoek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn in het buitenland ook al share netwerken opgerold , hebben hier ook al treadjes overgelopen indertijd . Toen heb ik eens gegoogeld op cccam servers in nederlandse taal en kwam bovenaan een site tegen die 100 € vroeg voor een totaal pakket . Google er nu nog eens op en klik op de eerste hit , en je zal zien dat ze dus offline is . Geen twijfel mogelijk dat het over deze site gaat . Een site online gooien en illigale diensten aanbieden is natuurlijk er ook om vragen om gepakt te worden .

Er zijn in het buitenland ook al share netwerken opgerold , hebben hier ook al treadjes overgelopen indertijd . Toen heb ik eens gegoogeld op cccam servers in nederlandse taal en kwam bovenaan een site tegen die 100 € vroeg voor een totaal pakket . Google er nu nog eens op en klik op de eerste hit , en je zal zien dat ze dus offline is . Geen twijfel mogelijk dat het over deze site gaat . Een site online gooien en illigale diensten aanbieden is natuurlijk er ook om vragen om gepakt te worden .

 

MP staat er anders nog vol mee.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Dat maar ook enkele andere punten maken dat ik zo mijn vragen heb. Ondermeer door passages in contracten/algemene voorwaarden. Waardoor cd zichzelf in een zwakke positie heeft gebracht.

ik reageerde op enkele uitspraken eerder in deze thread, die het handelen en de wandel van bekende providers aangekaart hebben. ( >> niet correct gezien de wet consumenten bescherming)

Het is correct, je hebt je rechten afgestaan omdat je een zakelijk contract bent aan gegaan. (zie boven)

 

Dat leek mij althans duidelijk en belangrijk genoeg om zo'n contract met zo'n provider nog eens tegen het licht te houden...

 

Dat zulks (algemene voorwaarden) niet stemmig is met onze doorsnee consumenten wetgeving en het besef daaromtrent wilde ik enkel nog maals onder dat apsect van de wetgeving en die verschillen laten zien.

 

Dat was niet @ Zuppalan om het wetboek van strafrecht wegens criminele activiteiten en de consequenties af te zwakken.

strafbaar = strafbaar

 

Maar een inbreuk op publieke telecommunicatie diensten is het niet. Het is geen Publieke dienst <> het is een Zakelijke dienst.

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat cardsharing nog een betere afzet heeft gekregen is mede aan CD M7 te danken. Wanneer kaarten niet beprekt zouden zijn met 4 sids zouden velen niet eens geprobeerd hebben om op een kaartserver aangesloten te worden. Ze hebben daardoor ook gezorgt voor veel meer publiciteit en dat is het tegenovergestelde van wat ze wilde bereiken. :eek:

Het is heel simpel CD zet een beperking in die vrij eenvoudig en goedkoper kan worden opgelost op een illigale manier dan legaal die oplichters van CD / M7 te spekken door extra kaarten te moeten kopen waarop nog maar een kwart te zien is van je eigen abbo.

Zolang CD en M7 die prijzen kunstmatig hoog houden en niet zorgen dat je gehele abbo op al je kaarten komt tegen geen meerprijs per maand werken ze hetzelf in de hand en wanneer ze 7 cardservers plat leggen komen er gewoon ook weer 7 of meer terug. Cardservers kunnen namelijk heel gemakkelijk en daar gaat het om veel goedkoper leveren dan CD M7.

Dit lossen ze op door hun prijzen voor extra kaarten en pakketten drastisch aan te passen en hebben dan kans dat meer mensen nog meer paketten afnemen omdat de drempel dan bij hun veel lager is en het rendabel maken van een cardserver moeilijker wordt omdat ze veel meer klanten nodig hebben om de boel te kunnen runnen. :/

Helaas snappen dit die commerciëlen Managers nu eenmaal niet die denken maar aan 1 ding zo snel mogelijk zo veel mogelijk omzet scoren dan heb ik mijn Omzet-Bonus binnen. :angry:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk het volgende eens: Een familie-hd pakket met 2 extra kaarten kost 17,95+2x2,50= 22,95 per maand x 12 = €275,40 per jaar. Er worden lijnen aangeboden voor 75 euro per jaar x3 = € 225,00. Geen beperkingen en volledig pakket + alle buitenlandse pakketten. Kortom het scheelt gewoon € 50,00 per jaar. En we moeten liberaal denken dus ....... 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@hugogertie

 

De andere kant van het verhaal is dat er helaas klanten zijn die dan de extra gratis kaarten gaat verdelen (sharen) onder buren, familie en  collega's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hugogertie

 

De andere kant van het verhaal is dat er helaas klanten zijn die dan de extra gratis kaarten gaat verdelen (sharen) onder buren, familie en  collega's.

Klopt dat dit gebeurt maar bij de onze kabelboer met een max van drie kaarten het volledige pakket, daarna moet je extra betalen.

Dus voor CD geld dat die sid beperking van 4 naar 8, dan is voor velen het probleem aardig opgelost en werk je cardservers minder in de hand. Als ze zorgen dat CD goedgekeurde ontvangers standaard intern kunnen delen, opnemen via nas allemaal via de ab in te stellen verkopen ze ook meer van die matige ontvangers dan dat ze nu doen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het steeds over CD, maar cardsharing komt net zo goed in bv Duitsland voor. 

Ik geloof niet zo in de theorieën dat dit verschijnsel afneemt als de prijzen omlaag gaan of de verstrekking wordt versoepeld.

Dat zijn m.i. eerder drogredenen om huidige illegale activiteiten te rechtvaardigen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

 

Het is geen drogreden doch slechts een deel van het probleem. Een andere veel grotere reden is dat de providers middels gelijk een kartel afspraken gemaakt lijken te hebben wie waar wel of niet aanbied. Zich daarbij vervolgens verstoppen achter het argument dat zij niet buiten hun gebied verkopen vanwege auteursrechten. dus mensen gaan begijpelijkerwijs wegen zoeken om gewenste zenders toch te kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verscheidene oorzaken die mensen motiveert om kaartdeelservers te gaan gebruiken. Dure premiumabonnementen zal er één zijn, de wens om buitenlandse pakketten te kunnen zien en "reclame" door anti-kaartdeelacties kan ook een rol spelen. Dat maakt het echter geen acceptabele praktijk. Het is pure maffia met nevencriminaliteit die dit soort servers beheert, ze maken satelliettelevisie onrendabel, ze zorgen voor een afzetmarkt voor klonenbouwers, ze zorgen dat Linuxontvangers een slechte naam krijgen en ze motiveren aanbieders tot allerlei consumentonvriendelijke maatregelen.

 

Kortom, ik zie weinig reden om dit goed te praten. Opgeruimd staat netjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht even Eduard07,

het is wel een bericht over een cardsharingnetwerk in Nederland

het gaat niet over de Europese markt qua Pay-tv want dan komt interpol aan de orde.

Waarbij nog de kanttekening of buitenlandse aanbieders hier wel een partij zijn gezien hun hardnekkige weigering om abonnementen aan niet ingezetenen te verkopen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wacht even Eduard07,

het is wel een bericht over een cardsharingnetwerk in Nederland

het gaat niet over de Europese markt qua Pay-tv want dan komt interpol aan de orde.

Dat snap ik, maar hugogertie legt een rechtstreeks verband tussen sharen en het prijsniveau van pakketten bij CD (dan wel Ziggo).

Kun jij me dan een voorbeeld noemen van een land of Europese provider bij wie prijzen van pakketten en tarieven zodanig (laag) zijn dat cardsharing niet bestaat en iedereen legale kaarten heeft? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...