Ga naar inhoud


Illegaal downloaden mag niet meer


Johan45

Aanbevolen berichten

hoe weet Ik nu of het een illegale bron is, waar Ik iets van download?

staat dat op de site??? dit is een illegale download site "of zo iets"

 

ze hebben nog niet echt alles doordacht...

 

als het over de auteursrechten gaat, dan zal er nog heel veel water door de Rijn vloeien voor dat netjes geregeld is.

oef

 

Als je Game of Thrones downloaden zonder daarvoor te betalen kan je gerust aannemen dat het niet legaal is.

Overigens is volgens de Nederlandse wet onwetendheid nooit een excuus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Grappig dat helemaal niemand een verband legt met de werkelijke reden. De EU is bezig een uitgebreid vrijhandelsverdrag met de Verenigde Staten af te sluiten, en als deel van dat verdrag zouden we ons moeten houden aan de eisen die de VS aan ons stelt ten aanzien van downloaden en copyright. Omdat men ten koste van alles voorkomen wil dat de Europese burger zich tegen dat verdrag keert (het levert de multinationals miljarden extra winst op) wordt dit probleem vast op deze manier uit de weg geruimd.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze bekijken het allemaal maar. Ik heb het altijd krom gevonden dat het in Nederland legaal was spul van internet te downloaden terwijl je zeker wist dat het zo niet hoorde.

En dat het miljarden extra oplevert geloof ik niet. Ik geef bv geen geld uit aan iets waarvan ik niet weet of het mij aanstaat of bruikbaar is.

Ik verwacht dus dat veel mensen helemaal niets meer installeren, bekijken of beluisteren waarvan ze niet weten of het "deugd".

En de commerciële piraterij spint er garen bij want die gaat gewoon door en Jan met de pet die de sluipweggetjes niet kent betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Game of Thrones downloaden zonder daarvoor te betalen kan je gerust aannemen dat het niet legaal is.

Overigens is volgens de Nederlandse wet onwetendheid nooit een excuus.

Inderdaad word iedere nederlander geacht de wet te kennen.Maar wat als de wetgever het zelf ook niet meer weet?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd grappig om te zien dat er een hele storm van discussie ontstaat over het onderwerp downloaden..

Werkelijke redenen liggen natuurlijk wel op het financiele vlak.

En dat de VS er achter zit, verbaast me niets. Daar komt veel materiaal vandaan.

 

Bijna alles draait om geld / hebzucht. Zoals er in de VS al vaak gezegd is "greeeed is gooood" rupsje nooit genoeg...

 

En onder het mom van veiligheid, (onderschat niet hoe vaak dat gebruikt wordt) worden er links en rechts zaken "doorgevoerd" die lijden tot een verdere beperking van de internetvrijheid en privacy. Wellicht is dit ook weer een touwtje...

 

En meer bewijs dat het hier om politieke (Lees commerciele ) redenen gaat, denk aan de Geoblokkades ! Wij kunnen in het buitenland niet kijken naar alle uitzendingen via het net uit Nederland.

 

Een ander voorbeeld is het eeuwige gezeur met CD, die niet aan NL'ers over de grens wil leveren op het buitenlandse adres.

Ze geven aan dat het niet zou mogen, maar de realiteit is anders. Europesche unie geeft aan dat het gewoon mag en kan

Maar ik dwaal af... ;)

 

Er zijn gewoon heel veel zaken die als je er over nadenkt en wat onderzoek doet alleen maar om 1 ding gaan.

Dat is het punt. Geld.

 

Follow the money.

3w followthemoney org

 

(Prachtig voorbeeld is nog altijd de coffeeshop in NL, waar de verkoop mag maar de levering niet.. RAAR ?)

aangepast door Martyin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Game of Thrones downloaden zonder daarvoor te betalen kan je gerust aannemen dat het niet legaal is.

Overigens is volgens de Nederlandse wet onwetendheid nooit een excuus.

laat dat nu iets zijn wat me helemaal niet boeit

 

het gaat over alles wat men kan downloaden... of is er een onderscheid gemaakt?

tekst / foto's / film / muziek / tekeningen / recepten / belastingformulieren / inschrijfformulieren en antwoordformulieren / cookies

 

maar als ik zelf een bestand aan de bekende wiki commons upload, dan dien ik heel nadrukkelijk aan te geven of het mijn eigen werk betreft en / of er rechten op heb en eventueel toesta dat anderen dat mogen gebruiken.

 

ik weet niet of ik een pdf van de EU mag downloaden en uitprinten voor eigen gebruik anders dan publiceren

het Internet is een grote pot aan feiten / gegevens / kennis die iedereen ter beschikking zou moeten staan.

 

Alle Universiteit studenten die een proefschrift maken zullen dus ugh extra pagina's met bronvermelding moeten aanleveren en dergelijke stukken uit het internet ook aan de Licentiehouder moeten melden en goedkeuring daarvoor moeten inwinnen.

Eventueel moeten betalen voor enkel een citaat.

Gebruik van stukken die ter discussie of debat staan zullen dus nooit meer als kennis voor iedereen ter beschikking kunnen komen.

 

dan stop maar met internet als kennisbron.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat dat nu iets zijn wat me helemaal niet boeit

 

het gaat over alles wat men kan downloaden... of is er een onderscheid gemaakt?

tekst / foto's / film / muziek / tekeningen / recepten / belastingformulieren / inschrijfformulieren en antwoordformulieren / cookies

 

maar als ik zelf een bestand aan de bekende wiki commons upload, dan dien ik heel nadrukkelijk aan te geven of het mijn eigen werk betreft en / of er rechten op heb en eventueel toesta dat anderen dat mogen gebruiken.

 

ik weet niet of ik een pdf van de EU mag downloaden en uitprinten voor eigen gebruik anders dan publiceren

het Internet is een grote pot aan feiten / gegevens / kennis die iedereen ter beschikking zou moeten staan.

 

Alle Universiteit studenten die een proefschrift maken zullen dus ugh extra pagina's met bronvermelding moeten aanleveren en dergelijke stukken uit het internet ook aan de Licentiehouder moeten melden en goedkeuring daarvoor moeten inwinnen.

Eventueel moeten betalen voor enkel een citaat.

Gebruik van stukken die ter discussie of debat staan zullen dus nooit meer als kennis voor iedereen ter beschikking kunnen komen.

 

dan stop maar met internet als kennisbron.

EENS !

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe men durft, mijn surfgedrag en interesses vast te leggen

hoe men durft, mijn gesprekken met Bundeskanslerin Angela Merkel vast te leggen (goede gesprekken overigens)

hoe men durft, de expressie van een mens of meerdere mensen te beoordelen, vast te leggen en als vijandig te categoriseren

hoe men durft, als volksvertegenwoordigers die graaiende lobbyisten hun gelijk te geven

 

zo kan ik echt nog wel wat aanvullingen en vragen blijven stellen...

 

doe mij maar elke dag één kant en klaar gerecht met die weekmakers en ongezonde inhoud stoffen met veel chemie en verpakkingsafval opdat ik snel toetreedt tot de groep afhankelijke ziek gemaakte burgers die extra belast worden en niet meer worden geholpen of worden verzorgd

als de fabrieken maar blijven draaien en als er maar vet winst gemaakt kan worden zo zit de wetgeving allengs in mekaar.

 

"power to the people" is geen bekend lied

"some powerfull people" is die wortel aan een draad voor de ezel z'n neus (die sukkelaars gaan door)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander voorbeeld is het eeuwige gezeur met CD, die niet aan NL'ers over de grens wil leveren op het buitenlandse adres.

Ze geven aan dat het niet zou mogen, maar de realiteit is anders. Europesche unie geeft aan dat het gewoon mag en kan

Dat is verouderde informatie. Vroeger mocht dat niet, maar dat is al een tijd geleden veranderd, naar aanleiding van die rechtzaak van die vrouw in Griekenland.

Je kan al een tijdje bij CD terecht, gewoon op jouw buitenlands adres, met buitenlands rekeningnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuiskopieheffing op alles is inderdaad een vergoeding voor het niet kopen van wat dan ook. Zo is die ook bedoelt. Tot op harde schijven, wat voor appel producten dan ook en ga maar door.

 

Alsof ik iedere film zou kopen, die ik nu zou downloaden.

 

Alsof ze ook maar 1 cent mislopen, door het downloaden.

 

Ik denk het niet. Althans, aan mij gaan ze geen cent méér (maar ook niet minder) verdienen.

 

Ik denk dat Netflix & Co een afdoende alternatief bieden. Ik denk dat het verbieden van downloaden geen enkele prikkel tot kopen is.

 

En ik denk dat ik eens ga kijken naar een VPN verbinding. Jawel, dat is (meestal) een betaalde dienst! Dat dan weer wel.

 

Maar voor hun gemoedsrust zal het goed zijn.

 

Al begrijp ik het in ieder geval niet.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof ze ook maar 1 cent mislopen, door het downloaden.

Voor het tijdperk illegaal downloaden hadden we in ieder dorp en stad meerdere videotheken.

Die zijn voor 95% verdwenen, al ruim voor dat er ook maar een Netflix of andere videodienst bestond.

Die videotheken moe(s)ten ook voor de rechten van iedere film betalen.

Dus dat illegaal downloaden kost wel degelijk geld en banen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...